2011-01-06, 15:44
Medlem
tramtorskens avatar
För några veckor sedan sålde jag min lilla Kaossilator.

Igår fick jag hem Pro versionen, jag är efter bara en timmes använde väldigt nöjd med hur den fungerar och dess uppgraderade funktioner.
Känns verkligen som att Korg har gjort en Pro maskin.

Hur många fler har någon av dessa underhållande framtidsinstrument?

För er som inte vet vad en kaossilator är
http://www.youtube.com/watch?v=mBrBSMdlF-w

Länka gärna era egna alster!
Citera
2011-01-23, 22:19
Medlem
Jag her en Kaossilator Pro!
Köpter den mer på impuls viket jag ångrar lite nu, men jag måste hålla med om att kvalitén på den är fantstisk!
Jag kanske inte använde den på rätt sätt, finns det nåt bra sätt som man kan använda den med datorn för att spara in sina loopar?
Citera
2011-01-23, 23:43
Medlem
Marodeurs avatar
Laserturken approves .

Skämtåsido, det där ser svårt ut, vad skiljer denna mojäng från andra liknande DJ-mixrar (eller vad det heter). Jag är totalt grön på sånt där, men det ser coolt ut.
Citera
2011-03-01, 04:56
Medlem
tramtorskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bounty
Jag her en Kaossilator Pro!
Köpter den mer på impuls viket jag ångrar lite nu, men jag måste hålla med om att kvalitén på den är fantstisk!
Jag kanske inte använde den på rätt sätt, finns det nåt bra sätt som man kan använda den med datorn för att spara in sina loopar?

Lättast är väl att spela in de på ett program typ Audacity!

Citat:
Ursprungligen postat av Marodeur
Laserturken approves .

Skämtåsido, det där ser svårt ut, vad skiljer denna mojäng från andra liknande DJ-mixrar (eller vad det heter). Jag är totalt grön på sånt där, men det ser coolt ut.

Det som skiljer är ju att man har alla instrument man behöver i en låda och på såvis kan bygga upp låtar!
Även spela in externa källor
Citera
2011-03-01, 14:07
Medlem
Shifthappenss avatar
Tänkte ställa en fråga riktad till den vanliga kaossilatorn. Hur pass bra samarbetar den med andra produkter i samma område? Går det att synka den med andra? Kan man göra det med Pro versionen?
Citera
2011-03-12, 12:37
Medlem
tramtorskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shifthappens
Tänkte ställa en fråga riktad till den vanliga kaossilatorn. Hur pass bra samarbetar den med andra produkter i samma område? Går det att synka den med andra? Kan man göra det med Pro versionen?

Den vanliga Kaossilatorn kan man tyvärr inte synka! då den bara har line utgångar samt hörlursutgång.
Men Pro versionen ska man kunna synca med diverse program, dock har jag inte listat ur hur än!
Citera
2011-03-12, 13:24
Medlem
Shifthappenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tramtorsken
Den vanliga Kaossilatorn kan man tyvärr inte synka! då den bara har line utgångar samt hörlursutgång.
Men Pro versionen ska man kunna synca med diverse program, dock har jag inte listat ur hur än!

Köpte en Kaossilator i torsdags! Mindre en jag trodde att den skulle vara. Haft jävligt mycket skoj med den än så länge iaf!

Så jävla lätt att ta med den på tåget när man ska till jobbet. Sitta och fördriva tiden med plus att den är en stor inspirationskälla när det gäller musik imo!
Citera
2011-03-13, 20:23
Medlem
tramtorskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shifthappens
Köpte en Kaossilator i torsdags! Mindre en jag trodde att den skulle vara. Haft jävligt mycket skoj med den än så länge iaf!

Så jävla lätt att ta med den på tåget när man ska till jobbet. Sitta och fördriva tiden med plus att den är en stor inspirationskälla när det gäller musik imo!

NICE!

Ska du köpa kaossilator mini också? och koppla ihop dem! då kan man göra rätt feta grejjer
Citera
2012-10-11, 21:10
Medlem
Bummpar tråden för att ställa en fråga om the kpro....

Finns det något sätt att koppla upp den med datorn så att jag kan "sampla" direkt till pc, alltså spara alla loops jag gör direkt på olika småfiler?
För allt man gör sparas ju över loopen man skapade så man slutar med 4 olika loops med massa ljud i vilket egentligen inte är någon speciell låt.

Det ultimata hade varit något simpelt som ljudinspelaren som går igång när jag trycker record på kaossilatorn och sedan sparar det till en liten fil som jag kan lägga hur jag vill t.om. använda i Ejay .

Syftet med det hela är att det ska vara simpelt

edit: Är det möjligt om jag köper en 2x Rca ->Minijack 3.5 mm och sedan pluggar in i Mic-ingången på datorn för att sedan spela in därifrån till typ protools eller Fl studio?
Senast redigerad av mr_weed 2012-10-11 kl. 21:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in