Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-02-27, 13:56
  #97
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gringo1
Hur många Knarkare och Alkisar finns det i Miljöpartiet ?

Åsa Romson är jur.dr i miljörätt. Om vi nu ska vara såna så tror jag att MP tillsammans med FP har flest högutbildade väljare (inte som att det spelar någon roll eftersom även högutbildade kan vara dumskallar)
Citera
2016-10-28, 02:01
  #98
Avstängd
Har jimmie bara läst strökurser och (jag behöver csn - kurser) så garanterar jag att han aldrig lär ta examen i statsvetenskap
Björn söder i SD är väl civilingenjör
Per gahrton är Dr
Anders borg tog en kandidat och hoppade sen av magisterprogrammet i ekonomi har ja för mig
Citera
2020-09-12, 13:04
  #99
Medlem
lighten-ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reference
Okej, så här ligger det till - Åkesson har totalt 235,5 hp varav 127,5 från avslutade kurser. Resten är från sådant som han av någon anledning inte slutfört.

En gammal B-nivå i Statsvetenskap är det högsta progressionsmässigt som han slutfört, resten av de avklarade kurserna är på nybörjarnivå. Från C-nivån i Statsvetenskap har han 7,5 poäng. Sedan har han lite av de vanliga slaskkurserna som teoretisk filosofi A- och b (ingen av dem avslutad), juridisk översiktskurs, ekonomisk historia etc. Betygen är övervägande G på kurser med G-VG-skala.

Ganska typiska kurser för en som mest pluggar för studiemedlets skull väl?

edit: 235,5 poäng är enligt det nya system då'rå, 157 poäng enligt det gamla borde det väl bli.

Någon som vet hur antalet hp för Åkesson ser ut idag? Hur kan man förresten få reda på detta? Går det att begära ut på något sätt?
Citera
2020-09-18, 12:24
  #100
Medlem
Guntramshatterhands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lommi
Han läste statsvetenskap på Lunds universitet. 240 HP har han tydligen.


Han blev väl inte ens godkänd på hälften av dessa? Han var möjligen registrerad på 240 HP....
Citera
2020-09-18, 12:25
  #101
Medlem
Guntramshatterhands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lighten-up
Någon som vet hur antalet hp för Åkesson ser ut idag? Hur kan man förresten få reda på detta? Går det att begära ut på något sätt?


Ja via ladok
Citera
2020-09-18, 12:27
  #102
Medlem
Detevigaavigas avatar
Han har ingen utbildning i strategi i alla fall sämre strateg får man leta efter
Citera
2020-09-18, 14:41
  #103
Medlem
lighten-ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guntramshatterhand
Ja via ladok

Kan man alltså begära ut detta via Ladok? Har du själv försökt att göra det?
Citera
2020-09-18, 15:17
  #104
Medlem
Guntramshatterhands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lighten-up
Kan man alltså begära ut detta via Ladok? Har du själv försökt att göra det?

Har man Pers nr och vet vilken skola så kan man begära ut via skolan ja. Men det blir ju allmän handling.
Citera
2020-09-21, 13:05
  #105
Medlem
lighten-ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guntramshatterhand
Har man Pers nr och vet vilken skola så kan man begära ut via skolan ja. Men det blir ju allmän handling.

Yep, och enligt uppgift så har JÅ läst 235.5 hp totalt, där endast 127.5 hp är från avslutade kurser. Det innebär att han ev. kan plocka ut en tvåårig examen på 120 hp eftersom en examen kan bara innehålla helt avslutade kurser. Dock vet jag inte om en sådan tvåårig examen måste innehålla något slags examensarbete (likt vad en kandidatexamen eller masterexamen måste innehålla). Om JÅ har inte läst någon sådan kurs så kan han nog inte plocka ut en examen, trots allt.
Citera
2020-09-21, 14:18
  #106
Medlem
Guntramshatterhands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lighten-up
Yep, och enligt uppgift så har JÅ läst 235.5 hp totalt, där endast 127.5 hp är från avslutade kurser. Det innebär att han ev. kan plocka ut en tvåårig examen på 120 hp eftersom en examen kan bara innehålla helt avslutade kurser. Dock vet jag inte om en sådan tvåårig examen måste innehålla något slags examensarbete (likt vad en kandidatexamen eller masterexamen måste innehålla). Om JÅ har inte läst någon sådan kurs så kan han nog inte plocka ut en examen, trots allt.

Finns två-åriga examen kvar på universitet? Jag är yngre än åkesson och har bra mycket mer poäng och utbildning, gick då inte ta ut någon högskoleexamen. Han måste isf ha en B-uppsats klar vilket jag tvivlar på att han har.

Tror det är folkhögskolor som håller på med 2 åriga examen numera.
Citera
2020-09-21, 14:44
  #107
Medlem
Bergakungens avatar
Åkesson har med all sannolikhet inte möjlighet att ta ut en examen, då hade han naturligtvis gjort detta, till egen och sitt partis nytta.

Den som vill snoka reder ut det hela enkelt - Åkessons personnummer och en begäran till förslagsvis Lunds Universitet, LADOK-avdelningen.

https://www.uka.se/studentratttillsy...da6c441d0.html

En måhända större fråga är om detta är viktigt och uppenbarligen tycker inte Åkesson detta - SÅ knepigt att sy ihop en fil. kand. är det inte. Trebetygsuppsatsens (C-uppsatsen) seminarium kanske skulle bli svettigt, möjligen, med ambitiösa opponenter.

Att Åkesson inte vill ge sken av överlägsen akademisk kompetens är ju uppenbart, och det skulle dessutom bli svårt, givet att i runda slängar bara halva jobbet är gjort. Att Åkessons VÄNNER (?) försöker påskina annat blir litet märkligt, men Åkesson själv påstår inget i den vägen.

Det är som det skall vara.
Citera
2020-09-22, 15:03
  #108
Medlem
lighten-ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guntramshatterhand
Finns två-åriga examen kvar på universitet? Jag är yngre än åkesson och har bra mycket mer poäng och utbildning, gick då inte ta ut någon högskoleexamen. Han måste isf ha en B-uppsats klar vilket jag tvivlar på att han har.

Tror det är folkhögskolor som håller på med 2 åriga examen numera.

Hmm, faktiskt så är det en väldigt bra fråga. Det är ju så att högskoleexamen existerar idag, men om man kan plocka ut en sådan på alla lärosäten (d.v.s. om alla lärosäten delar ut sådana) är ju en annan fråga. JÅ har ju läst vid Lunds universitet.

Enligt Wikipedia och andra källor så existerar högskoleexamen i Sverige.

Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback