Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-01-08, 18:47
  #1
Avstängd
Hej, jag hade tidigare Hemmabiopaketet LG HB954PB, men jag sålde det eftersom det inte gick att ställa in BAS, MID och DISKANT på respektive högtalare/alla högtalare.

Jag letar nu efter ett 5.1 Hemmabiosystem som man kan göra det på!?

Har tittat in mig på detta system nu: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=585060
men jag behöver veta om man kan ställa in diskant och bas etc. etc. på det..

Är det någon som har detta systemet och kan svara på det??

P.S. Om man inte kan ställa in diskant och bas på detta system, kan någon tipsa om ett system som kan göra det, eller ge mig tips på en bra equalizer som man kan koppla emellan systemet och TV:n?

mvh Thomas
Citera
2011-01-08, 19:04
  #2
Avstängd
*bump*
Citera
2011-01-08, 19:28
  #3
Medlem
Du bumpar alltså tråden redan efter 18 minuter?
Citat:
Ursprungligen postat av talle22
... eftersom det inte gick att ställa in BAS, MID och DISKANT på respektive högtalare/alla högtalare.
Jag känner inte till något hemmabiosystem där man kan ställa in just på det viset. Varför skulle man vilja kunna göra det? Handlar det om att justera in systemet så det låter rätt, finns det en del system som erbjuder andra möjligheter. Min harman kardon har en medföljande mikrofon som man kan koppla in och placera vid lyssningspositionen. Då kör den själv ett program där den mäter ljudet från högtalarna, och vet därigenom hur ljudet ska justeras.
Citera
2011-01-08, 20:20
  #4
Medlem
Du kan ju börja med att läsa manualen till systemet. Finns med största sannolikhet på Samsungs hemsida, alternativt på Prisjakt.
Citera
2011-01-09, 02:17
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf T
Du bumpar alltså tråden redan efter 18 minuter?

Jag känner inte till något hemmabiosystem där man kan ställa in just på det viset. Varför skulle man vilja kunna göra det? Handlar det om att justera in systemet så det låter rätt, finns det en del system som erbjuder andra möjligheter. Min harman kardon har en medföljande mikrofon som man kan koppla in och placera vid lyssningspositionen. Då kör den själv ett program där den mäter ljudet från högtalarna, och vet därigenom hur ljudet ska justeras.

Vettiga receivers kan man ju ställa EQn för varje kanal manuellt men det är ju helt galet mycket jobb att ställa EQ, Balance, avstånd rätt på alla kanaler.
Dock tvivlar jag lite på att Plastburks system har den möjligheten.
__________________
Senast redigerad av Lowtech 2011-01-09 kl. 02:20.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback