Flashback bygger pepparkakshus!
2011-01-07, 00:09
Medlem
scooodys avatar
Hej !

Min kusin har fått ärva en tavla av Paul Burmeister,vi har försökt googla på honom men hittade bara lite grann.

Ok, vad vi är nyfikna på är VÄRDET på tavlan. Den är ca 80cm *120cm.
Finns här någon som är kunnig och insatt i konst världen? I sådana fall vore vi tacksamma om Du/Ni
skulle kunna "gissa" på vad tavlan har fär värde ungefär.

Tacksam för svar
Citera
2011-01-08, 01:33
Medlem
iluss avatar
Lägg in en bild av målningen. Baksidan av tavlan också.

.
Citera
2011-01-08, 02:08
Medlem
scooodys avatar
Kan tyvärr ej ta bilder med min mobil Men det är en man och en kvinna på och hon har en vit fågel i ena handen, på baksidan finns en äggformad "stämpel" längst ner i mitten där det tycks stå bla Berlin och något annat men det är väldigt gammalt så svårt att uttyda.
Citera
2011-01-08, 02:37
Medlem
iluss avatar
Nu är jag ju ingen expert på dylika ting men jag föreslår att du försöker ta några bilder med en vettig kamera av tavlan och skickar in bilderna till typ Auktionsverket via webben så kan du få en värdering. Klicka på kontakter så finner du adressen till vilken expert du skall mejla till.
Citera
2011-01-08, 02:45
Medlem
scooodys avatar
Har ingen kamera. Men vi får väl bära med tavlan till något auktionsställe och fråga, bara det att innan dess vore det spännande med ett ungefärligt värde om det finns någon här som kan uppskatta vore vi glada; men Tack för tipset
Citera
2011-01-08, 14:25
Medlem
iluss avatar
Efter en snabbkoll på Ask/ART som redovisar sju st av P.B´s målningars auktionsresultat så visar de att måtten på dessa tavlor är minst hälften så små som din kusins tavla. Den tavlan h*n har kan vara en kopia... så ha inte för stora förhoppningar om dess värde. Om det är en äkta målning så kan värderingen vara 10-15.000 SEK.
En god kopia har förståss också sitt värde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in