2011-01-06, 23:42
Bannlyst
God kväll.

Min broder är ute efter en pryl att kunna spela upp Blueray filmer till tvn i.

Behöver inte vara värsta avancerade prylen men den ska kunna

Spela upp blue-ray skivor .
Spela upp nerladdade blueray filmer .
Ha windows på. inte jätte viktigt
Bra ljudkort.
Starta utan trycka på själva chassit utan starta via tangentbord/kontroll om möjligt.
Och vara så liten som möjligt.

Finns det någon vettig pryl till detta?

Jag själv gav rådet om att bara köpa en blueray spelare och sedan ha extern hårddisk men det passade inte herrn riktigt då han tror att ingen blueray spelare e vettig att ha om den inte kostar minst 6000kr..

Kan datorer en del och byggt många men aldrig varit speciellt intresserad på just dom grejerna han kräver och han tycker ett vanligt chassi e för stort. Hade nog kunnat klura ut de själv men bättre att fråga någon som kan det bättre än mig;>

Någon som vet något som innehåller kraven han har?

Mvh

M
Citera
2011-01-07, 00:44
Medlem
fiskfisks avatar
Måste det vara en HTPC? Låter annars som att en renodlad mediaspelare eller en playstation/xbox fixar hans behov utan problem. Enklare och förmodligen billigare
Citera
2011-01-07, 00:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fiskfisk
Måste det vara en HTPC? Låter annars som att en renodlad mediaspelare eller en playstation/xbox fixar hans behov utan problem. Enklare och förmodligen billigare

Ne inte tvunget.. Så länge de håller hans krav så spelar de nog ingen roll vad de e.. bara den e liten.. Xbox 360 har han redan men den kan man väl icke spela bluray på?:O
Citera
2011-01-07, 00:58
Medlem
fiskfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majkigt
Ne inte tvunget.. Så länge de håller hans krav så spelar de nog ingen roll vad de e.. bara den e liten.. Xbox 360 har han redan men den kan man väl icke spela bluray på?:O
Nej du har såklart rätt, xbox fixar inte bluray. Stryk den.

Det bör finnas mediaspelare med bluray, men jag kan tyvärr inte rekommendera någon specifik modell då jag inte är tillräckligt insatt. Det här känns dock som den absolut smidigaste lösningen, förutsatt att din bror har tillgång till en dator där han eventuellt kan ladda ner sina filmer etc. Sedan kan ju filerna lagras antingen på mediaspelarens hårddisk, på en extern disk, på en NAS eller en server. Beroende på vad som blir lättast för honom såklart.
Citera
2011-01-16, 16:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av majkigt
God kväll.

Min broder är ute efter en pryl att kunna spela upp Blueray filmer till tvn i.

Behöver inte vara värsta avancerade prylen men den ska kunna

Spela upp blue-ray skivor .
Spela upp nerladdade blueray filmer .
Ha windows på. inte jätte viktigt
Bra ljudkort.
Starta utan trycka på själva chassit utan starta via tangentbord/kontroll om möjligt.
Och vara så liten som möjligt.

Finns det någon vettig pryl till detta?

Jag själv gav rådet om att bara köpa en blueray spelare och sedan ha extern hårddisk men det passade inte herrn riktigt då han tror att ingen blueray spelare e vettig att ha om den inte kostar minst 6000kr..

Kan datorer en del och byggt många men aldrig varit speciellt intresserad på just dom grejerna han kräver och han tycker ett vanligt chassi e för stort. Hade nog kunnat klura ut de själv men bättre att fråga någon som kan det bättre än mig;>

Någon som vet något som innehåller kraven han har?

Mvh

M

Någon som vet vad som kan vara vettigt att köpa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in