Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-05-25, 23:00
  #205
Medlem
Sidhellacopters avatar
Sverige: För jag hatar araber och somalier. Alla arabländer håller jag mig ifrån.
Citera
2023-05-26, 08:01
  #206
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Det är många länder.

Ryssland så klart, en mängd länder i Afrika, Bosnien Serbien, Ungern och faktiskt Schweiz.

Borde inte Schweiz skämmas len del ändå? Gömmer/skyddar tvättade pengar och typ Putins förmögenhet etc! Skydda någon som Putin känns inte trevligt.
.

Dessutom matchade Schweiz motvilligt EU:s sanktioner mot Ryssland. Schweiz vill ju vara neutralt.

Jag tycker det är ynkligt av det landet att vara neutralt- och bara nonchalera när ett annat land begår övergrepp, anfaller och massmördar ett annat land. Skämskudde på Schweiz. Tveksamt om jag vill åka till Schweiz.
__________________
Senast redigerad av Tissetiss 2023-05-26 kl. 08:07.
Citera
2023-05-26, 08:58
  #207
Medlem
Limma skinkbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaysouw1
Valfritt land där kvinnor tvingas bära slöja för att få vistas i det offentliga och så även kvinnliga turister antar jag.

Alla länder där det råder politisk ojämställdhet mellan kvinnor, män och övriga människotyper. Vill inte ge mitt ekonomiska stöd till ett sådant samhälle genom att resa dit. Aldrig i livet.

Ett land är så mycket mer än sin regim. Jag lovar att den iranska befolkningen är ytterst tacksam för var enda turist som kommer dit och ser landet med egna ögon och spenderar pengar i familjeägda restauranger, butiker osv.
Citera
2023-05-26, 09:02
  #208
Medlem
Bassplays avatar
Hade varit önskvärt att lämna Sverige och aldrig se tillbaka.

Jag kommer aldrig sätta foten i de flesta afrikanska/arabländer.

Kan inte påstå att det finns så många länder man vill till nu, kanske Danmark, Finland eller Polen/Ungern.
Citera
2023-05-30, 08:09
  #209
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negerpianokuken
Länder som ni redan nu med säkerhet kan gå ut med att ni aldrig kommer besöka i hela era jävla liv. Försök motivera era svar.

Inleder:

Valfritt arabiskt/afrikanskt land: Jag behöver väl inte gå in på närmare detaljer varför. Bara NEJ. I helvete heller. Jag kommer aldrig sätta min fot i ett arab/afrikanland. Inte ens om någon till 100% finansierat resan. Aldrig. Hellre dör jag. Fy fan...

Jag besöker inte muslimska länder, mellanlandning i Doha då Ryssland stängde sitt luftrum var en kantboll och Turkiet besökte jag som konferensdeltagare men jag är inte monoteist och de har den typ av religiösa lagar som ser polyteism som satanism, ISIS avrättade som sagt alla som inte tillhörde de abrahamitiska religionerna.

Detta är inte pga ointresse för kultur men det är för riskabelt att resa i länder med så pass godtycklig respekt för andra folkslag.
Citera
2023-06-05, 04:03
  #210
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Limma skinkbit

Ett land är så mycket mer än sin regim. Jag lovar att den iranska befolkningen är ytterst tacksam för var enda turist som kommer dit och ser landet med egna ögon och spenderar pengar i familjeägda restauranger, butiker osv.
Befolkningen i såna delar av världen lär fortfarande sitta inne med gammalpruttande värderingar av den sort som jag omöjligen kan respektera så nej, blir inga resor för egen del till länder likt Iran. Inget stöd till nationer med en allmänt fundamentalistiskt (sociopatisk) religiös människosyn.
Citera
2023-06-07, 12:26
  #211
Medlem
DraconianTimess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fieldx
Marocko, Egypten och Paris är riktiga skithål att vistas som turist i.

Schweiz och Norge är värdelösa destinationer pga hutlösa priser. Finns inget där man inte kan hitta på andra ställen.

Ryssland och öststatsländer går bort pga fattigt och sunkigt och riktigt deppig stämning.

Sydamerika - tror inte det

Afrika - fyfan

Shit vad illa. Schweiz och Norge är helt klart fina resmål om man gillar storslagen natur. Ja det är lite dyrare, men det beror på att Sverige är fattigt.
Östeuropa har på många områden gått om Sverige och är allt annat än sunkigt och deppigt.

Låter som att du över lag tänker stanna hemma i ditt lilla bostadsområde som styrs av en koalition mellan DNA skadade muppar från SD och sossarna.
Citera
2023-06-10, 00:41
  #212
Medlem
Fieldxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DraconianTimes
Shit vad illa. Schweiz och Norge är helt klart fina resmål om man gillar storslagen natur. Ja det är lite dyrare, men det beror på att Sverige är fattigt.
Östeuropa har på många områden gått om Sverige och är allt annat än sunkigt och deppigt.

Låter som att du över lag tänker stanna hemma i ditt lilla bostadsområde som styrs av en koalition mellan DNA skadade muppar från SD och sossarna.

Absolut inte! Jag älskar att resa, det är därför jag vet att tex Norge och Schweiz suger kuk liksom Öststatsländerna. Men kul att du trivs där bland blocken och alkisarna
Citera
2023-06-12, 08:30
  #213
Medlem
DraconianTimess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fieldx
Absolut inte! Jag älskar att resa, det är därför jag vet att tex Norge och Schweiz suger kuk liksom Öststatsländerna. Men kul att du trivs där bland blocken och alkisarna

Eller så är det kul att du är lite sinnesslö och inte klarar av att ta in intryck. Därför sitter du och klankar både på Norge, Schweiz och Östeuropa som du tror har massa alkisar.
Om jag skall vara helt ärlig så tror jag inte att du är berest. Du snackar bara skit på Flashback.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f1413828

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback