Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-01-11, 15:32
  #1
Medlem
Hejsan,

Jag har under hela min uppväxt fått höra att det finns ett stort skyddsrum under Nya stadens torg i Lidköping. Ingången skall tydligen finnas via källaren under biblioteket.

Som jag förstått det skall tydligen skyddsrummet vara lika stort som torget. Och med tanke på att torget är Norra Europas största torg så lär det vara rätt okej storlek på det..


Vore kul med lite info. Och om det stämmer, kanske lite bilder..?
Citera
2011-01-11, 16:02
  #2
Avstängd
gottmoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drivkraft
Hejsan,

Jag har under hela min uppväxt fått höra att det finns ett stort skyddsrum under Nya stadens torg i Lidköping. Ingången skall tydligen finnas via källaren under biblioteket.

Som jag förstått det skall tydligen skyddsrummet vara lika stort som torget. Och med tanke på att torget är Norra Europas största torg så lär det vara rätt okej storlek på det..


Vore kul med lite info. Och om det stämmer, kanske lite bilder..?

har fått höra nått likadant där jag bor ( en liten håla i dalarna )
Våran by var först i hela sverige med underjordisk kraftstation!
och i skogen finns det 2 ENORMA portar av stål man kan möta varann med lastbil om man skulle behöva det. bara att ingen har varit ner där. finns några bilder, men skulle vilja gå ner där =)
Citera
2011-01-11, 16:03
  #3
Medlem
Wheeler88s avatar
om det inte finns bilder är det din skyldighet att göra det åt oss. Glöm ej kameran bara
Citera
2011-01-11, 17:03
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gottmos
har fått höra nått likadant där jag bor ( en liten håla i dalarna )
Våran by var först i hela sverige med underjordisk kraftstation!
och i skogen finns det 2 ENORMA portar av stål man kan möta varann med lastbil om man skulle behöva det. bara att ingen har varit ner där. finns några bilder, men skulle vilja gå ner där =)

Vart i Dalarna bor du? (Bor i borlänge)
Citera
2011-01-12, 23:41
  #5
Medlem
SportquattroS1s avatar
Det finns många perforerade städer i Sverige. I och med att du vet var det kan finnas en ingång är det din skyldighet att ragga upp en bibliotekarie och hitta ingången. Vem vet, låset kan ha rostat sönder?
Citera
2011-01-13, 00:04
  #6
Medlem
CiaoArNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SportquattroS1
Det finns många perforerade städer i Sverige. I och med att du vet var det kan finnas en ingång är det din skyldighet att ragga upp en bibliotekarie och hitta ingången. Vem vet, låset kan ha rostat sönder?


Vem vet, han kanske går in iklädd Service-nisse? Utan nyckel?

Might aswell work.
Citera
2011-01-17, 10:56
  #7
Medlem
Problemet är att jag inte längre är bosatt i Lidköping, och tänkte därför kolla här om någon visste hur det stod till

Finns ingen som bor i Lidköping nu som kan tänka sig att bringa klarhet i detta?
Citera
2011-01-19, 07:23
  #8
Medlem
DenUltimatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drivkraft
Problemet är att jag inte längre är bosatt i Lidköping, och tänkte därför kolla här om någon visste hur det stod till

Finns ingen som bor i Lidköping nu som kan tänka sig att bringa klarhet i detta?

Jo visst är det ett skyddsrum där nere. min förra klasskompis farsa hade något med det o göra, tror det finns bilder ¨¨
Citera
2011-01-19, 08:28
  #9
Medlem
Bilder som du kanske kan få tag på?
Citera
2011-01-19, 19:06
  #10
Medlem
Arbetsblad1s avatar
Har aldrig hört talas om att det ska finnas ett skyddsrum där och jag har bott i Lidköping hela mitt liv.
Kanske ska gå och undersöka saken (tar med kamera isåfall)
Citera
2011-01-19, 21:02
  #11
Medlem
om det är så stort så måste det gå att annordna ett besök där?
Citera
2011-01-23, 10:24
  #12
Medlem
Tråden haR vart död i flera dagar nu, kom igen nu flashback!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback