Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-01-11, 12:20
  #13
Medlem
LikeAGloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d0ck
Gick det bra att få med dig den hem, då?

Köpte aldrig fetingburken, men dom drog alltid upp den när man köpte mindre mängder och frågade om det inte fick lov att vara en sådan istället
Vi drog vidare till Malaysia sen där ingen av oss vågade ta med nåt in så vi tryckte i oss det vi hade kvar innan gränsen
2011-01-11, 12:39
  #14
Medlem
ixgamess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LikeAGlove
Det är bara att knalla in och säga att man ska ha valium, fick köpa överallt i Bangkok.
6000THB för en 1000-burk


Inte lika lätt som för!!
2011-01-11, 12:41
  #15
Medlem
LikeAGloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ixgames
Inte lika lätt som för!!

Möjligt, men jag var i Bangkok för en vecka sedan och då var det precis så lätt
2011-01-11, 15:34
  #16
Avstängd
d0cks avatar
Vad tror ni man har för chanser att lyckas få hem en 1000 burk valium från thailand?

* Hundar känner inte doften av benz
* Att ta det ut från thailand ska inte vara några problem, då detta är i princip lagligt där
* Riskmomentet är väl Arlanda när dom scannar väskan?
2011-01-11, 15:39
  #17
Medlem
suqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d0ck
Vad tror ni man har för chanser att lyckas få hem en 1000 burk valium från thailand?

* Hundar känner inte doften av benz
* Att ta det ut från thailand ska inte vara några problem, då detta är i princip lagligt där
* Riskmomentet är väl Arlanda när dom scannar väskan?
Riskmomentet är tullfiltret på arlanda, om du ser minsta suspekt ut så plockar dom in dig och scannar din väska.
2011-01-11, 15:48
  #18
Medlem
LikeAGloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d0ck
Vad tror ni man har för chanser att lyckas få hem en 1000 burk valium från thailand?

* Hundar känner inte doften av benz
* Att ta det ut från thailand ska inte vara några problem, då detta är i princip lagligt där
* Riskmomentet är väl Arlanda när dom scannar väskan?


Har en bekant som gör det varje år, torskar man lär det ju dock bli ganska allvarliga repressalier.
Det är heller inte på något sätt en lek att springa omkring med 1000 valium i Thailand och skulle dom suga er där skulle det garanterat inte ses med blida ögon. Summa summarum, skulle oroa mig betydligt mer för att bli tagen i Thailand än i Svedala
2011-01-11, 15:57
  #19
Medlem
ixgamess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LikeAGlove
Möjligt, men jag var i Bangkok för en vecka sedan och då var det precis så lätt


OK. min min tanke var pattaya!
2011-04-29, 21:12
  #20
Medlem
rockandrollas avatar
Är Filippinerna "säkrare" (större hans att grejerna kommer fram) att skicka ifrån än Thai?
2013-04-03, 15:24
  #21
Medlem
Håller med många här att jag har då så gott som alltid fått mina "grejor" när dom skickats från Thailand
2017-04-07, 11:21
  #22
Moderator
Morfar-52s avatar
(FB) Tullen/Import av läkemedel, lagligt/olagligt /låst
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback