2016-01-11, 22:44
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Det gläntades på en dörr i åsiktskorridoren när DN försöker skylla på kollektivet Polisen. Större delen av övriga media hakade på synkront helt enligt gängse reflex, och skyller mörkningen på Polisen, då de därmed trodde sig se en nödutgång från åsiktskorridoren.

Nu får dock synkronmedia problem för det visade sig vara dörren till åsiktsgarderoben som öppnades.

Allt som de tidigare själva tidigare förkastats och gömt kom nu ut i det bleka artificiella ljuset i åsiktskorridoren. En vårdinrättning för medieklimatet som mest liknat vilken annan tvångsvårdsavdelning som helst.

Och vad värre är för de som byggt, vårdat och vaktat åsiktskorridoren, är att de som blev utsedda syndabockar troligtvis kommer slå tillbaka.
De har börjat inse det och försöker med ett annat fram till nu säker kort. Det är män som är problemet.
Det går inte att ringa in problemet utifrån etnicitet eller bakgrund men det går bra att raljera över alla män.
Jo det är sant: "Rapporterna om ofredanden av kvinnor i folksamlingar har ett gemensamt drag, menar advokaten Elisabeth Massi Fritz: Det handlar om mäns våld mot kvinnor. "
http://www.svt.se/nyheter/inrikes/de...ld-mot-kvinnor
Eller en yrkesgrupp som polisen.

Och detta sker inför öppen ridå.

Det är som att betrakta en Lars Norén pjäs uppförd för och spelad av media själva som alla vet slutet på. Ett långt lidande där ingen kan ta sig ur sina fastlåsta roller trots timmar av monologer och dialoger som ingen orkar lyssna på.

Det är inte män de behöver prata om. Alla vet redan allt om män. Det de behöver prata om är Islam, Araber, Invandring, Flyktingar och Terrorism. De måste börja prata om det nu, annars är de själva nästa offer för dessa ting.
Citera
2016-01-11, 22:52
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Accubond
Naturligtvis måste någon sorts "avnazifiering" ske. Annars kan vi glömma en verklig föränding. Postmarxistvänsterns grepp om hela samhällsapparaten är nog så djupt som någonsin nazisterna eller bolsjevikerna någonsin var.
Jag är beredd att hålla med. Småfisken kan kanske förlåtas. Kanske kan några genier av Verner von Braun's kaliber slippa genom nätet för att dom behövs senare. Men det övriga måste hanteras, processas & rättvisa måste skipas.

http://www.foothilltech.org/rgeib/en.../nuremberg.jpg

Om inte det det händer, under ordnade former, så händer detta (i form av mig).
http://www.wearysloth.com/Gallery/Ac...71-26627-0.jpg
Senast redigerad av Enoch.Thulin 2016-01-11 kl. 22:54.
Citera
2016-01-11, 22:59
Medlem
Accubonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
Kan tyckas ja, men är långt från det i mina ögon då kultur i Sverige varit synonymt med det mest extrema "PK-fascismen" som finns i landet.

Saken är den att finkulturens vurmande för mångkultur alltid varit något av en oxymoron. Människorna inom kulturen står så långt borta som det bara är möjligen att stå och utgör själva en gigantisk kontrast till särskilt männen i förorterna. Kan du tänka dig en tant från finkulturen som umgås med vad som slentrianmässigt kallas för en "Blatte" i vardagligt tal? Nej. Avståndet är gigantiskt mycket större än att en sk "näthatare" skulle umgås med någon från mellanöstern som bor i en invandrartät förort.
Det kan dock tilläggas att denna kulturtant inte låtit Lars Vilks eskapader påverka deras vänskap överhuvudtaget och hon är så att säga hans främsta och kanske enda beskyddare och förkämpemed credd i kulturlivet.

Så det är inte självklart att just denna kulturtant är vår allra mest angelägna fiende, eller ens fiende överhuvudtaget.
Citera
2016-01-11, 23:03
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Det kan dock tilläggas att denna kulturtant inte låtit Lars Vilks eskapader påverka deras vänskap överhuvudtaget och hon är så att säga hans främsta och kanske enda beskyddare och förkämpemed credd i kulturlivet.

Så det är inte självklart att just denna kulturtant är vår allra mest angelägna fiende, eller ens fiende överhuvudtaget.
Exakt. Hon visar ryggrad & skall ha respekt för det.
Citera
2016-01-11, 23:09
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
De är lite störda/rädda nu. Det är högerextremister och Putin som ligger bakom den tilltagande misstänksamheten mot svensk media. Isobel Hadley-Kamptz (ja, ni vet...) berättar på twitter:

det bekymrar mig oerhört att så många inte verkar inse vad den pågående kampanjen mot medierna och ytterst DN egentligen handlar om

syftet är att öka människor misstro till medierna och till samhället. Fler ska fås att känna att "ingen talar ändå sanning"

minskande tillit gör i sin tur samhället mer sårbart för nästan alla typer av hot, såväl civila som militära

vi vet att t ex Ryssland aktivt arbetar med att sprida desinformation i andra länder för att minska sammanhållning och tillit

vi vet också att den högerpopulistiska nätkampanjen arbetar utifrån tesen att samhället inte är att lita på (särskilt inte medierna)

och ändå, när en högerpopulistsajt med tydliga band till Putin startar ett drev mot DN och medierna, så hänger rimliga människor på??

ser ni inte vad ni gör? ser ni inte vad ni bidrar till? jag förstår inte hur man inte kan förstå

det här handlar inte ens om invandring längre, det handlar om nationell säkerhet. Förr i världen tyckte högern att sånt var viktigt.

https://twitter.com/isobelsverkstad/...27176221917184

De vet att det är media (inte politiken, inte polisen, inte rättsväsendet) som är avgörande för att deras agenda ska kunna fullbordas. Därför är det, för oss, så oerhört viktigt att alltid attackera och försöka underminera msm, inte vara positiva och "hitta tecken på förändring". Det som idag är alternativmedia måste ta över och msm försvinna. Om ett reformerat och åsiktsmigrerat msm lyckas återfå förtroendet med samma personer som styr bakom kulisserna är det kört.

Haha vilka dårar! Det är roligt att surfa runt på vänstergalningarnas twitter just nu. Greider twittrar om allt annat än politik och Pascalidous dator har påpassligt kraschat "just landat och datorn kraschat! Ni som mailar får ha överseende i några dagar. Nu bäddar jag ner mig med en bok. Tips emottages tacksamt!"

Jojo då slipper hon skriva och kan sedan spela ovetande om de senaste dagarnas kaos.
Citera
2016-01-11, 23:14
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
De är lite störda/rädda nu. Det är högerextremister och Putin som ligger bakom den tilltagande misstänksamheten mot svensk media. Isobel Hadley-Kamptz (ja, ni vet...) berättar på twitter:

och ändå, när en högerpopulistsajt med tydliga band till Putin startar ett drev mot DN och medierna, så hänger rimliga människor på??
Helt fantastiskt underhållande att idioterna påstår att alla kritik mot deras äckliga jävla ondskefulla agendalögner beror på att Putin ligger bakom.

Kanske snart dags att dom börjar sprida lite nidteckningar mot Putin & ryssen. Kanske har dom någon utmärkande kroppsdel som kan hånas lite.
Citera
2016-01-11, 23:25
Medlem
Citat:
Jag måste protestera å det bestämdaste. Det du pratar om är som om Goebbels hade blivit chef för Vättysklands radio fem år efter kriget bara han sa de för tillfället rätta sakerna och kunde de rätta fraserna.

Naturligtvis måste någon sorts "avnazifiering" ske. Annars kan vi glömma en verklig föränding. Postmarxistvänsterns grepp om hela samhällsapparaten är nog så djupt som någonsin nazisterna eller bolsjevikerna någonsin var.

Men vill du se en mellanmjölksförändring där vi t ex fortsätter att diskutera om det svenska folket finns, men diskussionen är öppen och pluralistisk, så är din modell perfekt.

EDIT:Ursäkta om jag lät väl nedlåtande eller aggressiv. Jag är i affekt efter att kommit tillbaka till Sverige efter resa sent igår och möts av detta idag.

Men det som sjalvarbastedrang sa kort efter ditt svar håller jag helt med om och det var desssutom bättre formulerat än mitt svar.

Alltså - nu låter det som om jag personligen vill nominera Selimovic till chefredaktör på DN eller SVT. Det gör jag inte. Och ärligt talat, så jävla viktig tvivlar jag på att min åsikt i ärendet är, men for the record så rekommenderar jag Marika Formgren och mig själv till nya topptyckare i riket, tillsammans med en handfull förtjänstfulla postare i tråden.

Jag har sagt det föut: Det är gudomligt att förlåta - men jag är bara människa. Människor hyser agg och är långsinta. Människor vill se ansvar utkrävas och orättvisor bestraffas.

Det jag konstaterar är att själva reträttvägen, hoppet om den personliga räddningen från ett sjunkande skepp gör att länspumparna överges och skeppet sjunker desto snabbare. Den mekanismen kan man beklaga om man vill - men så kommer det med all sannolikhet bli. Vissa flyfotade opportunister kommer t o m profitera på paradigmskiftet.

För att ta din avnazifieringsparallell så sköts Verner von Braun inte i nacken och den övervägande delen av samhällsfunktionerna besattes med nödvändighet av personer som verkat i Nazityskland. Ofta kanske själva deras botfärdighet och ängslan gjorde att de var lite extra o-nazistiska i sin fortsatta gärning.

Åsiktsmigranter beviljas bara TUT. Ja, de kan rentav betraktas som gästarbetare. Och viktigare ändå - den antiauktoritäre medborgaren ska inte gå från en blind överhetstro till nästa. Den ledarkult som ådagalagts bland SD-partitoppslojalister är inget jag gillar, t ex.

Den trogne tidningsprenumeranten eller bankkunden får sämre villkor än den som är beredd att svika. Samma sak inom politiken och framtidens mediala landskap. Det är det jag menar med åsiktskapitalism och förhoppning om en pågående överbudslogik om medborgarens gunst.
Senast redigerad av oyto 2016-01-11 kl. 23:38.
Citera
2016-01-11, 23:37
Medlem
KillaHillaNi99as avatar
Citat:

https://twitter.com/isobelsverkstad/...27176221917184
.

Och eftersom Isobel har en devot följarskara hyllas hon nu som fantastiskt klarsynt av alla möjliga. Helle Klein, Andreas Ekström (Sydsvenskan), Daniel Wiklander (Arbetaren) m fl.

Andreas Ekström
@isobelsverkstad Tack, jag håller med om allt, du gör mönstret kristallklart.

Att DN skulle kunna vara illa omtyckt på egna meriter kan de bara inte ta in.
Citera
2016-01-11, 23:40
Medlem
Gengarzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Det är inte män de behöver prata om. Alla vet redan allt om män. Det de behöver prata om är Islam, Araber, Invandring, Flyktingar och Terrorism. De måste börja prata om det nu, annars är de själva nästa offer för dessa ting.

Säg det till advokat Elisabeth Massi Fritz på Expressen som hävdar att "Män behöver ny uppförandekod". Snacka om kontring till Kölns borgmästare

I sann dogmatisk feministisk anda påstår hon att gruppövergrepp mot kvinnor i Köln-skala är inget nytt, att det har inget met etnicitet att göra, att svenska kvinnor har fått lära sig att vara lika rädda för svenska män som för invandrande män, att ena halvan (läs: kvinnor) av befolkning lever i skräck för den andra halvan (läs: män), att allt helt enkelt är vita mannens fel, osv, osv.

Det ända vettiga är väl hennes förslag att vi likt Norge börjar utbilda invandrande män i hur en demokratisk livsstil går till.
Senast redigerad av Gengarz 2016-01-11 kl. 23:43.
Citera
2016-01-11, 23:46
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gengarz
Säg det till advokat Elisabeth Massi Fritz på Expressen som hävdar att "Män behöver ny uppförandekod".

I sann dogmatisk feministisk anda påstår hon att gruppövergrepp mot kvinnor i Köln-skala är inget nytt, att det har inget met etnicitet att göra, att svenska kvinnor har fått lära sig att vara lika rädda för svenska män som för invandrande män, att ena halvan (läs: kvinnor) av befolkning lever i skräck för den andra halvan (läs: män), att allt helt enkelt är vita mannens fel, osv, osv.

Det ända vettiga är väl hennes förslag att vi likt Norge börjar utbildar invandrande män hur en demokratisk livsstil går till.
Frågan är ju om det finns någon kvar som fortfarande tror på det relativiserande skitsnacket? Finns det många exempel på självorganiserade pöbelhopar på 1000 svenska män som gemensamt & i samförstånd skändar slumpvis utvalda kvinnor? Om inte, håll käften.

(jag efterfrågar fortfarande en variant på Google Translate app, där man kan rikta kameran mot olika offer för överfall & våldtäkt & få svar på om man skall riskera att smutsa ner kostymen på att hjälpa dom eller inte. Jag kan redan gissa vad appen säger om Elisabeth Massi Fritz hamnar i sökaren.)
Citera
2016-01-11, 23:49
Medlem
Napoleon.Snowballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gengarz
Säg det till advokat Elisabeth Massi Fritz på Expressen som hävdar att "Män behöver ny uppförandekod". Snacka om kontring till Kölns borgmästare

Det ända vettiga är väl hennes förslag att vi likt Norge börjar utbildar invandrande män hur en demokratisk livsstil går till.

Eller så gör vi som i Finland, där de låter polisen berätta om orsakerna till ökande våldtäkter:

Citat:
Påstår du att till exempel finländska män inte tidigare gjort sådant här?

– Vi har målsägare i alla de här grova våldtäktsfallen och alla har beskrivit förövarna som utlänningar. Det är fakta som jag talade om vid presskonferensen. Det är oroande. Jag hoppas det inte uppstår någon konflikt här. Vi strävar bara efter att framföra fakta, vi tar inte ställning. Vi måste ta hand om säkerheten i staden och berätta saker som de är.

I svaret hänvisar Koskimäki till en presskonferens som Helsingforspolisen höll i december. Där berättade man att det skett 14 misstänkta våldtäkter på allmänna platser i Helsingfors i fjol, jämfört med 9 fall 2014. En del av fallen är ännu inte uppklarade. Polisen säger att nästan alla som anmält våldtäkterna 2015 sagt att förövaren varit utlänning men inte nödvändigtvis asylsökande.

http://hbl.fi/nyheter/2016-01-09/785...omen-i-finland
Citera
2016-01-11, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Vad händer i sviterna av DNs "avslöjande"? Är det nu fritt fram och berätta hur det verkligen förhåller sig med kriminalitet och etnicitet?

Ett lackmustest kan vara: "Säger media sanningen om åldringsrånen?"

Den dag vi får läsa sanningen i DN är kriget vunnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in