• 1
  • 2
2011-01-09, 20:37
Medlem
Tjena, funderar p att dra ner dit fr att trna. Har trnat drygt 9 mnader r och precis brjat sparras och skulle vilja satsa mera.

Ngon som varit dr och vet ngot bra stlle fr thaiboxning i thailand dr man fr bra med hjlp och dr dom inte bara ter mina pengar? r Phuket Dragon Muaythai bra stlle?
Citera
2011-01-09, 21:13
Medlem
Urijahs avatar
Trnar inte MT sjlv, men Tiger Muay Thai ser onekligen bra ut.

http://www.tigermuaythai.com/
Citera
2011-01-09, 21:19
Medlem
Vill frst pongtera att jag inte har ngot erfarenhet av ngot camp i Thailand.

Jag skulle INTE trnat p tiger muay thai, av den enkla anledningen att det r ett typiskt turistcamp. Trnarna r skert bra men vad jag har hrt s r det mycket slarv frn trnarna osv. Skulle valt ngot lite mindre camp dr man fr mycket tid med trnarna. Finns trdar hr p FB om camp i Thailand, bara att ska. Sk ven p den hr sidan, http://www.sherdog.net/forums/ .
Citera
2011-01-10, 00:04
Medlem
shariqduponts avatar
Fan skrev ett lngt inlgg..men kastades ut.

Jag hade nog provat TMT men bara betalat fr en vecka. Jag har lst att man aldrig ska betala fr mer n 1 vecka i taget p olika camps. Om du blir skadad r det ju inte s kul att du redan betalat en massa pengar. Hur som helst s har jag lst om ett camp som ligger i nrheten av TMT men det r inte lika stort. Jag tror att det blev framrstat till vrldens bsta camp 2010. Dragon Muay Thai - Phuket. Snppet billigare n TMT, men lite mindre anlggning. I artikeln/recensionen (kommer inte riktigt ihg) jag lste s stod det att det r en bra id att prova flera anlggningar om det finns mnga i nrheten av varandra.

En annan skillnad gentemot andra camps enligt Dragon sjlva var att man fr spendera mycket trning 1 by 1 med trnarna. Om jag minns rtt fick man kra 1 by 1 med en trnare varje pass.

Jag har som sagt bara lst om detta camp men jag tyckte att det verkade bra!
Citera
2011-01-10, 00:30
Medlem
varit runt lite i 5 mnader nu, skulle rekomendera keatkhamtorn. Ett serist camp i bangkok som producerat mnga grymma fighters, gymmet tar ven bra hand om vsterlnningar.

http://www.keatkhamtorn.com/
Citera
2011-01-10, 01:53
Medlem
GILikeYourPantss avatar
Jag fattar inte att det r s jkla dyrt, det r ju i Thailand ffs! Visst att boende och mat r betydligt billigare n i de flesta andra lnder men det knns nd verdrivet att de r 50% dyrare n American Kickboxing Academy.
Citera
2011-01-10, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GILikeYourPants
Jag fattar inte att det r s jkla dyrt, det r ju i Thailand ffs! Visst att boende och mat r betydligt billigare n i de flesta andra lnder men det knns nd verdrivet att de r 50% dyrare n American Kickboxing Academy.
Beror nog ocks p var i Thailand man trnar. Men det r nog precis som du sger, boendet och frmst maten r vldigt billig.
Citera
2011-02-11, 23:04
Medlem
Res-Qs avatar
Ngon som vet hur det ser ut p t.ex. TMT, med tillgnglighet, ass kan man bara dyka upp, eller mste man boka lngt i frvg!?
Citera
2011-02-12, 10:40
Medlem
Drevets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Res-Q
Ngon som vet hur det ser ut p t.ex. TMT, med tillgnglighet, ass kan man bara dyka upp, eller mste man boka lngt i frvg!?

Du kan nog bara dyka upp iom att man kan betala halvdagar.

Sen r det som med allt annat. Det beror p vad man r ute efter, vill man hardcore trna thai och slippa turister s r TMT inte speciellt bra. r man ute efter att trna i varmtvder och ha det chill tid i thailand r TMT ganska bra.
Trots allt s har dom 3 stycken thai grupper(nybrjar, fortsttning och avancerad) s det finns ju fr alla. Men allt handlar om tycke och smak.
Citera
2011-02-12, 12:56
Medlem
Res-Qs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drevet
Du kan nog bara dyka upp iom att man kan betala halvdagar.

Sen r det som med allt annat. Det beror p vad man r ute efter, vill man hardcore trna thai och slippa turister s r TMT inte speciellt bra. r man ute efter att trna i varmtvder och ha det chill tid i thailand r TMT ganska bra.
Trots allt s har dom 3 stycken thai grupper(nybrjar, fortsttning och avancerad) s det finns ju fr alla. Men allt handlar om tycke och smak.

Flera av dom MMA-fighters som jag r vn med p Facebook r ju dr och trnar, Roger Huerta, Cyrille Diabatte och Mike Ciesnolevicz t.ex. S mste ju finnas ntt som lockar proffsen ox.
Men som sagt man kanske inte lgger s mycket krut p nybrjargrupper osv d!?

Vad har du fr alternativ d, eftersom du ox tycker TMT r en turistflla.
Citera
2011-02-12, 19:00
Medlem
Drevets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Res-Q
Flera av dom MMA-fighters som jag r vn med p Facebook r ju dr och trnar, Roger Huerta, Cyrille Diabatte och Mike Ciesnolevicz t.ex. S mste ju finnas ntt som lockar proffsen ox.
Men som sagt man kanske inte lgger s mycket krut p nybrjargrupper osv d!?

Vad har du fr alternativ d, eftersom du ox tycker TMT r en turistflla.

Tror du missfrstod mig lite.

Nu r iofs hela thailand en turistflla. Men det r vldigt f thailndare som trnar p tiger tanke p storleken. Ett gym byggt fr folk att ka till inte fr invnare att trna vid om du frstr skillnaden.

Att dom drar stora namn r vet jag inte men att det r det strsta gymmet, dom fr skert trna gratis utbyte mot seminarier osv. r ju ganska varmt dr kan ju dra lite folk.

Jag ska inte sitta och tycka utan man fr skapa sin egen uppfattning. Tiger r ett bra stlle att trna vid dom har ju hur mnga pass som helst. Men r du ute efter att f den dr knslan att trna p betong med bara thailndare s r det nog fel.
Citera
2011-02-13, 04:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koi
Mycket dyrare.
Det r ju andra sidan Thailand p de flesta turistorter ocks. ven om man prjsar fr en mnad eller mer t gngen s r det dyrare att trna i Phuket, Koh Samui och Pattaya n i Sverige. I ett land dr det mesta r 4-5 ggr billigare n hemma frvntar man sig ju att ven thaiboxningen skulle vara det, men man mste ju ka ut p landet och bo p campen fr att f ner priserna till rimlig niv.

Jmfr t.ex. priserna p Koh Samui som brukar ligga runt 5000 bath per mnad eller 3000 om man bara kr ett pass om dan med stllen i Sverige som ligger runt 2200 bath i mnaden (~500 kr) och ven ofta har tv pass om dan och ibland ven gym inkluderat. N, man blir rnad tycker jag.

Det som faktiskt r billigare n hemma r privatsessioner, dom brukar kosta runt 500 bath. Mycket prisvrt med tanke p att trnaren d ofta varit champ p nn hyfsat stor stadium.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in