Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-01-11, 22:14
  #1
Medlem
Taurus-s avatar
Skulle vara intressant att få reda på info om krogen Kajutan som upphörde innan man ens hann besöka den
Det jag hört är att Kajutan bytte namn till Knivsta Krog, och sedan gjordes om till en sushirestaurang.

Någon som har varit där som kan berätta hur det var? Foton på interiören?

Finns en anekdot om kajutan i detta klipp, 0.58 in: http://www.youtube.com/watch?v=NsXRJzSO1Bc
Citera
2011-01-12, 19:11
  #2
Medlem
Storsnusarns avatar
Jag kan säga så mycket som att Knivsta Krog var ett redigt alkishak. Alltid samma personer, och samma schäfer som låg utanför bredvid en bänk.
Citera
2011-02-01, 22:39
  #3
Medlem
gsonators avatar
Bör ju även tillägga att en pappa från "Sveriges skönaste familjer" är med i klippet. Han med röd tröja som står lutad mot skylten i början av videon. Även sett han en gång med sin familj här i Knivsta. Vet att han bor i Stockholm eller dyl. någon som vet varför han håller till i denna håla?
Citera
2011-02-03, 13:10
  #4
Medlem
Frankens avatar
Han är född och uppväxt i Lagga strax utanför Knivsta. Gick högstadiet på Thunmanskolan.
Citera
2011-02-03, 18:56
  #5
Medlem
Känns som dom bytt ägare en jävla massa gånger men i princip fortsatt vara samma alkishak/pizzeria... Det där med sushirestaurangen tror jag att du kan ha förväxlat med en annan krog i Knivsta, verkar otroligt att "båda" Knivstas krogar skulle ha blivit sushi-hak.
Citera
2011-03-29, 20:18
  #6
Medlem
Taurus-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkagAndBone
Känns som dom bytt ägare en jävla massa gånger men i princip fortsatt vara samma alkishak/pizzeria... Det där med sushirestaurangen tror jag att du kan ha förväxlat med en annan krog i Knivsta, verkar otroligt att "båda" Knivstas krogar skulle ha blivit sushi-hak.

"Knivsta krog" blev ett sushihak, rätt säker på det.
Annars finns Ängby krog, kanske den du tänker på?
Citera
2011-04-15, 19:36
  #7
Medlem
mr_algots avatar
Och brevid knivsta krog låg ju en bilverkstad som enligt rykten ska ha fungerat som täckmantel för annan verksamhet. Läder-Leffe hette mannen på toppen av pyramiden har jag hört.
Citera
2011-09-15, 19:04
  #8
Medlem
0174Affes avatar
När Uffe Bengtsson, ägde Kajutan var det ett toppen ställe!!!
Citera
2011-09-15, 21:09
  #9
Medlem
Bubba_med_ks avatar
Kajutan i Knivsta tillsammans Läder-Leffe i verkstan brevid, jo jag tackar jag. Verkar finnas en del sköna knyfflar i Knivsta
Citera
2011-09-15, 21:43
  #10
Medlem
"då stod det ett gäng herrar och rökte såhär, "har du sett mina cigg? nööej?" så står andra och dricker våra slattar!"

Helt klockrent! Finns det inga bilder?
Citera
2011-10-03, 21:28
  #11
Medlem
Taurus-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0174Affe
När Uffe Bengtsson, ägde Kajutan var det ett toppen ställe!!!

Vilket årtionde var detta?
Så du brukade besöka stället? Kan du berätta hur det var?
Var det inrett efter marint tema, med tanke på namnet? Livbojar och fiskenät på väggarna?
Kanske något foto från den tiden rentav?
Citera
2011-10-09, 17:45
  #12
Medlem
rayraviolis avatar
Vad är det för samling människor i klippet och vad gör de i Knivsta? Han som berättar om krogen heter Olle Kvarnsmyr och har faktiskt en tråd här på forumet: https://www.flashback.org/t1237245

Vill också höra mer om Kajutan. Gillar sån här fulkulturell lokalhistoria.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback