Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-01-12, 20:31
  #1
Medlem
Chrillos avatar
Hejsan!

Amelia, nätsidan finns det ett forum främst för kvinnor men en del män är allt där och skriver. Nåväl... Eftersom en TS där har startat en tråd om hur runkmissbruk är en form av sexmissbruk och skall inte accepteras av den kvinnlig partnern. (Tydligen)
Länk till Runkmissbruktråden.
Tyckte den passa in här för att det är just en relationsfråga. Antingen så skiter ni i att kolla på Amelia-tråden och direkt här bidrar med er åsikt huruvida runka kan vara skadligt för en relation.

Eller så ger ni en kommentar och en egen uppfattning om tråden jag länkade.

Jag tror att man kan missbruka det mesta. Frågan är bara vad de flesta anser normalt runkande vs sjukligt, skadligt runkande som stör en relation.

Edit: OT så finns det en ganska underhållande forumsdel där många kvinnor skriver.
Länk till Sex & relation
__________________
Senast redigerad av Chrillo 2011-01-12 kl. 21:04.
Citera
2011-01-12, 20:36
  #2
Medlem
Divino Codinos avatar
Är det dött på sexfronten ser jag inte något problem i att anlita Lena Handén men om partnern väljer just Lena Handén före sex börjar det kännas lite underligt...
Citera
2011-01-12, 20:36
  #3
Medlem
phillebollens avatar
en liten handtralla kan ALDRIG sitta fel

förhållande eller ej !
Citera
2011-01-12, 20:38
  #4
Medlem
dindummers avatar
Jag tror man kan skapa sig ett personligt runkmissbruk, att runka varje dag är knappast någonting positivt. Hon som däremot skrivit den där krönikan/artikeln var riktigt bakom flötet. Att runka ska inte sätta en relation på spel, herregud.
Citera
2011-01-12, 20:44
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chrillo
Hejsan!

Amelia, nätsidan finns det ett forum främst för kvinnor men en del män är allt där och skriver. Nåväl... Eftersom en TS där har startat en tråd om hur runkmissbruk är en form av sexmissbruk och kall inte accepteras av den kvinnlig partnern.
Länk till Runkmissbruktråden.
Tyckte den passa in här för att det är just en relationsfråga. Antingen så skiter ni i att kolla på Amelia-tråden och direkt här bidrar med er åsikt huruvida runka kan vara skadligt för en relation.

Eller så ger ni en kommentar och en egen uppfattning om tråden jag länkade.

Jag tror att man kan missbruka det mesta. Frågan är bara vad de flesta anser normalt runkande vs sjukligt, skadligt runkande som stör en relation.

Edit: OT så finns det en ganska underhållande forumsdel där många kvinnor skriver.
Länk till Sex & relation
Läste inte alla inlägg men jag läste några och måste faktiskt säga att nivån var inte hög..... Men alltid kul med ett asgarv då och då
Citera
2011-01-12, 20:52
  #6
Medlem
Tenshiis avatar
Herre jävlar! Antingen så är en stor del av amiliasurfarna troll som närapå utklassar de bästa här på Flashback eller så står det riktigt illa till i huvudet hos en del kvinnor här i landet. Lutar väl åt det senare tyvärr.
Citera
2011-01-12, 21:08
  #7
Medlem
Chrillos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shimanson
Läste inte alla inlägg men jag läste några och måste faktiskt säga att nivån var inte hög..... Men alltid kul med ett asgarv då och då

Jag blev riktigt överraskad över nivån på inläggen och fick mig ett riktigt gött garv.
Citera
2011-01-12, 21:39
  #8
Medlem
dekanmis avatar
Vad i...? Det där måste vara bland det värsta jag läst någon gång.

"Men om det runkas flera gånger i veckan så ska kvinnor inte behöva acceptera missbruket. Männen måste lära sig att välja, antingen så lever de i kärleksrelationer med kvinnor eller så ägnar de sig åt att kröka eller runka"

Va? Den där människan kan ju inte ha förstått skillnaden på att runka och ha sex? Jag som kvinna skulle aldrig bry mig om hur mycket min pojkvän runkar, så länge han fortfarande vill ha sex med mig. Att runka och ha sex är ju inte samma sak (att få den andra att njuta är ju halva grejen med att ha sex), och jag skulle då aldrig reagera över att min pojkvän runkar.

Hur i helvete kan att runka mer än en gång i veckan ses som ett "runkmissbruk"? Va? Och hur kan personen jämföra någon som runkar ett par gånger i veckan med en alkoholist? En daglig runk går oftast inte ut över relationen i alla fall (ingen tjej kan ju vara säker på hur mycket killen runkar, eftersom att det oftast sker när tjejen inte är i närheten), det gör en daglig sup (eller 10). Vilket jävla stolpskott!

Näe, nu blir jag fan förbannad.
Citera
2011-01-12, 21:43
  #9
Medlem
haha, om man har ett förhållande är det ju roligt med lite variation? eller? jag onanerar då rikligt och ofta, och ibland medans min pojkvän sover brevid mig ^^
Citera
2011-01-12, 21:45
  #10
Medlem
Djonkos avatar
Så länge runkandet inte går ut över sexlivet spelar det ingen roll tycker jag. Med det menar jag att om man dragit i bananen 5 gånger under dagen och sedan avböjer sex med sin kåta flickvän så är det kanske inte optimalt.

Fast det är ju inte riktigt där gränsen går enligt artikelns läsare. Skrämmande!

Edit: "Att en alkoholist kan förstöra en relation är känt. Vad som är mindre känt är att det kan också en runkare göra." Väntar spänt på en AB-artikel om detta; "Runkmannen krossade den idylliska familjetillvaron"
__________________
Senast redigerad av Djonko 2011-01-12 kl. 21:48.
Citera
2011-01-12, 21:46
  #11
Medlem
Forbliranonyms avatar
Runka har jag gjort i ca 12 år, min relation har jag haft i typ ett, hon ska fan INTE säga om jag ska runka eller inte. Varesig jag har en relation eller inte så runkar jag när jag vill.
Citera
2011-01-12, 23:40
  #12
Medlem
Network-s avatar
Antar att jag är en sådan här "Runkmissbrukare" 5 gånger per dag kör jag, räkna eller räkna det inte som runkmissbruk. Jag tror det är en början iafall. Men iafall. Mina åsikter efter att jag läst det här är

Aldrig någonsin läser man att kvinnor ska acceptera att deras män krökar eller bedövar sin ångest med mat.

Mat och krök påverkar, Mat gör dig tjock och kröket kan sätta dig in i ett farligare missbruk , också tjock. (Dock nämner hon lördagskrök, från skillnad till en lördags runk så kan alkoholen göra dig bakis och då blir man segare, man är inte bakis-seg av en liten skön lördags-runk)Runka påverkar oftast ingenting, känner bara en skön lättnad och oftast mycket mindre aggresiv.


Männen måste lära sig att välja, antingen så lever de i kärleksrelationer med kvinnor eller så ägnar de sig åt att kröka eller runka - inte sällan både ock.

-Finns kvinnor med, nymfomner te.x. Dra inte alla över en kant


Drar lite påhittade meningar själv med argument riktade mot henne som ni kan svara på om ni känner det.

"Runkmissbrukare ska lägga av för det kan förstöra en relation"

Jasså, varför det hära då?, Ska ni stå vid spegeln varje dag och sminka er för jag vet inte varför ni gör det, ska vi leva i en kärleksfull relation så tycker jag att ni slutar sminkar er och klär er fint, för ni vill väll inget annat änn att andra folk ska kolla in er med då? Man kan ju leva på kärleken?

Dagen jag slutar runka åt andra kvinnor är dagen ni slutar klä upp er för uppmärksamheten av andra män.

Bara tvungen att svara mig själv igen
"Jag är så fruktansvärt besviken på min kille. Vi flyttade ihop i september och har haft vår första jul tillsammans i vårt eget hem. Jag har ordnat med julförberedelser och fått greja allt själv för att vi ska ha det mysigt med julstämning och sånt. Vad tror ni min kille har gjort? Jo, han har runkat på julafton, juldagen och annandagen. Jag känner att jag inte orkar med det här längre, känner mig så förnedrad. Jag minns hur lycklig jag kände mig i september och nu förstår jag att jag har satsat på fel kille."

HAHAHA, Ja, inte satsade han på dig då inte

Fanns inte mycket vettigt i den tråden, inga argument eller någonting.
Sexdrift är en drift och något naturligt som man behöver helt enkelt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback