Hufvudstadsbladet
Söndags- och månadsmagasinutgåvorna av Helsingin Sanomat
Close-Up
Soundi
Image
Segling
Vene-lehti
Kodin Kuvalehti
...samt några tidningar som jag strängt taget inte prenumererar på, utan som förföljer mig på grund av min status som universitetsstuderande och anställd på två större företag. Vissa artiklar, främst i Studentbladet och Ylioppilaslehti, är mycket läsvärda.
Ordfront, Mikrodatorn, Datormagazinet, Computer Sweden, Veckans Affärer. Jag får dem alla antingen gratis (DM & C Sw) eller starkt rabatterat 50-75%. Är dock inte så duktig med att läsa dem. Har t ex inte läst en enda Ordfront, utan tog den eftersom man fick den starkt rabatterad + 2 böcker på köpet.
Hade gärna prenumererat på DN också om jag hade haft råd, men den läser jag nästan varje dag på biblioteket så att man inte helt går under av världsfrånvändning.
Inga prenumerationer för min del längre, håller mig till lösnummer i stället och köper Stardust samt Ingmar då det gäller tidningar på filmfronten, samt BON då det gäller konst/kultur. Funderar på att även börja med SEX som verkar vara ett bra tillval.
Om jag haft råd hade jag prenumererat på följande: SvD + DN + Arena + Axess + Close-up + Bild & Bubbla + PC Gamer + Stardust + The New York Times Book Review... antagligen på en bunt andra också. Inga svenska renodlat litterära tidskrifter dock. Sedan BLM lades ner finns ingen som lyckats fånga mitt intresse.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!