Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-01-07, 01:15
  #1
Medlem
Tänker börja med att beskriva var en stor lucka finns och det är vid Tegnerlunden i vasastan, går ni ner för backen och ser en sushibar på er högra sida gå då till andra sidan så ser ni en stor platta i marken, bredvod den står ungefär som ett skåp med nåra knappar eller skruvar i, however, om man nu trycker/skruvar på dem så öppnas luckan och blottar en trappa ner i underjorden, har personligen aldrig vart där men sett arbetare gått ner där, ser galet intressant ut, någon aning vad det kan va?(btw jag e galet trött o sitter på iphone så ledsen för kasst skrivet)
Citera
2011-01-07, 01:36
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zawage
Tänker börja med att beskriva var en stor lucka finns och det är vid Tegnerlunden i vasastan, går ni ner för backen och ser en sushibar på er högra sida gå då till andra sidan så ser ni en stor platta i marken, bredvod den står ungefär som ett skåp med nåra knappar eller skruvar i, however, om man nu trycker/skruvar på dem så öppnas luckan och blottar en trappa ner i underjorden, har personligen aldrig vart där men sett arbetare gått ner där, ser galet intressant ut, någon aning vad det kan va?(btw jag e galet trött o sitter på iphone så ledsen för kasst skrivet)

bor i närheten men har aldrig varit där nere, kanske kan hänga på ner nån gång och utforska stället
Citera
2011-01-07, 01:41
  #3
Medlem
Låter intressant! Måste gå dit och kika en dag. Måste bli uppföljning och rapport på detta

Kan det vara för Norra Länken eller det där nya tågspåret som ska byggas?
Fått en del post om att arbete pågår för just det i området. Plus att hela huset kan skaka till ibland om dagarna/nätterna vid sprängningar.
Citera
2011-01-07, 08:59
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av illusi0n
bor i närheten men har aldrig varit där nere, kanske kan hänga på ner nån gång och utforska stället
Absolut
Citat:
Ursprungligen postat av xyzi
Låter intressant! Måste gå dit och kika en dag. Måste bli uppföljning och rapport på detta

Kan det vara för Norra Länken eller det där nya tågspåret som ska byggas?
Fått en del post om att arbete pågår för just det i området. Plus att hela huset kan skaka till ibland om dagarna/nätterna vid sprängningar.
Kanske de, tror dock luckan vart där några år
Citera
2011-01-07, 11:16
  #5
Medlem
Databasnörds avatar
Kan det vara en pumpstation liknande den som finns i Kungsträdgården?

http://www.moppe.se/Sista%20rundor/SIMR%20060731.htm
Citera
2011-01-07, 12:02
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Databasnörd
Kan det vara en pumpstation liknande den som finns i Kungsträdgården?

http://www.moppe.se/Sista%20rundor/SIMR%20060731.htm
Ah det var typ en sån lucka bara att istället för hiss var det en trappa ner
Citera
2011-01-09, 13:42
  #7
Medlem
vargenbaras avatar
går dit å kollar på en gång, bor mycket nära.
Citera
2011-01-09, 13:49
  #8
Medlem
vargenbaras avatar
http://kartor.eniro.se/m/IXFRj

Kan det ha något samband?
Citera
2011-01-09, 15:44
  #9
Avstängd
Woopidoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vargenbara
går dit å kollar på en gång, bor mycket nära.
Uppdatera gärna!

När jag kollar på bilder blir jag faktiskt glad! Fortum Fortums tunnlar brukar alltid vara riktigt nice att gå i, dessutom så står det "Gasnätet" Kanske en ingång till Gastunneln..
Citera
2011-01-09, 17:47
  #10
Medlem
urbex123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woopidoo
Uppdatera gärna!

När jag kollar på bilder blir jag faktiskt glad! Fortum Fortums tunnlar brukar alltid vara riktigt nice att gå i, dessutom så står det "Gasnätet" Kanske en ingång till Gastunneln..
haha,tro inte att allt leder till gastunneln
Om det finns någon lucka som leder till gasis så är det den gatan som "tunnelfolket" tjatar om hela tiden
Citera
2011-01-09, 19:12
  #11
Medlem
Ligger det där det finns gallergrindar och en trappa ner? tittade ner där igår men det såg ut som om det var nån där inne.
Citera
2011-01-09, 20:43
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nomen-nescio
Ligger det där det finns gallergrindar och en trappa ner? tittade ner där igår men det såg ut som om det var nån där inne.
Tror du är lite fel, skicka en bild PM eller nåt så kan jag säga om de ligger nära
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback