Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-01-13, 21:37
  #1
Medlem
Hej!

har 2 st ps3 en 40gb och en slim 250gb

använder slim som primär i min bio och släpade nyss ut den gamle ur garderoben(formatterad/helt återställd)

finns det/går det att tex installera gt5 på båda? (installerat på slim atm)

hade varit sjukt nice att koppla in den gamle i sovrummet o slölira gt5 där (typ när man inte kan sova o bara nöta poäng/pengar)

förstår ni frågan?

Har även märkt att kontrollen till 40gb inte längre fungerar utan att ha usbsladden i??? konsollen hittar inte den!?
Citera
2011-01-13, 22:56
  #2
Medlem
soundsgoods avatar
Du menar typ att du ska ha samma spar på båda?
Säg att du kör 3 lopp på 250gb och sparar där för att gå och lägga dig. Du startar sedan upp 40gb och vill spela på samma alltså?
Är jag på rätt spår eller har jag missuppfattat allt?
Citera
2011-01-13, 23:01
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soundsgood
Du menar typ att du ska ha samma spar på båda?
Säg att du kör 3 lopp på 250gb och sparar där för att gå och lägga dig. Du startar sedan upp 40gb och vill spela på samma alltså?
Är jag på rätt spår eller har jag missuppfattat allt?

nope du e inte helt ute o cyklar!

Sparas inte framstegen online på "mitt konto" alternativt: spara på usb sticka?

(följdfråga: kan ja installera från samma gt5 skiva?)
Citera
2011-01-13, 23:07
  #4
Medlem
soundsgoods avatar
Installera spelet på hårddisken vet jag inte om det går faktiskt, det går säkert att googla fram.
Sparningen blir väl så att du får spara och flytta med en usb-sticka. Vet faktiskt inte om det går att "dual-spara" på två konsoler.
Citera
2011-01-14, 00:28
  #5
Medlem
ingen mer med tips?
Citera
2011-01-14, 02:51
  #6
Medlem
frillees avatar
Det borde väll gå om du kör på samma konto, eller?
Hm, om du är kunnig så kan du ju kanske spara dina framgångar direkt på en mediaserver som är integrerad i nätverket så kan du nå dem från båda ps3orna. (kanske)
Citera
2011-01-14, 03:24
  #7
Medlem
Tips
Om du har 2st PS3or kan du ju även Boosta multiplayer trophies om du är trophy jägare.
Citera
2011-01-15, 05:59
  #8
Medlem
Kan frille och Lonian utveckla sina svar lite bättre?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback