Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-01-12, 21:22
  #13
Medlem
Anonymflashbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AceDarey
Akta dig för hennes bröder, de kommer jaga dig med kniv och sikta mot din hals. Därefter gör de detsamma med tjejen din!

Alternativet är att du hänför dig till Islam, dyrkar Allah och köper en bönematta.

Håll dig ifrån henne, pöjk!
Det här är en tramstråd men jag ska ändå berätta en egen erfarenhet mellan mig (etnisk svensk) och en muslimsk tjej (pakistanska/indiska). Hennes föräldrar är väldigt religiösa, hon käkar bara halalslaktat, dricker inte alkohol, bär dock inte schal men föräldrarna är mycket bestämda - hon ska gifta sig med en muslim. Hon visade intresse för mig och det började bli väl uppenbart även inför hennes musslavänner som i vanlig musslaordning sade till mig me utmanande blick "du vet att hon bor med sin bror va?" varpå jag replikerade "jaha, då får vi ha sex hemma hos mig istället" varpå musslorna gav mördarblicken. Orka.

Jag säger inte att det inte kan uppstå hotfulla situationer men hela "bruscha"-grejen är överdriven. Dessutom enormt överdriven om man inte är väldigt lättskrämd.
__________________
Senast redigerad av Anonymflashbackare 2011-01-12 kl. 21:30.
Citera
2011-01-13, 00:32
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dubya
Var framgår det att han har lurat henne?

Detta har inte med hennes religion att göra. Hon är uppenbart psykiskt instabil.
Skär sig i armarna gör många tjejer oavsett härkomst och religion. Tragiskt.

Det TS ska göra är att kontakta professionell hjälp.
"Nu har jag dumpat henne" det har han skrivit i sin första post. O koppla det i samma mening till hennes religion så fattar du varför jag säger "lurat" henne. Enligt mig, enligt han själv så har han inte lurat henne.. Jag tror väl de hade kunnat vara vänner även utan sex. Men i hennes perspektiv. Känn på den biffen. O det är inte vår rätt att säga vårat perspektiv är bättre än hennes. De är lika bra. Men det är en kulturkrock
Citera
2011-01-13, 17:18
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trollig
Du har en poäng.
Men du kommer inte att övertyga empatilösa människor om det.
Empatilösa människor ska man bara undvika.
Precis som religiösa.

Tjejen behöver komma över sina vanföreställningar, att bekräfta hennes vanföreställningar som du föreslår kan nog trösta, men det hjälper inte med grundproblemet.
Så rent generellt skulle jag förespråka att man försöker tala personen till rätta varesig dom är kristna eller muslimer.
Men det är nog inte riktigt rätt läge.

Jämförelsen med 90 män som våldtar någon konstant i 3 månader var lite konstig dock. Är du efterbliven?


+1
Citera
2011-01-13, 17:21
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Showoff
Nu har jag dumpat henne och hon är helt galen.Skär sig själv och skriker hon vill ha förlåtelse av Allah haha.Säger hon är oskuld efteråt liksom,pucko.Vad säga/göra undrar ni?Skutta härifrån och gå vidare med mitt liv antar jag

PS:Jag är Svenne banan


Skämt åsido, går det inte att återställa jungfrun med lite mus-lim? (dålig jag vet, men jag var tvungen)
Citera
2017-03-24, 18:33
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av walper
Haha! Säg till henne att allah ringde dig mitt i natten och bad dig säga till ditt muslimska ragg att hon är förlåten
så roligt var det inte! vi måste respektera andra religioner.
Citera
2017-03-24, 18:39
  #18
Medlem
Pfaltzs avatar
One down, 71 to go.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback