Citat:
Ursprungligen postat av
ariami001
Tjena, dagens fråga är hur många språk ni talar, med det menar jag vilka språk som ni både kan tala och skriva på. Jag behärskar 3 språk + 2 språk till som jag behärskar lite. Skulle vara Nice om ni kunde berätta varför ni kan just det språket, har ni studerat språket eller lärt språket när ni bodde i ett annat land?
Svenska o engelska, sen norska o danska förstår man väl, (mer norska), men det borde man väl kunna om man kan svenska.
Sen läste franska i skolan, visst glömt en del, men förstå väl lite. Sen några enstaka ord på tyska, spanska, polska, ryska o så, men det e sånt man hört från andra som man lagt på minnet. Sen arabiska kan jag väl inte, bara salam, jalla jalla, habibi, haram, halal, men sånt hör väl alla talas om. Sen persiska kan jag inte heller, men blir väl salam, azizam (eller va de nu heter), chetori o så, vet inte om jag stavade rätt men ah.
Men det räknas väl inte att man kan språket om man bara kan enstaka ord, men men, det är väl två språk jag kan då: engelska o svenska