Per Eggers är en lite äldre svensk skådespelare som bland annat medverkat i Pensionat Oskar, Rederiet, SOS-En segelsällskapsresa m.fl. Vad vet man om honom? Sällan några intervjuer där.
Han gick ut för rätt många år sedan med att han var sexmissbrukare. Jag minns att han blev svårt hånad i ett radioprogram för att han raljerat över detta. Vinkeln var att hans ofördelaktiga yttre kanske inte gjorde det så lätt för honom att få utlopp för denna böjelse.
Jag kan absolut tänka mig att han fick ligga precis så mycket han ville. Särskilt om han också var hel- eller halv-alkis och var ute raggade på daglig basis.
Trots allt var han ju på 80-talet och början av 90-talet en av Sveriges mest kända skådisar, och på den tiden fanns det ju inte så mycket att titta på.
Det enda skvaller jag kommer på om denna man är att hans son är en av grabbarna i gruppen Team Rockit (band som ligger på skivbolaget Sincerly Yours som skapades av männen bakom The Tough Alliance). Lite indie-skvaller ifrån mig denna fredag!