Citat:
Ursprungligen postat av RexNemorensis
Ja visst är det ett märkligt sammanträffande att de flesta vita västländerna i världen ungefär samtidigt och av misstag råkade försätta sig i samma situation.
Som jag har förstått det så inleddes multikultirörelser på allvar efter andra världskriget. Som du kanske inser, så var stora delar av världen insatta i andra
världskriget, därav namnet, varför de påverkades på samma sätt ungefär samtidigt ur de tankeströmmer som föddes efter att en segrande sida utsågs. Rullar du fortfarande med ögonen? Om jag inte missminner mig så startades de vansinniga invandringarna, nästan
människoimporterna, i USA efter andra världskriget, då en tanke om att bevara ett etniska status quo, naturligtvis var otänkbart efter att nationalismen krossats. Är jag fel ute?
Citat:
Alla med en IQ över 80 och en bildning över mellanstadienivå kunde lätt ha förutsett vilka problem som skulle komma. Om man har en fungerande hjärna så jämför man med historiska och nutida exempel som liknar det man planerar att försätta sig själv i. Om man hade gjort det så hade man sett att mångkultur alltid leder till kaoz och bajs. Det finns flera nationer som redan är mångkulturella och rasblandade, och dessa miserabla och kaotiska nationer har världens högsta nivåer av brottslighet och befinner sig mer eller mindre i ett kroniskt tillstånd av inbördeskrig. Det är liksom ett allas krig mot alla, ett rikas krig mot fattiga, vitas krig mot alla icke-vita och diverse icke-vita gruppers krig mot varandra och de vita.
Nu börjar du nästan låta oseriös, vilket vore synd för en tråd som denna. Det stämmer sedan inte att all mångkultur leder till problem, exempelvis hade Holland klarat sig rätt bra. Att det vid en tidspunkt bedrevs ultra-multikulti, som man kan se på bland annat aktuella invandringssiffror under Reinfeld, anser jag ha bidragit mera till situationen vi är i idag. Exempelvis, restriktioner på vilka vi tar in och vilka vi ger permanent uppehållstillstånd saknas lyser med sin frånvaro. Grundläggande problem, alltså.
Citat:
Hade man bett CIA eller vilken analysgrupp som helst att bedöma hur det skulle bli om man omvandlade homogena vita europeiska nationer till "mångkulturer" så hade de tveklöst gjort samma analys som jag. Det är alltså inte så att man bland maktens höjdare inte har anat eller vetat hur det skulle gå. Det hela är en medvetet iscensatt förstörelse av de vita folken och den västerländska civilisationen. Det kan vara svårt för många att erkänna för sig själv att det faktiskt är på det viset, att de styrande och systemet faktiskt vill oss illa. Det är dock den enda rationella, rimliga och sannolika slutsatsen man kan komma fram till om man sätter sig in i sakfrågorna.
Jag är tydligen inte så insatt i sakfrågorna då, även om jag håller med om att det finns överväldigande substans i de nuvarande tankeströmmarna som är i samma håll som dina; att exempelvis Sydafrikas avskaffande av aparteid hade motsatt effekt av vad man ville och trodde.
Att leta lösningar, är det som är viktigt nu - att vi hittar ett media att förmedla det till folket, är nästa steg. Jag tror att vi bevarar vår trovärdighet med sansad diskussion - med den fakta och erfarnhet vi har från situationen i vårt eget Sverige räcker "intellektuella" argument långt nog utan att blanda in känslor. Istället för att dra upp raskorten konstant och peka på att "vita" klarar sig bättre, likväl om så är faktum, då jag tror inte Sveriges folk är redo för det. Rätta mig om jag har fel.