Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Tar det en evighet så måste du ha en jävligt kass dator eller mycket skit installerat.
En modern datorn utan skit på hårddisken startar upp bra fort.
En tv måste inte läsa in program på samma sätt som en dator måste göra för att kunna ladda upp informationen.
En dator fungerar inte riktigt på så sätt att du bara sätter på skärmen så visas en bild så är det klart.....
Jag har ägt ett par datorer i mitt liv. Den jag har nu är av yttersta klass och det tar ändå ca 1 minut att få igång den. Samma med min dator jag hade i början av år 2000. Det tog också ca 1 minut.
Den mest snabbstartade dator jag någonsin haft var en gammal Amiga i början av 90-talet, då jag ännu var ung. Jag minns inte om det var en Amiga 600 eller 1200, men den startade helvete så snabbt. Ett par sekunders uppstart och sen kunde datorn användas. Den var med andra ord ganska lik en tv när det gäller uppstartningshastighet, TROTS att det är en dator...
Utan något egentligen tekniskt kunnande förstår jag dock att en dator behöver läsa in mer information än vad en teve behöver. Men eftersom datorer utvecklas i en sån rasande fart och effektiviseras, då borde väl rimligtvis uppstartningstiden även kunna effektiviseras?
Eller är datorer dömda till att ha en uppstartningshastighet på en minut, oavsett hur grym datorn är i övrigt?