2011-01-12, 14:56
Medlem
pissoars avatar
Jag undrar om någon kan dela med sig lite av hur det är att köpa mat i större paket än vad som finns i gemene matbutik, främst djupfryst kött.

Vilka butiker kan man göra det i som privatperson? Jag tänker som Martin Olsson cash fast för privatpersoner. Som nu när jag skall köpa fryst kycklingfilé, som går åt en hel del i mitt studenthushåll, finns det inte större paket än två kilo på några av mina närmaste matbutiker här i göteborg så vitt jag vet. Kilopriset brukar ligga runt 60 kronor.

I vilken kvantitet köper en random lunchrestaurang in sina kycklingfiléer, köttfärs o.s.v., är det mycket billigare än för oss konsumenter?

Jag hade lätt kunnat tänka mig att köpa tiokilosförpackningar om det medförde lägre pris, men det verkar ju inte finnas..
Citera
2011-01-12, 23:00
Medlem
Odi-et-amos avatar
I min familj har vi börjat köpa gris och nötkött av en bonde. Det går inte att jämföra köttet med det i butik, galet gott. Kotletter som jag absolut inte äter och som man behöver tillaga i timmar för att det ska bli "gott" slänger du i stekpannan och steker och så är det perfekt sedan. Folk fattar inte vilket skitkött det är som säljs i butikerna.
Du kanske borde kolla upp om du har någon bonde i din stad som du kan beställa av?
Citera
2011-01-12, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Odi-et-amo
I min familj har vi börjat köpa gris och nötkött av en bonde. Det går inte att jämföra köttet med det i butik, galet gott. Kotletter som jag absolut inte äter och som man behöver tillaga i timmar för att det ska bli "gott" slänger du i stekpannan och steker och så är det perfekt sedan. Folk fattar inte vilket skitkött det är som säljs i butikerna.
Du kanske borde kolla upp om du har någon bonde i din stad som du kan beställa av?

+1, kvaliteten och smaken är extremt mycket bättre än man tror. Kött från en lokalbonde är godare än finaste oxfilen du kan hitta i affärer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in