Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-01-08, 21:05
  #1
Medlem
fashions avatar
Har alltid undrat hur det är när man fyller år typ 1-2-3 dagar innan julafton?
får man lika mycket presenter som på jul och sin födelsedag?

Tänk farsorna som fick otippade trillingar 2 dagar innan jul, då får plånboken arbeta.

Eller så är man bara ett Oplanerat barn.
för man kan ju Planera sina kids födelsemånad.

mvh.
Citera
2011-01-08, 21:52
  #2
Medlem
Snespiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fashion
Har alltid undrat hur det är när man fyller år typ 1-2-3 dagar innan julafton?
får man lika mycket presenter som på jul och sin födelsedag?

Tänk farsorna som fick otippade trillingar 2 dagar innan jul, då får plånboken arbeta.

Eller så är man bara ett Oplanerat barn.
för man kan ju Planera sina kids födelsemånad.

mvh.
En klasskompis på lågstadiet fyllde år på julafton. Hon firade sin födelsedag på sin namnsdag.
Citera
2011-01-08, 22:08
  #3
Medlem
fashions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snespik
En klasskompis på lågstadiet fyllde år på julafton. Hon firade sin födelsedag på sin namnsdag.

seegt, då blir det liksom inte sin födelsedag..
blir mer Namnsdag.

Oplanerad kid alltså.
Citera
2011-01-08, 23:35
  #4
Medlem
flavourkids avatar
Jag fyller dagen efter julafton, och jag får både julklappar och födelsedagspresenter. Och nej, dem delar inte upp julklapparna i 2, varför skulle dem det? Förstår inte detta.
Citera
2011-01-08, 23:37
  #5
Medlem
dirnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fashion
seegt, då blir det liksom inte sin födelsedag..
blir mer Namnsdag.

Oplanerad kid alltså.
så lätt är det inte att bara bestämma när ens unge ska födas. bara för att man knullar utan skydd betyder det inte att man blir gravid. det kan ta massor med gånger innan man blir på smällen.
Citera
2011-01-09, 03:51
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fashion
Har alltid undrat hur det är när man fyller år typ 1-2-3 dagar innan julafton?
får man lika mycket presenter som på jul och sin födelsedag?

Tänk farsorna som fick otippade trillingar 2 dagar innan jul, då får plånboken arbeta.

Eller så är man bara ett Oplanerat barn.
för man kan ju Planera sina kids födelsemånad.

mvh.


Tänk på att det är endast det senaste decenniet som föräldrar har fått fnatt och ska veta exakt allt om barnet och pilla på minsta detalj så som födelsedagsmånad, kön, hitta one of a kind namn som "Smulan" och "Stjärnalva". Precis på såna detaljer du är inne på, förut var man bara glad över barnlyckan och tog det som det kom.

Jag fyller 1 vecka innan jul, d.v.s 17 dec och jag har inte haft några problem med det. Inga överdrivna mängder presenter precis. Dock kunde jag få en ny cykel mitt på sommarn för det kan vara lite segt för ett barn vänta 1 år för presenter men men ingen big deal.
Citera
2011-01-09, 13:13
  #7
Medlem
fashions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osexig
Tänk på att det är endast det senaste decenniet som föräldrar har fått fnatt och ska veta exakt allt om barnet och pilla på minsta detalj så som födelsedagsmånad, kön, hitta one of a kind namn som "Smulan" och "Stjärnalva". Precis på såna detaljer du är inne på, förut var man bara glad över barnlyckan och tog det som det kom.

Jag fyller 1 vecka innan jul, d.v.s 17 dec och jag har inte haft några problem med det. Inga överdrivna mängder presenter precis. Dock kunde jag få en ny cykel mitt på sommarn för det kan vara lite segt för ett barn vänta 1 år för presenter men men ingen big deal.

Check!.

jag fyller år i juni så det är ungefär 6 månader mellan jul och min födelsedag

Det är inte julafton varje dag, som man brukar säga
Citera
2011-01-09, 13:43
  #8
Medlem
Har aldrig vart något problem att fylla år nära julafton, både jag och en av mina bröder gör det och jag känner inte att varken min födelsedag eller julafton har gått lidande för det.

Tycker det vart jävligt nice att ha dem nära inpå, har vart som dubbel lycka liksom. Efter julafton är det bara halvvägs
Citera
2011-01-09, 13:59
  #9
Medlem
RAAxels avatar
Har en syster som fyller år några dagar innan, tror att hon brukar få presenter då inom en rimlig summa pengar, sen är det som vanligt på julafton. Tycker det är rätt
Citera
2011-01-09, 14:17
  #10
Medlem
Ronilles avatar
Det är väl inget problem som sådant. Vettiga föräldrar ser ju till att ungen får sin dag ändå.

Sedan vill jag bara kommentera det där med att planera när barnen ska födas. Ha! Tyvärr fungerar inte den krassa verkligeheten så. Barn kommer när de kommer.
Citera
2011-01-09, 14:47
  #11
Medlem
fashions avatar
Okej, men det låter ju ändå okej.. " dubbel lycka" sitter inte alltid fel.. men är det inte jobbigt sen vänta hela 12 månader tills nästa dubbel lycka ? :P

Hmm, jag tror man kan planera sina barn, om man använder kondom hela tiden sen kanske en dag man inte använder kondom för att planera sitt barn., då den pluppar ut 9 månader efter "utan kondom" sexet.
kan inte de stämma?

det är väl från person till person fattar jag med, vissa vill bli överraskade och vissa vill planera.

Jag ligger mer på "Överraskade" sidan.
mer pirrigt.
Citera
2011-01-09, 15:36
  #12
Medlem
MajorH.s avatar
Jag fyller 4 dagar efter julafton.
Ofta jag har fått höra - men oj vad tråkigt, då borde du inte få lika mycket presenter som dina bröder som fyller på sommaren?

eeeh jo?
Mina föräldrar har alltid behandlat mig och mina brorsor lika.
Fast det har vart tråkigt att få vänta ett helt år på en riktigt speciell dag. Och mina brorsor har ju alltid fått mammas godaste jordgubbstårta. Medan jag fått välja ngn bageritårta.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback