2011-07-07, 22:19
Citat:
Ursprungligen postat av prafjessor
Jonathan Leman på Expo twittrar:
Det blir allt tydligare i vilken riktning Axess söker styra det offentliga samtalet. Lustigt att Axess-bloggen fortfarande länkar till mig.
Det här är ju ett tydligt avståndstagande mot JL, och risken finns ju att JL nu tvingas backa på vissa punkter. Eftersom debatten är så polariserad (eller rättare sagt - görs polariserad av vänstern) gäller det att vara på rätt sida, dvs. EXPO:s. Jag tror knappast det finns utrymme för en tredje ståndpunkt i det lilla landet Sverige. Det är synd, eftersom en tredje ståndpunkt, som bärs upp av bland annat teoretiserande statsvetare, är precis vad som behövs.
Det blir allt tydligare i vilken riktning Axess söker styra det offentliga samtalet. Lustigt att Axess-bloggen fortfarande länkar till mig.
Det här är ju ett tydligt avståndstagande mot JL, och risken finns ju att JL nu tvingas backa på vissa punkter. Eftersom debatten är så polariserad (eller rättare sagt - görs polariserad av vänstern) gäller det att vara på rätt sida, dvs. EXPO:s. Jag tror knappast det finns utrymme för en tredje ståndpunkt i det lilla landet Sverige. Det är synd, eftersom en tredje ståndpunkt, som bärs upp av bland annat teoretiserande statsvetare, är precis vad som behövs.
Nu är stenen kastad. Nu har både Leman och Bengtsson tagit avstånd från Axess och Johan Lundberg. Bengtsson gick verkligen långt i sin Nyheter24 artikel och kallade Axess-gänget för högerextremister. Nu backar inte Johan Lundberg för Expo-folket, vilket han annars skulle ha gjort för några år sedan. Tino gick nu så pass långt att nästan allt är sagt utom just lösningarna - och dem hintande Tino om: Minskad invandring, reglerad invandring och en assimileringspolitik, som går bortom den liberala demokratin och in i en slags mjuk kulturnationalism. Lundberg skriver:
Citat:
En person som inte lär gå på Axess seminarium om de nya ideologiska diskussionen inom Labour-partiet är "skribenten" Alex Bengtsson, som enligt uppgift ska vara anställd på tidskriften Expo. Bengtsson har skrivit ett långt inlägg på journalistwannabe sajten Nyheter24 om Axess, Paulina Neuding och annat. Inlägget är dock så illa formulerat, förvirrat och argumentationstomt att det inte förtjänar att bemötas inom ramen för Axess verksamhet.
http://www.axess.se/blog/default.aspx
http://www.axess.se/blog/default.aspx
I stort sätt kan man säga att Axess nu har förklarat krig mot vänster-intellektuella, som har haft så mycket makt att liberaler anser att det mest liberala att göra är att rösta på Miljöpartiet. Även konservativa är idag så pass bleka att de springer på Pride-fesitvalen och hyllar en sexualmoral utan huvud. Till och med Roland P. Martinssons Svd-krönika beskrevs ju av låtsas-liberalerna (bland annat Johan Norberg) som ren "rasism". Norberg gick så långt att han skrev att han skämdes för att vara borglig på grund av Martinsson. Vilket jävla kräk förövrigt, då de är privata vänner. Det säger rätt mycket om hur Johan Norberg arbetar för att "passa" in i media-etablissemanget.
Om Axess har stake så backar de varken för Expo eller Aftonbladets LO-ägda ledarsidor och kultursidor. De behöver inte försvara Tino, men skall fan mig inte backa om vikten av att kunna föra en seriös och öppen diskussion, även när paleo-libertarianska och konservativa perspektiv, som Tino framför, presenteras.
Respekt till Johan Lundberg!
Senast redigerad av Dogdylan 2011-07-07 kl. 22:38.
Senast redigerad av Dogdylan 2011-07-07 kl. 22:38.