Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2004-08-07, 12:49
  #1
Avstängd
Bizarres avatar
Kan hundar kolla på tv? min verkar så jävla inne i en film nu... fattar dom nåt, framförallt ser dom ens nåt?
Citera
2004-08-07, 12:53
  #2
Medlem
P3tters avatar
Är det hundar på TVn så kan min hund bli väldigt intresserad
Citera
2004-08-07, 12:53
  #3
Medlem
Mockens avatar
Kolla kan dom säkert, men att de kan förstå vad som händer tror jag inte.
Citera
2004-08-07, 12:56
  #4
Medlem
Spravas avatar
Min hund brukar sitta och äta hundkex samtidigt som han tittar på dokumentärer på Discovery
Citera
2004-08-07, 12:57
  #5
Moderator
Ruskigbusss avatar
Katter kan i alla fall bli mycket intresserade - oftast av naturprogram.
Långfilmer är nog mera tveksamt eftersom per definition är allt som människor hittar på ganska mystiskt för vår husdjur.
Citera
2004-08-07, 13:06
  #6
Banned
murmelmannens avatar
Min jycke blev heltokig om han såg sig själv i en spegel.Desto mer han morrade och skällde så gjorde spegeln samma sak tillbaka mot honom.
Citera
2004-08-07, 13:14
  #7
Avstängd
Bizarres avatar
Citat:
Syn: En hund har kanske tio gånger större synfält än vad människan har, men rakt fram på nära håll ser den tämligen dåligt. Långseendet däremot är ganska bra. Hunden uppfattar rörelser i synfältet bra, men detaljseendet är sämre. Om vi tar vårt eget synfält som referensram och ger det vinkeln 0 grader, är en pekingesers synfält 5-10 grader och terrierns 20-30 grader. Ju större synfält, desto sämre synskärpa rakt framåt. Som exempel kan nämnas att vargen har ett större synfält än många hundraser. Hundar är ytterst uppmärksamma på nästan omärkliga förändringar i omgivningen. De är mästare på att visuellt avläsa ett område och till och med ett känsloläge. En fårhunds långseende är så skarpt att den kan urskilja herdens handsignaler på upp till en kilometers avstånd.

Hundar ser bäst i dunkelt ljus. Försöksresultat visar också att hunden har förmåga att se färgnyanser och inte enbart i svartvitt.

Till sist kan nämnas att hunden har sådan synskärpa att den kan se den europeiska TV-bilden som består av 625 punkter per sekund. Den amerikanska TV-bilden däremot,525 punkter per sekund uppfattas som "myrornas krig" på TV skärmen.


Hitta detta nånstans..
Citera
2004-08-07, 14:12
  #8
Medlem
Min hund brukar skälla när några gör mål i någon fotbollsmatch på tv
Men det är kanske för att han heter Ronaldo
Men min hund gillar också naturprogram.
Citera
2004-08-07, 14:32
  #9
Medlem
jobes avatar
Min numera bortgångna kamrat tittade gärna på fotboll. När bollen hamnade utanför rutan, kollade hon brevid tv:n för att se om den möjligen hamnat där. Hon hade även en favoritfilm, En snut på hugget, som hon säkert såg 100 gånger. Filmen handlar om en schäferhund och hon levde sig verkligen med i handlingen. La huvudet på sned, grymtade, morrade eller pep beroende på vilken scen som visades. Hon gillade verkligen filmen och satt som ett ljus framför tv:n, från början till slutet.
Citera
2004-08-07, 15:28
  #10
Medlem
Namblas avatar
Hunden i introt till Hajk kollade ju på tv
Citera
2004-08-07, 15:50
  #11
Medlem
TuXIs avatar
Kolla kan dom väl, men fatta - Nej...
Citera
2004-08-07, 17:20
  #12
Medlem
hubbes avatar
vi har en katt och när vi släpper i den i sovrummet så blir den intresserad av allt som vissas på tv'n.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback