2011-01-08, 18:49
Medlem
Den statliga televisionen är i färd med att visa ännu en dokumentär om Sverigedemokraterna. I sedvanlig ordning duger det inte att låta SD:s riksdagsledamöter representera partiet utan vi kommer få stifta bekantskap med invandrare och påstådda eller verkliga SD-väljare.
Citat:
Nyhetsdokumentär. Det har nu gått 100 dagar sedan riksdagsvalet. Vilket genomslag har SD haft och vad säger de som röstade på dem? Och vad säger de som SD:s politik oftast handlar om - invandrarna?
Förra dokumentären har jag för mig var ganska nyanserad då man lät företrädare för partiet komma till tals och deras uttalanden tala för sig själva i motsats till hur det brukar vara när man nås av information om SD-utspel genom partiets motståndare som "kritiserar" det. Att döma av trailern kommer motståndarna att ges tillfälle att både kalla SD för "rasister" och tala om för tittarna att de helst inte vill dela kopiator med SD:are.

Vad säger flashbackarna?
Citera
2011-01-08, 19:04
Medlem
Carlos88s avatar
Ju mer de granskas desto mer neutral och mindre främmande kommer deras bild att bli. Så det är nog bara bra i min mening.. Även om man kan vänta lite svart-vit nazi-footage från -88 med läskig musik till. Folk har ändå börjat fatta att de har förändrats ordentligt sen dess.

EDIT: läste inte ordentligt. ok, om det är invandrare och "väljare" som det kommer kretsa kring kommer de bli skit. ja. sedvanliga fördomar och "sluta hata" från storögda somalier...
Senast redigerad av Carlos88 2011-01-08 kl. 19:15.
Citera
2011-01-08, 19:07
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av narcissist_
Den statliga televisionen är i färd med att visa ännu en dokumentär om Sverigedemokraterna. I sedvanlig ordning duger det inte att låta SD:s riksdagsledamöter representera partiet utan vi kommer få stifta bekantskap med invandrare och påstådda eller verkliga SD-väljare.

Förra dokumentären har jag för mig var ganska nyanserad då man lät företrädare för partiet komma till tals och deras uttalanden tala för sig själva i motsats till hur det brukar vara när man nås av information om SD-utspel genom partiets motståndare som "kritiserar" det. Att döma av trailern kommer motståndarna att ges tillfälle att både kalla SD för "rasister" och tala om för tittarna att de helst inte vill dela kopiator med SD:are.

Vad säger flashbackarna?

Den här FB:aren säger att jag skiter fullständigt i vad pellejönsarna i gammelmedia producerar numera. Detta vare sig det är SVT, SR, DN eller vadsomhelst. De har för länge sedan förverkat sitt förtroende. Möjligtvis kan man se ett sådant här program som ren underhållning och ett exempel på en snart döende journalistisk särart.

Det tråkigaste är nog att de månadsavlöndade "självständiga journalisterna" på SVT mfl inte inser själva att de bara skämmer ut sig (eller i bästa fall roar) inför en allt mer kunnig publik. Deras försök att manipulera, ljuga och uppfostra fungerar inte längre. Deras tid är snart över!
Citera
2011-01-08, 19:13
Medlem
vad är det för äckel som ligger bakom dokumetären..?
Citera
2011-01-08, 19:19
Bannlyst
Det kommer gå som vanligt, dvs att motsättningarna i samhället ökar. De som är förmögna att tänka kritiskt och själva söka information på nätet kommer genomskåda lögnerna och bli ännu mer övertygade och förbannade över propagandan. Äldre kvinnor och andra lättmanipulerade individer kommer att bli ännu mer övertygade om att SD är hemska rasister som vill gasa ihjäl alla invandrare.
Citera
2011-01-08, 19:21
Medlem
Jag tyckte att trailern spelade lite på dem andra politkernas barnsliga beteénde. Detta är inte Tv4, jag tror att den kan bli ganska vettig utifrån förutsättningarna. Visst svt är pk, men dem är betydligt seriösare än tv4.. Den som lever får se
Citera
2011-01-08, 19:39
Medlem
Calaverras avatar
Dokumentär och dokumentär, kommer ju bara vara propaganda som vanligt. Vilken tid kommer den att visas?
Citera
2011-01-08, 20:09
Medlem
NyanNyans avatar
Jag gillade den förra SD-dokumentären som var oväntat objektiv, ser fram emot vad SVT hittar på denna gången.
Citera
2011-01-08, 20:11
Medlem
Carlos88s avatar
Finns trailern någonstans på nätet ännu?
Citera
2011-01-08, 20:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carlos88
Finns trailern någonstans på nätet ännu?

"This year! This Summer! Jimmie Åkesson as Sweden Democrats party VERSIUS The Allianse and communist party! See...ONE..man...defet the evil powers of the 7klövern! On Cinema Wendsday 12:e!"

Haha

Ne men seriöst så kommer filmen här

Citat:
SVT 1 onsdag
20:00 100 dagar
Nyhetsdokumentär.
Det har nu gått 100 dagar sedan riksdagsvalet. Vilket genomslag har SD haft och vad säger de som röstade på dem? Och vad säger de som SD:s politik oftast handlar om - invandrarna?
* Även i SVT1 13/1
* Textat sid. 199
Citera
2011-01-08, 20:23
Medlem
Carlos88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av persson121
"This year! This Summer! Jimmie Åkesson as Sweden Democrats party VERSIUS The Allianse and communist party! On Cinema Wendsday 12:e!"

Haha

Ne men seriöst så kommer filmen här

Hahaha!

Men det kom en "trailer" till den förra dokumentären och den låg på svt.se minns jag, får även denna hamnar där snart då :P
Citera
2011-01-08, 20:33
Medlem
Tenshiis avatar
Blir väl som senast där random Rosengårdare som har bott i Malmö i 15 år får stå och oroa sig varför han ska gasas till döds. Var inte många rätt senast, känns som att större delen av all oro då kom av att alla var så otroligt felinformerade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in