Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2011-01-09, 15:13
  #37
Medlem
Awombhawhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spackelackan
Jag är alltid trevlig. Det kanske är det som är problemet. Försäljarna ger inte upp vid ett enkelt trevligt "Nej tack, jag är inte intresserad", utan jag måste gå igenom en hel radda "Ja men.. Ja men.. Ja men..."
Inte för att det ringer försäljare så ofta iom att jag är NIX-registrerad, men ibland så händer det ändå, och det är väldigt påfrestande att behöva tacka nej förtielva ggr i ett och samma samtal.

Var inte trevlig utan säg bestämt att du är med i NIX och inte vill fortsätta samtalet, sen lägger du på.
Citera
2011-01-09, 17:22
  #38
Medlem
Dino-ZaUries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Michael_N1973
Vilken dialer använder du?

Hur ofta kraschar dialern?

Kommer inte ihåg namnet, men den har aldrig kraschat.

Det kanske var sundialer.
Citera
2011-01-09, 19:45
  #39
Medlem
Jobbade också som telefonförsäljare i en månad, sa upp mig nygligen.
Var det värsta jobbet jag har haft, jobbade mån-fre mellan 13-21 (räkna sedan in sammanlagt 3 timmars resväg varje dag) samt varannan söndag mellan 12-21. Hade inget liv och mådde psykiskt dåligt varje gång jag skulle ta hissen upp till kontoret.

Trots jag sålde mest utav de nya i min grupp så fick jag konstant skäll, dem lyssnade på samtalen och drog in en på chefens kontor flera gånger i veckan och hade världens längsta utskällning, psykning och "pepptalk" (som man blev sååå opeppad av). Den äckliga kvinnliga chefen färolämpade mig flertal gånger.

Förövrigt om man bortser från detta så tycker jag det är... FORTFARANDE världens mest sugigaste jobb. Ringa och störa massa arga människor, råka ringa upp någon som gått bort och få en ledsen familjemedlem i luren är inte så kul.

Tack o hej sa jag..
Citera
2011-01-10, 16:08
  #40
Medlem
Dino-ZaUries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyOpinion
Jobbade också som telefonförsäljare i en månad, sa upp mig nygligen.
Var det värsta jobbet jag har haft, jobbade mån-fre mellan 13-21 (räkna sedan in sammanlagt 3 timmars resväg varje dag) samt varannan söndag mellan 12-21. Hade inget liv och mådde psykiskt dåligt varje gång jag skulle ta hissen upp till kontoret.

Trots jag sålde mest utav de nya i min grupp så fick jag konstant skäll, dem lyssnade på samtalen och drog in en på chefens kontor flera gånger i veckan och hade världens längsta utskällning, psykning och "pepptalk" (som man blev sååå opeppad av). Den äckliga kvinnliga chefen färolämpade mig flertal gånger.

Förövrigt om man bortser från detta så tycker jag det är... FORTFARANDE världens mest sugigaste jobb. Ringa och störa massa arga människor, råka ringa upp någon som gått bort och få en ledsen familjemedlem i luren är inte så kul.

Tack o hej sa jag..

Håller med dig. Inget bra första jobb heller. Ska försöka hitta något annat och sluta så fort som möjligt! Däremot så verkar mina kollegor lite mer trevligare än dina.
Citera
2011-01-11, 17:39
  #41
Medlem
doggydees avatar
Håller på att leta säljarjobb, har fått ett erbjudande som jag förmodligen kommer ta.
Tycker det verkar skitkul att sälja på människor skit och dessutom får man ju
belöning i form av provision om man är duktig.

Förstår inte varför folk ska klaga, telefonförsäljare är ett drömyrke i mina ögon.
Citera
2011-01-11, 18:26
  #42
Medlem
Dino-ZaUries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doggydee
Håller på att leta säljarjobb, har fått ett erbjudande som jag förmodligen kommer ta.
Tycker det verkar skitkul att sälja på människor skit och dessutom får man ju
belöning i form av provision om man är duktig.

Förstår inte varför folk ska klaga, telefonförsäljare är ett drömyrke i mina ögon.

Om man är tävlingsinriktad och lite halvt slemmig som människa, är jobbet perfekt!

Däremot så passar det inte alla. Det är inte så kul att lyssna på människor som alla låter likadant och göra detta i 7 timmar. Man blir som en överkokt potatis i huvudet.

Men om du får en utlösning vid varje gång du säljer något, så är du den perfekta kandidaten för det här jobbet! Då kan du komma långt, och tillochmed bli chef
Citera
2020-12-19, 23:49
  #43
Medlem
Visst måste ni telefonsäljare tycka det är bättre med ett otrevligt snabbt avslut än ett trevligt, långsammare avslut som inte leder till något sälj?
Citera
2020-12-28, 17:35
  #44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anon_swe71
Visst måste ni telefonsäljare tycka det är bättre med ett otrevligt snabbt avslut än ett trevligt, långsammare avslut som inte leder till något sälj?

Gissar på att säljaren känner på sig att det inte går mot affär. Viken produkt gällde det? Skillnad på säljare beroende på tjänst/produkt.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback