Citat:
Ursprungligen postat av 02-02-2012
Det här är lika stort önsketänkande som att SD skall lösa några problem. Finns det något parti idag som inte talar om ett skattetryck på 70%? Möjligen SD då men det beror väl mer på att de inte har något med budgetten att göra.
Dessutom är det lite svårt att moraliskt motiver att dra ner på välfärden för någon som betalat skatt hela sitt liv. Anser du även att de skall få tillbaks de pengar de betalat in i systemet?
Alltså förlåt mig om jag framstår som en stalker. Det är inte alls min mening. Det är bara det att jag tycker att du framstår som den utan jämförelse största idioten i de trådar jag läser och jag kan inte hålla mig längre:
Vad har du fått ett skattetryck på 70 % ifrån? När har Sverige haft ett skattetryck på 70 %? Menar du möjligtvis marginalskatt vid något enskilt tillfälle i Sveriges historia? Just nu är skattetrycket på c:a 47 % tror jag, men om jag har fel så är det lägre än så, kanske flera procentenheter lägre, och skattetrycket stiger inte utan sjunker.
Men egentligen är det inte att du har fel på någon enstaka siffra som jag irriterar mig så förbannat på utan det att du i varje inlägg tycks skriva vad som för tillfället poppar upp i din lilla outvecklade hjärna; allt formulerat på ett språk som skvallrar om att du tror dig veta en massa saker som ingen annan vet trots att du förmodligen inte ens är gammal nog att skriva på Flashback.
Och så det där jävla tjatet om hur dåliga SD är som man hör från nazister och andra här på Flashback och som du plockat upp. Har du någonsin varit med i ett politiskt parti? Har du någon aning om vad som krävs för att driva ett politiskt förslag från ax till limpa? Det här kanske låter väldigt fientligt men det är ingenting emot hur jag verkligen känner.