• 10 000 online
  • 1 139 770 medlemmar
  • 59 039 803 inlägg
  • 1
  • 2
2011-01-12, 21:56
Medlem
Hejsan allesamman. Har en fråga. Om jag tar ett 54mg concerta piller och dricker två öl på det. Blir ruset bättre då? Metylfenidatet reagerar ju med alkoholen i kroppen och producerar etylfenidat som lär ge mer eufori? Har aldrig testat den kombon förr. Hur mycket bättre blir ruset ni som testat?
2011-01-12, 22:02
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankou
Hejsan allesamman. Har en fråga. Om jag tar ett 54mg concerta piller och dricker två öl på det. Blir ruset bättre då? Metylfenidatet reagerar ju med alkoholen i kroppen och producerar etylfenidat som lär ge mer eufori? Har aldrig testat den kombon förr. Hur mycket bättre blir ruset ni som testat?

Det stämmer att metylfenidat omvandlas till etylfenidat när det intas ihop med alkohol och du får mer eufori. Man mår mkt bättre på det ihop med lite alkohol.
2011-01-12, 22:21
Medlem
Proteges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Det stämmer att metylfenidat omvandlas till etylfenidat när det intas ihop med alkohol och du får mer eufori. Man mår mkt bättre på det ihop med lite alkohol.

Är det inte även så att metylfenidat är en återupptagshämmare av dopamin, precis som kokain? Således så får du bättre effekt om du samtidigt dricker alkohol som utsöndrar dopamin. Det är väl inte bara för att metylfenidat omvandlas till etylfenidat när det intas med alkohol, som ökar effekten, som jag vill ha sagt.
2011-01-12, 22:31
Medlem
Okej. Men hur mycket ska man dricka för att få bra effekt? Räcker två öl? Eller ska man ha mer i sig för att få bra eufori? Vet någon en bra dos metylfenidat och alkohol för en nybörjare? Skulle gärna göra det rätt från början. Jag får ganska bra eufori av ett enda 54mg piller utan alkohol men söker en mer kraftfull upplevelse.
2011-01-12, 23:13
Medlem
Canapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Protege
Är det inte även så att metylfenidat är en återupptagshämmare av dopamin, precis som kokain? Således så får du bättre effekt om du samtidigt dricker alkohol som utsöndrar dopamin. Det är väl inte bara för att metylfenidat omvandlas till etylfenidat när det intas med alkohol, som ökar effekten, som jag vill ha sagt.

Det gör det starkare men vad jag förstått ligger etylfenidats eufori i att det påverkar dopamin och noradrenalin med ett annat förhållande. Det gör det mer lämpat för rekreationella aktiviteter.
2011-01-12, 23:19
Medlem
Canapas avatar
Citat:
Okej. Men hur mycket ska man dricka för att få bra effekt? Räcker två öl? Eller ska man ha mer i sig för att få bra eufori? Vet någon en bra dos metylfenidat och alkohol för en nybörjare? Skulle gärna göra det rätt från början. Jag får ganska bra eufori av ett enda 54mg piller utan alkohol men söker en mer kraftfull upplevelse.

Svårt att säga hur mycket som krävs för att omvandla en viss mängd metylfenidat till etylfenidat men jag skulle rekommendera att testa hinka i dig några stycken, det är enligt mig en kraftfull och euforisk upplevelse att blanda CS och alkohol så är det vad du söker borde du bli nöjd.
2011-01-13, 12:27
Medlem
Proteges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Canapa
Det gör det starkare men vad jag förstått ligger etylfenidats eufori i att det påverkar dopamin och noradrenalin med ett annat förhållande. Det gör det mer lämpat för rekreationella aktiviteter.

Där ser man, tack för upplysningen .
Edit: Jävligt intressant detta må jag säga eftersom jag kollade lite på engelska wiki om etylfenidat. Där står det att även kokain har en liknande process tillsammans med alkohol och bildar cocaethylene.
http://en.wikipedia.org/wiki/Ethylphenidate

Senast redigerad av Protege 2011-01-13 kl. 12:34.
2011-01-13, 12:34
Medlem
Tack för infon folk. Ska testa dricka fyra öl med ett concerta piller. Berättar sen hur det gick.
2011-01-13, 12:36
Avstängd
d0cks avatar
Av egen erfarenhet behövs det väldigt lite metylfenidat tillsammans med alkohol för att få en skön effekt och även kunna sova efter festen är över. (36 till 54mg)
2011-01-13, 21:12
Medlem
Canapas avatar
Citat:
Tack för infon folk. Ska testa dricka fyra öl med ett concerta piller. Berättar sen hur det gick.

Ja vad bra! Tänkte försöka mig på något liknande så fort jag får tag på metylfenidat och det är rätt sparsamt med vettiga rapporter om mixen.

Jag skulle gärna vilja att någon med mer labbkunskap än mig syntetiserade etylfenidat från metylfenidat och berättade om processen/resultatet. Verkar vara en värd stimulant som dessutom är laglig så det är förvånande att den inte är vanligare.
2011-01-13, 23:16
Medlem
Tas concerta oralt eller snortas det?
2011-01-13, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Canapa
Verkar vara en värd stimulant som dessutom är laglig så det är förvånande att den inte är vanligare.

Knappast lagliga om du inte fått de utskrivna
  • 1
  • 2