Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-01-11, 20:56
  #1
Medlem
RainbowGirls avatar
läste nyss detta:

Farliga läkemedelsinteraktioner

Disulfiram bör inte ges till patienter som tar vissa stimulantia och antidepressiva. Disulfiram har visat sig hämma enzymet dopamin-beta-hydroxylas, blockering metabolismen av dopamin i norepinefrin. Tillsammans med dopamin-agonist och / eller reuptake effekt av stimulantia, detta kan leda till en dramatisk ökning i synaptic dopamin nivåer, vilket leder till sömnlöshet, paranoia, och i extrema fall, stimulerande psykos.

Läkemedel som är kända för att påverka dopamin / norepinefrin systemet inkluderar, men är inte begränsade till:

* Bupropion (Wellbutrin IR / SR / XL, amfebutamon)
* Amfetamin (Adderall, Dexedrine, etc.)
* Metylfenidat (Ritalin, Concerta, Focalin, etc.)
* Kokain (Ibland används i tand förfaranden och ett känt ämne för missbruk.)

Metabolismen av andra läkemedel kan hämmas av disulfiram, vilket ökar deras risk för toxiska effekter. Läkemedel kända för att ha negativa effekter när de används samtidigt med disulfiram omfatta amitriptylin, isoniazid och metronidazol (alla med akuta förändringar i mental state), fenytoin, vissa bensodiazepiner, morfin, petidin och barbiturater.



Att jag började med antabus var ju för att jag hade alkohol missbruk. Ta CS vill jag ju fortsätta med då mina misbruksproblem inte ligger där.

Kan det vara riskabelt med CS i samband med antabus?
Citera
2018-08-18, 01:55
  #2
Medlem
shponglads avatar
Bump undrar detta med. Hittar inga källor förutom ts
Citera
2018-08-19, 14:23
  #3
Medlem
ruttenfimps avatar
En bekant till mig tog 3f pvp medans han tog antabus.
Inte samma substans men drogerna har ju liknande egenskaper, borde vara lungt!

Enligt beskrivningen så verkar ju det boosta stimulanter. Psykos o sömnlöshet är ju något endast stimulanter kan ge.
__________________
Senast redigerad av ruttenfimp 2018-08-19 kl. 14:25.
Citera
2018-08-23, 17:09
  #4
Medlem
Fuzzas avatar
tog 3f-pvp 6månader varje dag och antabus inga problem och blod prov av lever visade inga ändring så vill tro rc av liknande sort är ok
Citera
2018-12-01, 05:26
  #5
Medlem
Hysteria90s avatar
Tagit ritalin i två veckor nu. Har antabus på recept sen innan.

Provade igår att blanda ritalin och antabus och kan säga att antabusen boostar effekten riktigt mycket. Håller i sig dubbelt så länge och krävs mycket mindre dos. Sen är effekten i sig annorlunda, liknar amfetamin mer, men är såsig i huvudet och inte skärpt. Lite som att gå runt på afterglow på mdma.

Har egentligen 60mg jag ska ta, men tog 40 på morgonen och sen 40 till på eftermiddagen. Vilket jag ångrar. Har inte kunnat sova inatt och ska på jobbet snart. Får tvinga i mig mat. Har även svårare för att formulera mig osv. Tagit dagens dos nu på 40mg - får se vad som sker.

Ska bara hålla mig till 40mg i fortsättningen med antabus även om jag har 60mg ordinerat.

Tycker 40mg ritalin och 100mg antabus var perfekt. Det är typ så medicinen borde vara.
Men mer än så skapade bara obehag för mig
.

Vet inte om det är farligt, men jag skulle tro att man kan få psykos på höga doser ritalin och antabus. Skulle aldrig vilja ta mer.
__________________
Senast redigerad av Hysteria90 2018-12-01 kl. 05:44.
Citera
2018-12-01, 16:50
  #6
Medlem
Undrar det med. Dom gångerna när man kombinerat dom båda så har ruset känts skevare på något sätt. Tror att det inte är så bra för hjärtat speciellt
Citera
2018-12-03, 16:42
  #7
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kosmos41
Undrar det med. Dom gångerna när man kombinerat dom båda så har ruset känts skevare på något sätt. Tror att det inte är så bra för hjärtat speciellt
Nääe hjärtat tar ordentligt stryk. Haft 90 i puls hela dagen. Får pundarticks också, sväljer osv.

Ska inte ta nån ritalin imon. Antabus är ett rävgift
Citera
2019-08-16, 10:34
  #8
Medlem
vargstars avatar
Bump.

Undrar om jag får effekt på amfetamin när jag går på antabus ? 100mg.
Citera
2019-08-17, 01:53
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vargstar
Bump.

Undrar om jag får effekt på amfetamin när jag går på antabus ? 100mg.


Ja det funkar
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback