2012-09-01, 23:54
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Jagharenliten
Privata "utredningar" för att försöka rentvå Jokerns pappas inblandning i nazismen.

Det svider allt bra att varken du eller någon annan kunde komma åt den utredningen eftersom källorna är så passa fastslagna att Expo dräggets tv program fick sig en ordentlig törn då det gäller trovärdigheten, och det visade sig att tv programmet va vinklat och inte ens den riktiga sanningen.
Inte konstigt man döpte kronprinsessans barn till Estelle för att få fram budskapet vad man anser om nazism.

Citat:
Utviket reser till Afrika för att klappa negerbarn på huvudet.
Privata "utredningar" för att försöka rentvå Jokerns pappas inblandning i nazismen.
Underhålla och rusta gamla slott.
En köpeexamen i Freds och konfliktforskning åt Hakan.
Köpeutbildning i friskvård, (eller va fan det nu var), år Njuren.
Allsköns och odefinierad shopping för Ciggen.
Resor för att inviga sjukhus för handikappade barn.
Flyg till London för att heja på Sverige.
Privata yachter nere på Rivieran.
Frukostmat hemma på Drottningholm.
Lön åt Ternert och hovstallmästaren.

Det ingår i deras arbete vare sig du vill eller inte vill. Ditt förlöjligande och annat skvaller du drar på är ju inte ens kul skvaller utan rent önskeskvaller. Du är den som bidragit till boken som kom ut som bara va massa bluff i, och inte en siffra rätt.

Jag vill ha upprustning av slott det tillhör svensk historia och jag vill ha representanter då Sverige är med i tex OS. Det är också så att jag vill ha invigning av sjukhus för handikappade barn.
Frukost måste alla äta även kungligheter, så tramset är väl kanske inte så seriöst från ditt håll om frukost. Lönerna att sköta stall och information till pressen är ett måste.

Shoppingen för Prinsessan tillhör också den representant hon är då hon går under kungens order, men bevisligen inte i NY fast en del sura skvallerkärringar försöker pådyvla desinformation av den sortens slaskrykten.
Prinsens flickväns resor till Afrika är det något kungahusets apanage betalar? I så fall får du ha källa på det. Dina minst sagt osmakliga titlar gör dig misstänkt för ren avund och ett väldigt trist och tråkigt liv. Du följer kungahuset och letar efter smaskigt skvaller som inte ens existerar för att förgylla din vardag och det är långt i från seriöst.

Jag vill att kungahuset ska ha fullt apanage, och inte alls redovisa minsta krona det är min åsikt om saken. Och något annat statskick är inte intressant för min del.

Däremot är jag inte för att betala för en del annat i landet, så med min åsikt är det fortfarande en majoritet som är för kungahuset.

Du ljuger om du påstår att det är under hemlighetsmakeri man spenderar apanaget på. Det vet alla bildade människor att det redovisas och att man aldrig har varken undanhållit en krona eller försökt med några trix. Man har gått med på att redovisa än mer så som av det privata slaget vilket jag anser är orimligt. Det är du som påstår saker igen som inte existerar om hemligheter om apanaget. Du skvallrar så så mycket och fantiserar så du vet inte längre vad som är sant och inte.

Men ska du ge dig in i apanaget, så får du allt ha kött på benen det här är inte skvaller utan ren rå fakta, så det innebär att du får ha som underlag för dina påstående.

Så var hemlighåller man då i apanagets utgifter? Källa tack och glöm inte Sofias Afrika resa den ska du redovisa att det går under apanaget.
Senast redigerad av MrsMagoo 2012-09-01 kl. 23:58.
Citera
2012-09-02, 00:12
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Det svider allt bra att varken du eller någon annan kunde komma åt den utredningen eftersom källorna är så passa fastslagna att Expo dräggets tv program fick sig en ordentlig törn då det gäller trovärdigheten, och det visade sig att tv programmet va vinklat och inte ens den riktiga sanningen.
Inte konstigt man döpte kronprinsessans barn till Estelle för att få fram budskapet vad man anser om nazism.

Det ingår i deras arbete vare sig du vill eller inte vill. Ditt förlöjligande och annat skvaller du drar på är ju inte ens kul skvaller utan rent önskeskvaller. Du är den som bidragit till boken som kom ut som bara va massa bluff i, och inte en siffra rätt.

Jag vill ha upprustning av slott det tillhör svensk historia och jag vill ha representanter då Sverige är med i tex OS. Det är också så att jag vill ha invigning av sjukhus för handikappade barn.
Frukost måste alla äta även kungligheter, så tramset är väl kanske inte så seriöst från ditt håll om frukost. Lönerna att sköta stall och information till pressen är ett måste.

Shoppingen för Prinsessan tillhör också den representant hon är då hon går under kungens order, men bevisligen inte i NY fast en del sura skvallerkärringar försöker pådyvla desinformation av den sortens slaskrykten.
Prinsens flickväns resor till Afrika är det något kungahusets apanage betalar? I så fall får du ha källa på det. Dina minst sagt osmakliga titlar gör dig misstänkt för ren avund och ett väldigt trist och tråkigt liv. Du följer kungahuset och letar efter smaskigt skvaller som inte ens existerar för att förgylla din vardag och det är långt i från seriöst.

Jag vill att kungahuset ska ha fullt apanage, och inte alls redovisa minsta krona det är min åsikt om saken. Och något annat statskick är inte intressant för min del.

Däremot är jag inte för att betala för en del annat i landet, så med min åsikt är det fortfarande en majoritet som är för kungahuset.

Du ljuger om du påstår att det är under hemlighetsmakeri man spenderar apanaget på. Det vet alla bildade människor att det redovisas och att man aldrig har varken undanhållit en krona eller försökt med några trix. Man har gått med på att redovisa än mer så som av det privata slaget vilket jag anser är orimligt. Det är du som påstår saker igen som inte existerar om hemligheter om apanaget. Du skvallrar så så mycket och fantiserar så du vet inte längre vad som är sant och inte.

Men ska du ge dig in i apanaget, så får du allt ha kött på benen det här är inte skvaller utan ren rå fakta, så det innebär att du får ha som underlag för dina påstående.

Så var hemlighåller man då i apanagets utgifter? Källa tack och glöm inte Sofias Afrika resa den ska du redovisa att det går under apanaget.

Det där gnället om att apanaget inte skulle vara tillräckligt offentligt, är det bara republikaner och journalister som kommer med. Det är givetvis för att republikanerna surar över att det försvårar för dem att hitta något de kan fabricera skvaller av, och för att det försvårar journalistmakten att genom skandalisering sälja lösnummer och sprida skräck för media.

De verksamhetsberättelser som Hovet publicerar är inte alls så dåligt upplösta. http://www.kungahuset.se/hovstaterna/verksamhetsberattelser.4.124d504108b48b21978000220 0.html

Därtill revideras ekonomin så det är egentligen bara de som vill skada monarkin som har synpunkter. Inget hindrar givetvis att formerna för apanaget kontinuerligt ses över, men det är inte en principiell fråga, utan mer en redovisningsfråga.
Citera
2012-09-02, 00:30
Medlem
Dolgtrases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Apanaget är oerhört otidsenligt. När alla andra verk måste redovisa sina inkomster och utgifter mer eller minsdre i detalj lever hovet kvar i det förgångna. De får får skattepengar som under skydd av hemlighetsmakeri blandas med familjens egna förmögenhet och inkomster, för att därefter spenderas på antingen behjärtansvärda ändamål. Som till exempel:
  • Utviket reser till Afrika för att klappa negerbarn på huvudet.
  • Privata "utredningar" för att försöka rentvå Jokerns pappas inblandning i nazismen.
  • Underhålla och rusta gamla slott.
  • En köpeexamen i Freds och konfliktforskning åt Hakan.
  • Köpeutbildning i friskvård, (eller va fan det nu var), år Njuren.
  • Allsköns och odefinierad shopping för Ciggen.
  • Resor för att inviga sjukhus för handikappade barn.
  • Flyg till London för att heja på Sverige.
  • Privata yachter nere på Rivieran.
  • Frukostmat hemma på Drottningholm.
  • Lön åt Ternert och hovstallmästaren.
Ja, listan kan fortsätta hur länge som helst.

Tyvärr är delar av ovanstående inlägg omöjligt att förstå. Om du börjar använda riktiga namn och vedertagna begrepp här utanför skvallertrådarna kanske vi alla kan ta del av dina åsikter.

Citat:
Däremot måste man säga att monarkin har hängt med. Från att historiskt sett ha varit valkung, ibland enväldig kung, ibland maktlös, ibland mittemellan, ibland statskuppad iväg, ibland mördad eller kanske intrigerad, har utvecklingen under 1800- och 1900-talet varit entydig. Kungens makt har blivit mindre och mindre.

Monarkens uppgift från att vara en maktfaktor att räkna med. Såpass stor att man ansåg att en statskupp var nödvändig för att få bort honom, till att endast ha ett dekorativt syfte. En plym. Den naturliga utvecklingen nu är förstås att ta bort honom.

Att kungens uppgifter numera ligger på det ceremoniella planet är alldeles utmärkt. Man kan rentav säga att monarkin fungerar som ett värn mot alltför stor maktkoncentration. Sveriges statsöverhuvud befinner sig nu vid sidan av de politiska grupperingarnas inflytande. Sveriges statsöverhuvud kan inte användas som segertecken för något av de två politiska blocken. Sveriges statsöverhuvud står nu som samlande symbol för nationen och binder samman då och nu. Pratet om att monarkin skulle vara otidsenlig är republikanskt dravel av tröttaste slag, ett modernistiskt förakt för människors behov av fasta hållpunkter och en gemenskap med det gamla. Detta övermod kan ibland gå hand i hand med storslagna planer. Det gäller dock inte svenska republikaner. De vill bara vara emot något.

Eller har du kanske några egna idéer om hur du vill ha det i en tänkt svensk republik?
Citera
2012-09-02, 06:57
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Det där gnället om att apanaget inte skulle vara tillräckligt offentligt, är det bara republikaner och journalister som kommer med. Det är givetvis för att republikanerna surar över att det försvårar för dem att hitta något de kan fabricera skvaller av, och för att det försvårar journalistmakten att genom skandalisering sälja lösnummer och sprida skräck för media.

De verksamhetsberättelser som Hovet publicerar är inte alls så dåligt upplösta. http://www.kungahuset.se/hovstaterna/verksamhetsberattelser.4.124d504108b48b21978000220 0.html

Därtill revideras ekonomin så det är egentligen bara de som vill skada monarkin som har synpunkter. Inget hindrar givetvis att formerna för apanaget kontinuerligt ses över, men det är inte en principiell fråga, utan mer en redovisningsfråga.

Tack Strix. Den där verksamhetsberättelsen har jag inte sett. Men fy tusan vilket jävla dravel de kommit med! Hursomhelst visar redovisningen precis på den kritik som alltid anförs. De skiljer inte mellan det privata och offentliga.

Nu har du också fått en vän från helvetet nu när Mrs Maggot lagt sig i det här. Grattis!
Citera
2012-09-02, 08:31
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Tack Strix. Den där verksamhetsberättelsen har jag inte sett. Men fy tusan vilket jävla dravel de kommit med! Hursomhelst visar redovisningen precis på den kritik som alltid anförs. De skiljer inte mellan det privata och offentliga.

Nu har du också fått en vän från helvetet nu när Mrs Maggot lagt sig i det här. Grattis!

Jag tackar för berömmet, men Du svarade inte på frågan.
Citera
2012-09-02, 09:00
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Jag tackar för berömmet, men Du svarade inte på frågan.

Vilken jävla fråga?
Citera
2012-09-02, 11:58
Medlem
citizeninsanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolgtrase
Det räcker tyvärr bara till ett ensidigt diskussionsunderlag verkar det som om. Det talas bara om vad som är fel med monarkin. Du har inga problem att hitta fel i dagens statsskick. Då borde du väl ha några idéer om detaljerna i ett tänkt republikanskt statsskick i Sverige? Det finns många republiker i världen att titta på för att få inspiration.

Du har två gånger fått ett utvecklat svar. Att du inte är nöjd med det kan jag inte hjälpa dig med.
Citera
2012-09-02, 12:13
Medlem
citizeninsanes avatar
Citat:
Att vi monarkister har olika åsikter är alls inget konstigt. Vi redovisar dessa och diskuterar dem. Vi behöver inte vara eniga, men det underlättar på flera sätt diskussionen om man har en aning om vad man själv tycker.

Problemet för republikanerna är att Ni inte är ens i närheten av överens om vad Ni vill ersätta dagens system med. Det blir svårt med trovärdigheten då. Men Ditt personliga problem är att Du inte vet ens vad Du självvill. Att bara ha negativa åsikter, dvs att vara emot, men inte kunna formulera positiva åsikter, dvs att vara för, sänker trovärdigheten. Du kan t ex inte inbilla Dig att få med Dig en folkmajoritet på att ersätta en tusenårig monarki med "vi för se sedan hur det blir". Den grisen i säcken-politik är det nog rätt få som efterfrågar.

Vi begär inte av Dig att Du skall ha detaljerade åsikter om hur en framtida regeringsform skulle se ut, men några principuppfattningar borde Du kunna komma fram till, om så bara på rent intutitiva grunder. Tentativa, till och med preliminära, åsikter är ju alltid något.

Fast jag skall väl inte vara ledsen. Vi har ju ett system som fungerar mycket väl, vad gäller statschefsfrågan. De sakliga behoven av förändring är ju mycket små, som bl a denna diakussion så tydligt visar.

Sverige, som kollektiv, är inte i det stadiet att det specifika alternativet är det väsentliga. Det är klart att du som icke-republikan vill ha ett konkret förslag att slå ner på. Men som du säkert har förstått kommer du inte få ett sådant av mig trots små provokationer om det skulle vara ett "problem" och till och med ett "personligt" sådant.

Du får nöja dig med att det finns folk som vill ha ett demokratisk alternativ till samlagsmetoden.

Citat:
Hur gick det med arvshertigarna förresten? Hittar Du några?

Se inlägg 368.
Citera
2012-09-02, 12:16
Medlem
citizeninsanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolgtrase
Varför skulle han behöva förneka något sådant. Varför skulle han behöva stå till svars inför lögnare? Och vad har det med apanaget att göra? Varför kommer du alltid in på prat om knullande?

Citerade du fel inlägg? I annat fall är det en rad syftningar (alla) som du gärna får förtydliga.
Citera
2012-09-02, 12:20
Medlem
citizeninsanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
MrsMagoo citerar den vederbörliga instansen, den källa som går att citera. Finns bara den. "Part i målet?" Vem är då den andra parten? Du, eller?

Skattebetalarna. (Vilket du givetvis visste. Sluta tramsa.)
Citera
2012-09-02, 12:21
Medlem
citizeninsanes avatar
Citat:
Fast vi frågar ju specifikt om dina åsikter, inte om republikanernas i största allmänhet! Du vill helst inte ha en maktfullkomlig president ā la Frankrike, det har du faktiskt sagt. Men vill du helst ha en rent ceremoniell president, en president med viss vetomakt, eller en president med vissa specificerade ansvarsområden, som i Finland? Eller nåt annat som jag inte kommer på i hastigheten? Vill du ha någon typ av nomineringsförfarande, eller ska vem som helt kunna ställa upp i presidentval? Och vill du helst att presidenten ska väljas direkt eller indirekt, och, om indirekt, isåfall av vilken församling?

Nån typ av känsla måste du väl ha för vad du vill ha?

Även om du inte får ett alldeles eget svar så hittar du ett svar strax här ovan.
Citera
2012-09-02, 12:27
Medlem
citizeninsanes avatar
Citat:
Du kallar uppenbarligen konsekvent monarkister för monarker. Varför då? Det är höggradigt förvirrande. Varför duger inte SAOL för dig?

Har du också problem med folk som ställer frågor med falska påståenden? I annat fall får du gärna svara på frågan om du har slutat slå den 12-åriga pojken du är gift med?

Rörande monarker: Ni är ju en flock tättingar som flyger runt och piper.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in