Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-01-09, 20:41
  #1
Medlem
Hej och hallå!

Började för några dagar sedan använda Google adsense. Tyckte det lät helt underbart att man kunde få pengar ifall någon klickade på din reklam. Har nu på 3 dagar tjänat 313kr vilket jag tycker är helt ok. Har läst att vissa andra får 100kr i månaden och tycker det är bra

Använder ni adsense?
Hur får ni in folk på eran blogg eller vad ni har + lura dom att klicka på reklamen?
Hur mycket tjänar ni ca per månad?
Kan man inte föra över pengarna till nordea ?

Kom gärna med tips!

Mvh Sami.
Citera
2011-01-09, 20:46
  #2
Medlem
larshenks avatar
Jag använde också adsense fram tills dess att de stängde av mitt konto av okänd anledning.

Hade väl tjänat sisådär 1000:- på 25 dagar och sedan skyllde de på att jag hade fuskat till mig besökare osv.

Från flera håll har jag hört samma historier, att man tjänar pengar, men när man väl ska få de och har rätt att hämta ut dem så är det redan för sent, för då är man avstängd.
Citera
2011-01-09, 20:54
  #3
Medlem
knullklassons avatar
Låter som en bra start för dig TS! Hur många besökare har du på sajten/sajterna? Själv tycker jag mest att jag får en massa ointressant reklam via AdSense nu för tiden. Det var bättre för några år sedan!
Citera
2011-01-09, 21:02
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Låter som en bra start för dig TS! Hur många besökare har du på sajten/sajterna? Själv tycker jag mest att jag får en massa ointressant reklam via AdSense nu för tiden. Det var bättre för några år sedan!

sidvisningar:1 828 klick:254
Det är väl ändå ganska hyggligt ? Kan självklart bli mer men det är som du säger ointressant reklam
Citera
2011-01-09, 21:04
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Om du blir bannad från Flashback p.g.a. det där tvivlar jag starkt på, däremot så är du inom kort bannad från Google AdSense

Det tror jag också att jag blir. Men man kan ju ringa dit sen och ge dom en utskällning, sedan om dem frågar om sidan är det bara säga "wow jag har ett fan" och neka allt . Hahaha
Citera
2011-01-09, 22:10
  #6
Avstängd
d0cks avatar
Google detekterar onaturliga klick. Vilket är det du får då du lockar folk att trycka på reklamen (detta bryter mot deras TOS)

Du är bannad innan månadens slut, tyvärr.
Citera
2011-01-09, 22:15
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av d0ck
Google detekterar onaturliga klick. Vilket är det du får då du lockar folk att trycka på reklamen (detta bryter mot deras TOS)

Du är bannad innan månadens slut, tyvärr.
Hur kan dem veta att jag lockar dem att trycka på reklamen det förstår jag faktiskt inte. Det finns ju säkert folk som tycker 2 av 5 reklamer är bra och klickar på dom 2. Då borde det också klassas som fusk?
Citera
2011-01-09, 23:00
  #8
Avstängd
d0cks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flottsami
Hur kan dem veta att jag lockar dem att trycka på reklamen det förstår jag faktiskt inte. Det finns ju säkert folk som tycker 2 av 5 reklamer är bra och klickar på dom 2. Då borde det också klassas som fusk?
För deras system känner av alla dina besökares aktivitet på sidan. Om alla besökare bara stannar i några sekunder och trycker på 3 annonser fort så är det väldigt onaturligt och uppenbart jävla systematiskt.

Nåja, om du tror att du kommer bli utbetald, fortsätt gärna med detta system.
__________________
Senast redigerad av d0ck 2011-01-09 kl. 23:04.
Citera
2011-01-09, 23:06
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av d0ck
För deras system känner av alla dina besökares aktivitet på sidan. Om alla besökare bara stannar i några sekunder och trycker på 3 annonser fort så är det väldigt onaturligt och uppenbart jävla systematiskt.

Nåja, om du tror att du kommer bli utbetald, fortsätt gärna med detta system.
Tror dig att dem känner av det. Men eftersom att det står att dem ska klicka på 3 annonser och sedan sitter dom säkert 1min och "när fan kommer sidan då "
Citera
2011-01-09, 23:07
  #10
Medlem
By the way.
Ingen som skulle kunna tala om hur man gör en bra betald "adsense for content" ? Har ca 300-700 läsare per dag beror på hur mycket jag orkar engagera mig i att få dit folk. Utan att göra något ca 100-200 läsare.
Citera
2011-01-12, 02:02
  #11
Medlem
Bairuilongs avatar
Jag är nybörjare på AdSense, och har aktiverat det för några dagar sedan.

Jag förstår inte riktigt rapporteringen. Under fliken "Tjäna Pengar" på blogspots instrumentpanel så står det hela tiden "Dagens Intäkter 0,00", men om jag klickar på "AdSense-rapporter" där under så får jag upp en hel del klick och även intäkter när jag väljer "Visa" "Idag". Borde inte detta vara samma värde som visas på instumentpanelen?

Varför visare den hela tiden 0.00?
Citera
2011-01-12, 22:52
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bairuilong
Jag är nybörjare på AdSense, och har aktiverat det för några dagar sedan.

Jag förstår inte riktigt rapporteringen. Under fliken "Tjäna Pengar" på blogspots instrumentpanel så står det hela tiden "Dagens Intäkter 0,00", men om jag klickar på "AdSense-rapporter" där under så får jag upp en hel del klick och även intäkter när jag väljer "Visa" "Idag". Borde inte detta vara samma värde som visas på instumentpanelen?

Varför visare den hela tiden 0.00?
Samma sak för mig. Vet inte hur man fixar detta. Hur mycket har du tjänat ca?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback