Citat:
Ursprungligen postat av
CrispyKreem
Det är ungefär som att undra om svenska kyrkans präster samlas runt ett fikabord efter årets påskgudstjänster och garvar läppen av sig åt alltihop. ”Ahahaha vilka jävla suckers i bänkarna i morse! Kärringarna köper vilken dynga somhelst. ’Jesus’ återuppståndelse! Ahahahahaaaaa yeah sure det var tomt i grottan efter 3 dar för ’Jesus’ ba ’näää om man skulle gå och köpa en Daimstrut’!! HAHAHAHAHA!!!”
Vänsterliberalismen/mångkulturalismen är en tro. Ett intrikat system av tro vars lärjungar, präster och profeter fungerar precis som alla andra troende. De tror i grupp, de tror ensamma. De tror att du och jag är mörkret och att de själva är en låga som brinner för ljuset och godheten. När de sitter ensamma på muggen skrattar de inte ett Dr Evil-skratt för alla de lurat, de fäller en tår och ber en bön för att woke-gudarna ska rädda oss från Trump, Farage och Jimmie.
Att förminska problemet till att det bara handlar om ett gäng Bagdad Bobs som drar några lögner för att det är deras jobb och sen går hem och säger vad fan håller jag på med, är att reducera det till en tvådimensionell kuliss som bara är att slå hål på och jaga bort teatersällskapet. Om det ändå vore på låtsas skulle det ha hänt för länge sedan. Nej, det är mycket värre än så. Det är på riktigt för dem.
Eftersom jag har förmånen att framleva mitt liv bland dem du säger tror, kan jag bekräfta att så är fallet. Man tror. Ibland så hårt och innerligt att det kan jämställas med väckelsmötets extas. Visst finns skillander i hur man tror och i trons intensitet, då gruppen är heterogen, men tror det gör man definitivt. Man tror på riktigheten i den invandrings- och mångkulturpolitik som förts och förs.
Tyvärr verkar många gå omkring med uppfattningen det är nåt lurt med det hela, att ingen egentligen tror på det riktiga i den samhällsomdaning vi nu är mitt uppe i. Det framkastas teorier om möten bak lyckta dörrar och om konspirationer.
Men man tror. Man tror på mångkulturen. Man tror på universitet, på folkhögskolor, i småskolans lärarrum, på tidningsredaktioner, på föreningars styrlsesammanträden och i företagens ledningar. Mångkulturen är det rätta, det tror man fullt och fast på. Man tror till och med att den är oundviklig. Tror att den är ödesbestämd. Man tror alltså på riktigt.
Det här med att man inte riktigt vill tro, att en massa människor egentligen inte tror på mångkulturen som samhälsbärande idé, är många gånger ett problem.
Missuppfattningen att ingen egentligen tror på riktigt, gör det svårt att effektivt bemöta de troende och att hantera deras galenskaper i form av politiska beslut och liknande. Exempelvis är Tino Sanandajis faktastaplande, hur rätt han än har både gällande faktan i sig och de slutsatser man kan dra därur, utan verkan på den troende. Ett annat exempel är Dagens Nyheters triumfatoriska artikel om Sandvikens framgång, där man på Dagens Nyheter var så inne i sin tro att man inte såg annat i rapporten man hänvisade till, än de lösryckta delar som bekräftade tron. På Dagens Nyheter var och är tron så stark att till och med verkligheten saknar betydelse.
Det är alltså meningslöst att diskutera med, argumetera mot eller på annat liknande sätt ha ett meningsfullt utbyte med de som tror på mångkulturen som politisk idé. Fakta, raionalitet, logik, empiri och vanligt hederligt sunt förnuft biter inte på den troende, av det enkla skälet att tron är bortom allt sådant. Vill man bekämpa den mångkulturella tron bör man därför agera som man gör i förhållande till all annan tro. Man deklarerar helt enkelt att man inte delar tron och sen arbetar man för sin egen övertygelse, för det man själv tror på, inte direkt mot den mångkulturella tron.
Gillar man det ska man så klart göra narr av, håna, häckla, analysera sönder, med fakta pulverisera och så vidare, den mångkulturella tron. Men man bör för sin egen sinnesfrid inte förvänta sig att lyckas omvända nån endaste av de troende på det sättet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Meiji
Mmmm... jämförelsen haltar, då de religiöst troendes lyckorike inte är av denna världen.
Vänsterliberalismen/mångkulturalismen är förvisso en tro, men till skillnad från de religiöst troende så kan invandringsevangelisterna/mångkulturalisterna själva beskåda, hur deras drömsamhälle utvecklar sig med våldtäkter
en masse, skottlossningar, granatattacker m.m. Mångkulturalisternas lyckorike handlar ju inte om livet efter detta, utan de får nu se sin vision förverklig IRL. Det nya Sverige, som svenska politker och svenska s.k. journalister tillsammans har åstadkommit, resulterar rimligen i, att somliga journalister förlorar tron och i tysthet blir avfällingar.
Jens Ganman skriver:
"... det intressanta är att så många av mina f.d journalistkollegor är FULLT medvetna om vilka galenskaper de medverkar till, och i det tysta – kramande sin älskade Foot of Africa-BIB – hatar de sig själva för sin institutionaliserade feghet.
Jag hör dem säga det privat, men ... utåt skulle man aldrig våga inta en kritisk hållning.
Det är lustigt.
Att amorteringskrav på alldeles för stor och dyr villa + bil + utlandsresa vid jul skulle visa sig vara det bästa sättet att hålla en hel yrkeskår i schack – INTE gevär och stålhättade kängor."
Jag vet inte hur många, som Ganman betraktar som "så många"? Är det 10%? 20%? Fler? Färre?
https://www.facebook.com/photo.php?f...type=3&theater
PS Det verkar inte gå att direktlänka till Ganmans inlägg, man ser inte hela inlägget via länken ovan. Man får själv scrolla sig fram till 5 april på
https://www.facebook.com/jens.ganman.
Håller inte med där. Inte helt i alla fall. De som tror på mångkulturen, förnekar inte de problem som finns nu, hävdar inte att allt är bra nu. Istället hävdas att det kommer att bli bra, sen ska det bli bra. Tron på det mångkulturella lyckoriket är på detta sätt lik den religiösa tron på himmelriket, på utslocknande och annat likannde. Detta visar sig enlingt min mening bland annat genom talet om oundviklighet, talet om mångkulturen som ödesbestämd, en förutsättning för att klara välfärdssamhällets åtaganden också i framtiden, talet om att nationer är onaturliga kosntruktioner, att gränslöshet är det naturliga, talet om en lyckoframtid utan konflikter, förtryck, orättvisor och ojämlikhet där mångkulturen är det enda som kan garantera en sådan framtid, talet om mångkulturen som något vitalt och friskt i kontrast till den sjuka och inskränkta nationalismen, talet om mångkulturen som det moraliskt riktiga, och så vidare. Problem förnekas inte. Man hävdar inte heller att allt är bra nu. Men det kommer att bli bra, sägs det. Sen kommer det att bli bra, bara vi alla arbetar för mångkulturen, bara vi alla tror rätt.
Likheten med religiös tro visar sig också i den äkta förvåning, ibland bestörtning, som uppvisas säger man helt öppet och utan krusiduller att man inte alls gillar mångkultur, särskilt inte som idé. De mångkulturtroende är precis som andra troende så övertygade om riktigheten i sin tro att man har svårt att ta in att andra inte tror som man själva tror. Likheten med tron kan också ses i det sätt som otrogna behandlas. Förskjutning bort från gruppen och ut ur gemenskapen, offentlig skuld- och skambeläggelse, är de straff som utdelas.
På detta sätt går det att likna idén om det mångkulturella samhället vid religiös tro. Men det är självklart bara ett sätt att se på saken, det är jag medveten om.