Citat:
Ursprungligen postat av narcissist_
Den statliga televisionen är i färd med att visa ännu en dokumentär om Sverigedemokraterna. I sedvanlig ordning duger det inte att låta SD:s riksdagsledamöter representera partiet utan vi kommer få stifta bekantskap med invandrare och påstådda eller verkliga SD-väljare.
Förra dokumentären har jag för mig var ganska nyanserad då man lät företrädare för partiet komma till tals och deras uttalanden tala för sig själva i motsats till hur det brukar vara när man nås av information om SD-utspel genom partiets motståndare som "kritiserar" det. Att döma av trailern kommer motståndarna att ges tillfälle att både kalla SD för "rasister" och tala om för tittarna att de helst inte vill dela kopiator med SD:are.
Vad säger flashbackarna?

Den här FB:aren säger att jag skiter fullständigt i vad pellejönsarna i gammelmedia producerar numera. Detta vare sig det är SVT, SR, DN eller vadsomhelst. De har för länge sedan förverkat sitt förtroende. Möjligtvis kan man se ett sådant här program som ren underhållning och ett exempel på en snart döende journalistisk särart.
Det tråkigaste är nog att de månadsavlöndade "självständiga journalisterna" på SVT mfl inte inser själva att de bara skämmer ut sig (eller i bästa fall roar) inför en allt mer kunnig publik. Deras försök att manipulera, ljuga och uppfostra fungerar inte längre. Deras tid är snart över!