En gammal debattartikel som seglat upp på mest delat-listan.
Jag minns den f.ö. vagt från när den publicerades, i en - i sanning - annan tid.
Och visar på att det uppenbara varje tänkande människa begript sedan lång tid tillbaks.
Att Islam i grunden måste reformeras om det ska fungera i ett modernt samhälle av västerländsk skeulär och demokratisk karaktär.
Så är det ju faktiskt. Det är pudeln kärna.
Inget prat om islamofobi kommer att ändra på det.
Den här passagen är spännande och visar mycket av det som är fel med samtalet i Sverige.
Än idag nu 8 år senare:
Och vi ska av kulturministern (whose name forever shall remain unspoken) indoktrineras Svenska folket mot 'islamofobi' så de slutar elda moskéer.
--
Men anledningen till att jag vill lyfta fram det är ändå det orwellska nypratet/den retoriska oxymoron som dyker upp i såväl URL som rubrik:
Naturligtvis är det rätt i sak.
Men en mer korrekt beskrivning av verkligheten hade ju, trots allt varit:
Och det kanske hade varit ett bättre avstamp för kulturministerns samtal?
Undrar varför den börjat delas huxflux?
Noterar också att Harrisons nyårstankeshärdsmälta ligger på femte plats kring de mest delade artiklarna.
Vi ser också Schrödingers-forskardebattartikel om vikten av att inte 'döda barns motivation' som både innehar plats 1 & 4 samtidigt.
De kvantmekaniska aspekterna av debatten märks ju även i frågan om invandringen.
Den berikar och ger ekonomisk vinst genom att kosta astronomiska summor.
Go figure.
Jag minns den f.ö. vagt från när den publicerades, i en - i sanning - annan tid.
Och visar på att det uppenbara varje tänkande människa begript sedan lång tid tillbaks.
Att Islam i grunden måste reformeras om det ska fungera i ett modernt samhälle av västerländsk skeulär och demokratisk karaktär.
Så är det ju faktiskt. Det är pudeln kärna.
Inget prat om islamofobi kommer att ändra på det.
Den här passagen är spännande och visar mycket av det som är fel med samtalet i Sverige.
Än idag nu 8 år senare:
Citat:
Ursprungligen postat av Lisbeth Lindeborg
I Sverige däremot - vet jag av egen erfarenhet - refuseras artiklar på temat islam och kvinnoförtryck. Då jag skriver i ämnet pekas jag ut som islamofob - av svenska män!
I Sverige offras sanningen på det politiskt korrekta och förljugna altaret där landets mest dubiöse opinionsbildare Jan Guillou presiderar. Studier visar dock att de som använder sig av invektiv som islamofob och rasist ofta själva står den fascistoida islamismen nära.
I Sverige offras sanningen på det politiskt korrekta och förljugna altaret där landets mest dubiöse opinionsbildare Jan Guillou presiderar. Studier visar dock att de som använder sig av invektiv som islamofob och rasist ofta själva står den fascistoida islamismen nära.
Och vi ska av kulturministern (whose name forever shall remain unspoken) indoktrineras Svenska folket mot 'islamofobi' så de slutar elda moskéer.
--
Men anledningen till att jag vill lyfta fram det är ändå det orwellska nypratet/den retoriska oxymoron som dyker upp i såväl URL som rubrik:
Citat:
Tolerans dödar muslimska kvinnor
Naturligtvis är det rätt i sak.
Men en mer korrekt beskrivning av verkligheten hade ju, trots allt varit:
Citat:
Faktiskt...
Flathet inför Islam dödar muslimska kvinnor
Och det kanske hade varit ett bättre avstamp för kulturministerns samtal?
Undrar varför den börjat delas huxflux?
Noterar också att Harrisons nyårstankeshärdsmälta ligger på femte plats kring de mest delade artiklarna.
Citat:
MEST DELAT
1 - Forskare: Döda inte barnens motivation
2 - ”Tolerans dödar muslimska kvinnor”
3 - Kristna jagas i Sverige och utomlands
4 - Forskare: Döda inte barnens motivation
5 - ”Invandrarna en vinst för Sverige”
1 - Forskare: Döda inte barnens motivation
2 - ”Tolerans dödar muslimska kvinnor”
3 - Kristna jagas i Sverige och utomlands
4 - Forskare: Döda inte barnens motivation
5 - ”Invandrarna en vinst för Sverige”
Vi ser också Schrödingers-forskardebattartikel om vikten av att inte 'döda barns motivation' som både innehar plats 1 & 4 samtidigt.
De kvantmekaniska aspekterna av debatten märks ju även i frågan om invandringen.
Den berikar och ger ekonomisk vinst genom att kosta astronomiska summor.
Go figure.