Flashback bygger pepparkakshus!
2013-12-03, 17:27
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sodergloder
Superegoistiskt resonerat av honom men jag är inte förvånad, han är en osmaklig människa!

Nej han är inte en osmaklig människa; Han har dock svårt att vara social både när han träffar sina fans och sina nära och kära, men det finns det många som har. Han vill vara för sig själv när han inte uppträder, det är väl inte så svårt att fatta?

Det är kanske därför som han håller på att kämpa för sin frihet och avskildhet nere på Österlen och vill att det där jävla utsiktstornet ska väck. För skulle det få stå kvar så skulle inte turister vallfärda dit för att titta på utsikten utan de skulle stå där med kikare o kolla vad han har för sig.

Han har inga problem med dem som bor i närheten, dom respekterar honom och tar honom som en vanlig person boende där. Men så kommer ju turisterna och frågar efter var han bor och vad tror du de fastboende svarar?
Citera
2014-01-01, 15:22
Medlem
http://dalademokraten.se/2013/12/18/...t-i-smebacken/

(2013-12-18)

Citat:
Författaren och artisten Ulf Lundell ställer ut konst i Arkivhuset i Smedjebacken i sommar.

Ulf Lundell har sedan 1970-talet varit en mycket kreativ multikonstnär som hållit sig kvar i offentlighetens strålkastarljus.
Citat:
Lundell kommer att ställa ut i det stora utställningsrummet. Vi kan förvänta oss både collage och kanske även grafiska blad.

Något större erkännande som bildkonstnär har Lundell aldrig fått.
Citera
2014-03-09, 21:41
Medlem
Nygift med någon Sofia, 37 år, som bott med UL på Österlen ett tag.
Citera
2014-03-10, 15:42
Medlem
Psycho-Killers avatar
Har "träffat" honom ett par gånger.
Totalt asocial människa.
Om det är hans artisteri som gjort honom så eller om det är det som gjort hans artisteri låter jag vara osagt.
Inte en person jag skulle vilja spendera ett par timmar med. Förmodligen tycker han detsamma om mig...
Citera
2014-03-10, 15:49
Medlem
Mikojans avatar
Gullig gubbe. Han gifter sig och ger dottern Sanna en styvmamma som är två år äldre
Citera
2014-03-10, 15:51
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psycho-Killer
Har "träffat" honom ett par gånger.
Totalt asocial människa.
Om det är hans artisteri som gjort honom så eller om det är det som gjort hans artisteri låter jag vara osagt.
Inte en person jag skulle vilja spendera ett par timmar med. Förmodligen tycker han detsamma om mig...

han var förmodligen trevligare när han söp...
Citera
2014-03-10, 17:13
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
han var förmodligen trevligare när han söp...

Nja.... Det var han inte, men han var dock mer kreativ då. Särskilt när det gällde att skriva både böcker och låtar.
Citera
2014-03-10, 17:16
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P55
Nja.... Det var han inte, men han var dock mer kreativ då. Särskilt när det gällde att skriva både böcker och låtar.

Fast jag tycker nog han är rätt produktiv nu också. Kommer ju ut tegelstenstjocka böcker i jämn takt och diverse skivor och inte har han slutat turnera heller, trots hot därom.

Dock var ju både litteraturen såväl som musiken bra mycket bättre kvalitetsmässigt förr. När bitterheten inte var riktigt lika framträdande...
Citera
2014-03-10, 19:47
Medlem
P55s avatar
Citat:
Fast jag tycker nog han är rätt produktiv nu också. Kommer ju ut tegelstenstjocka böcker i jämn takt och diverse skivor och inte har han slutat turnera heller, trots hot därom.

Dock var ju både litteraturen såväl som musiken bra mycket bättre kvalitetsmässigt förr. När bitterheten inte var riktigt lika framträdande...

Ska bli intressant om 100 år typ...
Varken du eller jag lever då, men vem kommer att minnas Lundell, Marklund, Guillou, Persson, Kallentoft, och alla andra av dagens författare?

Men jag är övertygad om att Lundell kommer att "leva" då, ungefär som Strindberg gör i dag.
De andra jag nämnde kommer ingen att bry sig om.
Citera
2014-03-11, 23:30
Medlem
Citat:

Han är förbannad, inte bitter.
Citera
2014-03-11, 23:32
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P55
Ska bli intressant om 100 år typ...
Varken du eller jag lever då, men vem kommer att minnas Lundell, Marklund, Guillou, Persson, Kallentoft, och alla andra av dagens författare?

Men jag är övertygad om att Lundell kommer att "leva" då, ungefär som Strindberg gör i dag.
De andra jag nämnde kommer ingen att bry sig om.
folk skulle läsa uffes böcker om 100 år? ja drömma kan man väl alltid.
Citera
2014-03-11, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
folk skulle läsa uffes böcker om 100 år? ja drömma kan man väl alltid.

Han har trots allt skrivit en generationsroman som inte lär glömmas i första taget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in