Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-08-29, 21:51
  #121
Medlem
FnurrHas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Men frågan var "Har Du belägg för det?"
Belägget är ett induktionsbevis. I "boken" så skrivs det om hårresande eskapader. INGEN i Sverige hade stått ut med dessa anklagelser. OM det nu ej varit sanning. När kommer "boken2", uppenbarligen går det att åskådliggöra Knugens privatliv utan risk för stämmning
Citera
2011-08-31, 23:33
  #122
Medlem
FnurrHas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Kungafamiljen utför de uppgifter som åläggs dem enligt grundlagen, och de gör det på ett uppskattat sätt.
Står det i grundlagen att knugen ska bevista porrklubb under Sommarolympiader?
Citera
2011-08-31, 23:43
  #123
Medlem
Rembrandths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FnurrHa
Belägget är ett induktionsbevis. I "boken" så skrivs det om hårresande eskapader. INGEN i Sverige hade stått ut med dessa anklagelser. OM det nu ej varit sanning. När kommer "boken2", uppenbarligen går det att åskådliggöra Knugens privatliv utan risk för stämmning

Kommer säkert en ny bok snart, den här första var ju en riktig bestseller!
Citera
2011-09-01, 07:17
  #124
Medlem
PH1s avatar
Nu är jag ingen fanatisk monarkist, men jag ser hellre en monark än en avdankad politiker som Carl Bildt eller Mona Sahlin som president. En republik skulle dessutom bli dyrare än dagens monarki.

Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jag tycker nog att kungahuset påminner om ett gäng FAS 3 arbetare. Ni vet vara på ett jobb men inte utföra något riktigt jobb.

Du menar att kungafamiljens späckade schema med representation inte är ett arbete? De måste ständigt hålla sig uppdaterade om det politiska läget inom och utanför landet samt speciellt om de ställen de ska besöka (företag, läroverk, välgörenhetsorganisationer, andra länder och deras instutitioner osv osv), samt att de har ansvar för att representera Sverige på ett bra sätt utomlands som ger ett gott intryck av svensk industri, forskning och internationellt samarbete. Kungen kan sällan göra som han vill och är extremt bunden.

Vad är ett "riktigt jobb" för dig? En kassörska, som avläser av varor med laser? Tror du att kassörskan behöver förbereda sig lång tid i förväg för varje dag på jobbet? En lastbilschaufför som åker på vägarna hela dagarna, stannar till och köper en köttbullsmacka och någon tidning att runka till under färden? Killen som cyklar och lägger morgontidningen i din brevlåda?

Ja, de har riktiga jobb, och det har kungen också. Med kungens ansvar står mångmiljardbelopp av intäkter till Sverige på spel beroende på hur väl han representerar landet. Bra representation hos vissa länder kan t.o.m. minska risken för att Sverige blir utsatt för terrorism. Grabben som delar ut tidningar gör också ett bra jobb, men har knappast samma ansvar som kungen.

Fattar inte hur man kan säga att kungen inte arbetar.

Citat:
Ursprungligen postat av FnurrHa
Står det i grundlagen att knugen ska bevista porrklubb under Sommarolympiader?

Nej, och det står inte heller något i grundlagen om att kungen får äta mat eller ens gå på toaletten.

Vill han gå på en porrklubb på sin fritid så får han göra det. För mig får han t.o.m. hyra en porrfilm att runka till om han vill. Det angår inte mig så länge han inte gör det med pengar som är avsatta för officiell representation eller till hovets anställda eller underhåll av kulturbyggnader och deras muséer.
Citera
2011-09-01, 09:25
  #125
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PH1
Nu är jag ingen fanatisk monarkist, men jag ser hellre en monark än en avdankad politiker som Carl Bildt eller Mona Sahlin som president. En republik skulle dessutom bli dyrare än dagens monarki.
Du måste ju ha blivit tappad från en helikopter när du var liten.
Citera
2011-09-01, 10:18
  #126
Medlem
Kungen är inavlad jävla wt med en iq på 70'

Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
"Konungens majestät skall hållas i helgd och vördnad..." (§3, RF 1909)

Då får han sluta gå på strippklubbar och knulla negresser
Citera
2011-09-01, 11:26
  #127
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sveber
Kungen är inavlad jävla wt med en iq på 70'

Tja, det är han ju bevisligen inte. VIlken IQ har Du själv?

Citat:
Då får han sluta gå på strippklubbar och knulla negresser

"Konungens majestät" hänför sig till kombinationen av kungen och statschefsbefattningen - det är inte en fråga om kungens person utan om rollen.

Det är en smula fascinerande att samma vänsterliberaler som tycker det är acceptabelt när de själva och "vanligt folk" beter sig fullständigt omoraliskt, plötsligt blir totalrabiata moralväktare när det kommer till kungen. Varför ställer man moralkrav på kungen som ingen annan i samhället uppfyller? Förr i världen var det tvärtom - överheten kunde unna sig att tumma på den moral som populaset fick hålla sig till. Denna omkastning tycks inte ha blivit till det bättre.
Citera
2011-09-01, 12:45
  #128
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Dagens rojalister måste vara de mest efterblivna och förtappade folkslaget i mänsklighetens historia. Det övergår mitt förstånd hur man kan vilja betala samt tvinga andra att betala för att en liten elit ska kunna springa runt i pampiga slott och leka förr i tiden. Världens dyraste lajv är vad det är. Fy fan vad jag äcklas av er! Må satan mata er med fjolårets hundbajs när ni dör.
http://www.youtube.com/watch?v=-I3l7...&feature=share
Citera
2011-09-01, 12:57
  #129
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Dagens rojalister måste vara de mest efterblivna och förtappade folkslaget i mänsklighetens historia. Det övergår mitt förstånd hur man kan vilja betala samt tvinga andra att betala för att en liten elit ska kunna springa runt i pampiga slott och leka förr i tiden. Världens dyraste lajv är vad det är. Fy fan vad jag äcklas av er! Må satan mata er med fjolårets hundbajs när ni dör.
http://www.youtube.com/watch?v=-I3l7...&feature=share

Det är ett sätt att se på det. Inte speciellt annorlunda från annan statligt finansierad kultur, 2011 budgeterade vi 12 miljarder till 'Kultur, medier, trossamfund och fritid'. De 100 miljoner vi lägger ner på kungen är en ofantligt liten del av våra totala kulturkostnader och även om vi avskaffade kungahuset som sådant skulle många av de utgifterna vara kvar (diplomatiska resor, byggnads-underhåll, tjänstemän etc).
__________________
Senast redigerad av Intelligenspolisen 2011-09-01 kl. 13:01.
Citera
2011-09-01, 16:44
  #130
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intelligenspolisen
Det är ett sätt att se på det. Inte speciellt annorlunda från annan statligt finansierad kultur, 2011 budgeterade vi 12 miljarder till 'Kultur, medier, trossamfund och fritid'. De 100 miljoner vi lägger ner på kungen är en ofantligt liten del av våra totala kulturkostnader och även om vi avskaffade kungahuset som sådant skulle många av de utgifterna vara kvar (diplomatiska resor, byggnads-underhåll, tjänstemän etc).
Visst är det så, men just kungafamiljen sticker lite extra hårt i ögonen på mig. Fast självklart är skattefinansierad kultur i princip lika bortkastat och retarderat.
Citera
2011-09-01, 17:57
  #131
Medlem
Sickancarlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rembrandth
Det är min uppfattning om dem just nu i alla fall, finns det någon här som kan få mig att komma på andra tankar? Eller håller ni kanske rent av med mig?
För jag menar... Vad gör kungafamiljen egentligen, förutom att resa på lyxsemestrar och sånt? Just det, inte ett skit. Okej, de representerar Sverige, men hur jävla jobbigt kan det vara liksom? Jag fattar inte varför vi över huvud taget har en kungafamilj. Förr i tiden var det en sak, för då var det ändå kungen som bestämde allting, men nu?
Kungafamiljen är helt enkelt Sveriges största socialfall!

Rent logiskt, men du har kanske inte avsikten att vara det, är Kungafamiljen just det en kunglig familj som får ett apanage.
De kan bara vara socialfall om det inte kan försörja sig själva och det kan dom ju bevisligen eftersom de har ett uppdrag att vara kungliga och representera Sverige.

Staten försörjer väldigt många tjänstemän på tveksamma grunder, politiker till exempel. Men ingen kallar dem för socialfall.
Citera
2011-09-01, 19:46
  #132
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Dagens rojalister måste vara de mest efterblivna och förtappade folkslaget i mänsklighetens historia. Det övergår mitt förstånd hur man kan vilja betala samt tvinga andra att betala för att en liten elit ska kunna springa runt i pampiga slott och leka förr i tiden. Världens dyraste lajv är vad det är. Fy fan vad jag äcklas av er! Må satan mata er med fjolårets hundbajs när ni dör.
http://www.youtube.com/watch?v=-I3l7...&feature=share

Det skulle kunna vara glädjen över republikanernas vrede att de måste betala för monarkin, som är vår främsta drivkraft.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback