Citat:
Ursprungligen postat av
SimonStyliten
Det är skam på torra land att någon som kan föra fram så urbota ogenomtänkta idéer kan få titulera sig professor. Och den eviga sammanblandningen av Genevekonventionsflyktingar med Sverigekonventionsdito är så tröttsam, och funkar nog dessutom inte något vidare längre - nu börjar även gemene man få lite koll på att andra länder inte tar in så många men inte begår brott för det.
Som abortgränsen, restaurangmomsen, arbetskraftsinvandringen, vad som helst. I samma ögonblick som Sverige har infört en viss sak är det fasansfullt och vidrigt att ifrågasätta det. Då börjar många må illa och vissa spyr.
Abortgränsen är absolut, allt annat är att bestämma över kvinnors kroppar. Restaurangmomsen ska återställas (folk tigger alltså om att få betala mer för att äta ute). Arbetskraftsinvandringen (som är relativt ny) får man inte röra, då är vänstern rasister enligt liberalerna.
Jag får ofrivilliga spasmer varje gång jag hör om ett nytt riksdagsbeslut som fattats, för jag vet att vad det än är så kommer det aldrig att gå att ändra tillbaka eftersom alla som ens tänker tanken kommer att hängas ut som psykiskt sjuka.