• 1
  • 2
2004-08-07, 15:06
Medlem
M2ks avatar
Grattis, så'na framgångar är stärkande.

Du lär inte ha valt den mest välbetalda sektorn i samhället, men säkert ett intressant yrkesval:

"Lönenivån för bibliotekarier varierar beroende på svårighetsgrad i tjänsten, den enskildes kompetens och erfarenhet, men också på var man är anställd; inom offentlig eller privat sektor.

Ingångslönen för nyexaminerade bibliotekarier är mellan 18 000 och 22 000 kronor i månaden. Hur mycket lönen sedan höjs skiljer sig markant mellan olika sektorer på arbetsmarknaden. Lönen höjs mest inom privat och statlig sektor, minst inom den kommunala sektorn. Den som satsar på chefskarriär kan påräkna en högre lönenivå."

Uppgiften kommer från DIK-förbundet - Dokumentation, Information och Kultur år 2004.

http://afi3.ams.se/afi3_portal/Porta...6B6549643D3939
Citera
2004-08-07, 16:11
Medlem
GlittrigaGullans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ubbe1
Misströstade tidigare när jag hamnade som reserv, men nu är jag inne! Ett tack till Glittriga Gullan som peppade!
Grattis! Jättekul! Hoppas du kommer att trivas i Borås .

Du vet, det är aldrig över förrän den feta damen har sjungit
(fri översättning...)
Citera
2004-08-07, 17:01
Medlem
Alldeles bortsett från eventuella stamgäster har Västerås ett utomordentligt bibliotek. En av de få positiva saker jag har att säga om den staden.
Citera
2004-08-07, 18:51
Medlem
MacGayVers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Och om jag vore bibliotekarie - så vore Västerås en intressant arbetsplats.
En av vår mer kända debattörer är tydligen stamgäst där.

Gavne ?
Citera
2004-08-08, 05:42
Medlem
a4swes avatar
Citat:
Misströstade tidigare när jag hamnade som reserv, men nu är jag inne! Ett tack till Glittriga Gullan som peppade!

Tacka min flickvänn som tackade nej till en plats där (till förmån för "Teknik och samhälle: Grundkurs, 20 p" på GU) allt är hennes förtjänst.
Citera
2004-08-08, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a4swe
Tacka min flickvänn som tackade nej till en plats där (till förmån för "Teknik och samhälle: Grundkurs, 20 p" på GU) allt är hennes förtjänst.
Tacka och tacka... Om folk enbart sökte den utbildning de är seriöst intresserade av, istället för 59 st. till skulle jag i stället kommit in direkt, och sluppit 2:a antagningsförfarandet. Tilläggas kan att jag sökte en(EN) utbildning!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in