2005-04-11, 22:34
Medlem
Hårbolls avatar
Jag saknar baconburgaren med currydressing så mycket att jag blir tårögd

Finns det någon CLOCK kvar som någon kan bekräfta. I så fall är ju ett av semesterns resmål spikat.
Citera
2005-04-12, 10:50
Medlem
reagans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaizer
Varumärket Clock ägs av:

Provobis Hotel & Restauranger AB, regnummer 0153977

Och detta företag är numera fusionerat med Scandic Hotels AB!
Kanske dags för Scandic - med tanke på sin utbredning i landet - att trolla fram varumärket igen och konkurrera med McD och de andra...
Citera
2005-04-12, 11:30
Medlem
Anonym_s avatar
Kommer ihåg som liten grabb att clock vafan det äkligaste ja visste.. men tydligen så visste man inte så mkt när man var liten efter att ha läst alla inlägg
Citera
2005-04-15, 01:10
Medlem
snapcases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Montecore
Dom hade alltid sköna bamserullar på tv:n på clock , sen hade dom konstigt nog pizza också
Det där med bamse är lite udda. Rune Andreasson var väldigt restriktiv med att låta företag använda bamse på något som helst vis men clock fick hans godkännande. Om jag inte minns fel så var det bamsetema på deras barnmeal.

När det gäller clock i olika städer så fanns det en kortlivad i västerås i gamla domus där pizza hut ligger nu.
Citera
2005-04-17, 12:33
Medlem
Villons avatar
Det antyddes tidigare att det en gång så suveräna Clock gick ner sig fullständigt under 90-talet, vilket ledde till kedjans undergång. Detta verkar ganska rimligt, i och med att min knapphändiga minnen av Clock (från tidigt 90-tal och framåt), var ett riktigt skitställe med obehaglig mat. Så så.
Citera
2005-04-17, 14:08
Medlem
Jag tror ditt minne sviker dig, Clock var suveränt. Något av DDR-sveriges svar på den gyllene måsen från landet på andra sidan havet.
Citera
2005-09-11, 17:38
Medlem
marcarolos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slave Mark
Var det den kedjan som Floyd Patterson öppnade eller fanns det ytterligare en.Det låg en vid Hötorget

Kedjan som Floyd Patterson öppnade hette Floyds tror jag. Det låg en restaurang i en gång genom ett hus från drottninggatan till slöjdgatan om jag minns rätt. I samma lokaler (tror jag, kan minnas fel här) låg tidigare stockholms första hamburgerrestaurang (runt 1974-75 innan MacD kom) som hette Pink eller liknande (Pinkeys ???). Hela lokalen var inredd i rosa.

Clock hade båda restaurangerna runt hötorget (sergelgatan och kungsgatan). Dom hade också den på regeringsgatan vid mitten på gallerian. Alla är MacD nu.
Jag har jobbat på CLOCK (sergelgatan och regeringsgatan) och har ganska svårt att förstå nostalgin.
CLOCK på regeringsgatan var förövrigt punkarnas samlingsplats (ja egentligen gallerian men man åt på clock) runt 78-80.

EDIT: CLOCK var helt medvetet skapat som ett anti-MacD. Regimen i DDR-sverige ville stoppa det imperialistiska MacD. Det är ingen hemlighet.
Citera
2005-09-11, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snapcase
Det där med bamse är lite udda. Rune Andreasson var väldigt restriktiv med att låta företag använda bamse på något som helst vis men clock fick hans godkännande. Om jag inte minns fel så var det bamsetema på deras barnmeal.

När det gäller clock i olika städer så fanns det en kortlivad i västerås i gamla domus där pizza hut ligger nu.

Fast Bamse används ju även på Apotekets egna produkter som är riktade till barn, så det var antagligen för att Clock var statligt och därmed ett "gott" företag.
Citera
2005-09-11, 19:52
Medlem
Är det någon som har loggan? Skulle vara kul å se den igen.
Citera
2005-09-13, 16:11
Medlem
Not_mes avatar
Clock

Citat:
Ursprungligen postat av Skarprättaren
Är det någon som har loggan? Skulle vara kul å se den igen.

Jag kan beskriva den såsom jag kommer ihåg den, det var röda bokstäver med gul skugga, enbart versaler. I o:et i loggan var det visare så att det såg ut som en klocka!

Men jag är inte helt hundra på färgerna...
Citera
2005-09-13, 16:37
Medlem
B Naztys avatar
Ahh, minns Clock i Uppsala.
Fick man inte sitt meal inom 25 sekunder efter man beställt, så bjöd dom på ett likadant meal... Fuskade till mig många gratisluncher där.
Citera
2005-09-13, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Not_me
Jag kan beskriva den såsom jag kommer ihåg den, det var röda bokstäver med gul skugga, enbart versaler. I o:et i loggan var det visare så att det såg ut som en klocka!

Men jag är inte helt hundra på färgerna...

Tack, alltid något. Men nån måste sitta på en logga, frågan är om de annonserade i tex Kalle Anka, där borde man kunna hitta en logga som går att scanna in. Eller va tror ni?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in