• 7
  • 8
2011-06-27, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Buddah
Seriöst riverman "get out of my mind." har beskrivit samma känsla för mina kompisar men då svarar det att så har de minsann aldrig känt sig inför döden. Trodde jag var ensam med panikattackerna men känns kul att någon tänker exakt som ja och agerar därefter. Vet precis hur det känns!

Vissa har aldrig fått den känslan helt enkelt. Aldrig släppt allt och sett den stora bilden.
Man är så inne i sitt liv och all dess meningslösa innehåll att man inte kan släppa det och se sig egen dödlighet och hur absurt allt igentligen är.
Citera
2011-06-28, 17:01
Medlem
.Buddahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riverman83
Vissa har aldrig fått den känslan helt enkelt. Aldrig släppt allt och sett den stora bilden.
Man är så inne i sitt liv och all dess meningslösa innehåll att man inte kan släppa det och se sig egen dödlighet och hur absurt allt igentligen är.

Memento mori bro...Memento mori!
Citera
2011-06-28, 20:48
Medlem
Citat:
Ibland när man ligger för sig själv i sängen och det är mörkt och tyst så glider tankarna iväg.
Börjat tänka universum och vad man igentligen gör här. Brukar sluta att man glider in på döden.

Det är då jag ibland får panik. Blir liksom medveten om mig själv...jag som existens. Och tänker "en dag kommer jag att dö....Och det finns ingenting som kan hindra det" Hjärtat klappar och man börjar andas fort. "Jag kommer vara borta och aldrig aldrig mer finnas till!!"
Till slut blir man helt panikslagen och måste sätta mig upp i sängen för att kunna lugna ner mig. Har t.o.m gått så långt några gånger att jag rusat upp ur sängen och gått omkring i cirklar i lägenheten innan jag har fått tillbaka lugnet.

Någon som haft samma känsla?

Om man nu tycker det är jobbigt och har problem med sådana tankar, too bad.
Men försök att inte tänka på vad nu som ska hända efter döden, för ingen vet förrns dom dör iaf..
Och du kan ju dö närsom egentligen, vem vet typ.
Dessutom behöver du inte oroa dig över sånt ändå, allt dehär kanske bara är en dröm iaf
Citera
2011-07-02, 01:34
Avstängd
nietsoviets avatar
Jag har samma panik ibland men jag tänker snarare på den dagen min mamma upphör att existera. Jag får spykänslor och extrem ångest när jag får dom tankarna, fick lite manliga tårar i ögat nu när jag skrev.
Citera
2011-11-17, 21:01
Medlem
bumpar upp denna tråd lite
Citera
2011-11-17, 21:16
Bannlyst
Citat:
bumpar upp denna tråd lite
Rädslan för att inte existera beror på arrogans och ignorans. Ingen vet vad som händer när kroppen dör, ingen vet om vi slutar existera, det är bara något vi har blivit indoktrinerade i. Och om man vet vad det innebär att inte existera så kan man inte heller vara rädd för det, för det finns ingen rädsla i ingenting, rädsla finns bara i existens, och att inte existera vore ett paradis, men precis som paradiset är det bara en fantasi, för att det vore ologiskt för icke-existens att existera, därför kan vi inte sluta existera.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in