2011-01-12, 15:43
Medlem
Sillstryparens avatar
Fabriksproducerade maträtter som köpes kylda/frysta för att micras smakar ju, som vi alla vet, oftast inte särskillt bra. Men jag tänkte att vi kunde tipsa om rätter som ändå fungerar helt okej som föda.

Själv tycker jag att lasagne oftast smakar helt okej, och Billyspizzor blir också mums när man är sugen. Har ofta svårt för det rätter som ska vara lite finare och ordentliga, typ lövbiff med potatis och kantarellsås med några mosiga grönsaker.
2011-01-12, 15:48
Medlem
Raildiggers avatar
Billys panpizza är ju en klassiker, det kan jag leva på i en vecka i sträck.

Jag brukar själv variera med lite sallad och dressing till, eller sweetchilisås och hamburgerdressing.
2011-01-12, 15:51
Medlem
Gooh's maträtter är riktigt riktigt bra kostar typ 50-60 spänn har jag för mig. det finns potatismos med köttbullar och brunsås den är riktigt bra. funkar som middag också om man inte är allt för hungrig
Senast redigerad av Oliver.G 2011-01-12 kl. 15:53.
2011-01-12, 16:38
Medlem
Familjen Dafgård, framförallt Karins Lasagne och Fläskschnitzeln. Mycket bra mat, kan vara att lasagnen kan vara större då.
2011-01-12, 16:53
Medlem
S_o_Ns avatar
Findus fiskgratänger tycker jag smakar helt okej
2011-01-12, 17:11
Medlem
Aasinairs avatar
Weight watchers lådor tyckte jag bra om innan jag hann ledsna på dem.
Min favorit med Familjen Dafgård är klassikern Karins lasagne.
Findus godaste låda är ostschnitzeln som jag efter 10 års förtärande fortfarande inte har tröttnat på. Kungsörnen tycker jag är bra när det gäller pannkakor.
Senast redigerad av Aasinair 2011-01-12 kl. 17:15.
2011-01-12, 19:44
Medlem
Forbliranonyms avatar
Findus har taryaki (stavas?) kyckling som är sjukt god. Amnnars är ju lasagne alltid gott.
2011-01-12, 21:07
Medlem
kaffekannas avatar
ICAs fiskgratäng, tar 7 min att göra och blir väldigt god
2020-01-02, 22:01
Medlem
Grandiosa Calzone är en av Sveriges godaste pizzor.
2020-01-02, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sillstryparen
Fabriksproducerade maträtter som köpes kylda/frysta för att micras smakar ju, som vi alla vet, oftast inte särskillt bra. Men jag tänkte att vi kunde tipsa om rätter som ändå fungerar helt okej som föda.

Citat:
Ursprungligen postat av vonSlyna
Familjen Dafgård, framförallt Karins Lasagne och Fläskschnitzeln. Mycket bra mat, kan vara att lasagnen kan vara större då.
Var på en golfrestaurang och de hade en riktigt god pytt-i-panna. Den var så god så jag frågade vad det var...det var Dafgård´s. Väldigt god för att vara halvfabrikat.
2020-01-02, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oliver.G
Gooh's maträtter är riktigt riktigt bra kostar typ 50-60 spänn har jag för mig. det finns potatismos med köttbullar och brunsås den är riktigt bra. funkar som middag också om man inte är allt för hungrig
Dom borde ju rimligtvis smaka nåt eftersom Stefano Catenacci himself, "efter drygt ett års provlagning i en liten testanläggning på Operakällaren, hittat ett sätt att med hjälp av den nya metoden tillaga god, hälsosam färdigmat där råvarorna behåller sin ursprungliga konsistens, smak och näringsvärde"
2020-01-02, 22:51
Moderator
Allaballawallas avatar
Låser denna och hänvisar till den något mer aktiva och aktuella (FB) Betygsätt frysta rätter (Dafgård, Viktväktarna, Findus, Billys, Ica, Coop, med flera)

/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in