2006-03-28, 16:03
Medlem
buffalos avatar
När jag ser Titanic så fylls tårkanalerna med vätska... Men inte bara för att allt är så sorgligt, utan också för att dom blir räddade av Carpathia.
Citera
2006-03-28, 19:27
Medlem
IkoneNs avatar
Som sagt klumpen i halsen kommer ibland.

tex:
Requiem for a dream
Million Dollar Baby
Finding Neverland
Citera
2006-03-28, 22:04
Medlem
dot_s avatar
Nobody knows ???????? http://www.imdb.com/title/tt0408664/

När lilla Yuki dör. Hela filmen är plågsamt sorlig.
Citera
2006-03-29, 08:28
Medlem
redflips avatar
jag har lätt för detta ...

Men jag tror de beror helt på vilken musik de använder, ser man en snabb action film med hårdrock så blir de väldigt ofta inga tårar, men om då som exempel Enya spelas i samband i en drama eller så, då kan de hända att blir lite vätska i ögat
Citera
2006-03-29, 10:17
Medlem
Sorgliga filmer brukar jag då inte gråta till... men det har hänt vid några andra, lite mer oväntade, tillfällen.

- Walker Texas Ranger, när cordell walker lindar in ett rådjurs ben med bandage.
- The Two Towers, när alverna kommer. Mest musiken tror jag, gråter nästan av bara den också.
- Dokumentärer om romarriket, när de kommer in på att romarriket föll, men också hur stort och fint det var... *sörjer sina döda förfäder*

Annars kan jag inte minnas många tillfällen jag börjat gråta i filmer. Kan vara för att jag annars undviker känslosamma filmer, hanterar dem inte så bra liksom. När jag tittar på Vänner brukar det bli lite för känslosamt ibland, så att jag måste ta en paus och göra något annat i en minut eller två innan jag kan titta vidare...
Citera
2006-03-29, 20:03
Medlem
Cuprums avatar
Grät mest för The Deer Hunter, ger ett depressivt intryck på ett sätt normala "gråtfilmer" inte gör. Forrest Gump grät jag också lagom mycket på.
Citera
2006-03-29, 20:09
insomnias avatar
Brukar inte gråta av filmer, men fick en tår i ögat av "Pay it forward".

Var väl i ett känsligt stadie av mitt liv, då jag inte hade rökt brass på ett bra tag, och apatin man känner hade försvunnit, och jag kunde bli lite känslig av det mesta.

Men skönt var det.
Citera
2006-03-30, 23:15
Medlem
ETANs avatar
Får inte tjejer svara?

Jag kan som tjej säga att jag gråter till vissa filmer, men det beror helt på vad det är för nån film.

Jag sitter inte och gråter för vad som helst.
Citera
2006-03-31, 00:22
Medlem
Frostnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ETAN
Får inte tjejer svara?

Jag kan som tjej säga att jag gråter till vissa filmer, men det beror helt på vad det är för nån film.

Jag sitter inte och gråter för vad som helst.

Tror frågeställaren syftade på att det är mer accepterat för tjejer att gråta och att de för killar snarast är ett socialt stigma (visst är könsroller underbara ).

Sen har jag nu sett Eldflugornas Grav som nämndes tidigare... och ja den var riktigt jobbig att se. Sjukt bra film, men likt requiem for a dream vet jag inte om jag pallar att se om den.
Citera
2006-03-31, 00:28
Medlem
TheFightingEggs avatar
Tratten och Finkel. Inte gråtit, men jag har blivit sur som satan och blivit väldigt känslomässig när jag ser den där kärringen dumpa Tratten i sista avsnittet.
Citera
2006-03-31, 01:02
Medlem
ETANs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frostnatt
Tror frågeställaren syftade på att det är mer accepterat för tjejer att gråta och att de för killar snarast är ett socialt stigma (visst är könsroller underbara ).

Sen har jag nu sett Eldflugornas Grav som nämndes tidigare... och ja den var riktigt jobbig att se. Sjukt bra film, men likt requiem for a dream vet jag inte om jag pallar att se om den.

Ja så är det nog .
Citera
2006-04-02, 11:50
Medlem
bajsbuskes avatar
Klumpen i halsen dök upp när jag såg "Stand by me" för tredje gången tror jag (och även när jag läste boken).
Det var rätt svårt i slutet på "Big Fish" och "Forrest Gump" med för den delen.
Men nog fan är det skönt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in