Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-01-09, 01:04
  #1
Avstängd
mysticals avatar
Produkt: Brother QL-570

Jag har en fråga då jag köpt denna produkt. Sladden jag fick med var för ett "Amerikanskt" el uttag. Så då knipsa jag av sladden på mitten, och koppla ihop den med en vanlig AC sladd (också på mitten) för vanliga el uttag som vi vanligast använder oss av i Sverige.

Men efter jag gjort detta och kopplar in det till eluttaget så får jag en, Kortslutning!? För själva apparaten kräver 120 V ~60Hz 1.7A men vad jag förstår så ligger våra svenska eluttag på 240 V (eller 220 V (?)

Produkten tillverkad i Kina.

Jag vet att jag borde köpt en transformator som "drar ner" på strykan från 240 V till 120 V, men nu så har detta hänt. Min fråga är, har säkringen gått som går att byta ut? Eller är hela produkten oanvändbar som borde slängas? Har denna produkt någon säkring ens ? Har något liknande hänt er?

Observera att jag söker seriösa och lösbara svar. Observera även att produkten är tillverkad i Kina.
__________________
Senast redigerad av mystical 2011-01-09 kl. 01:08.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback