2011-01-05, 00:24
Medlem
J0mp4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrSvensson
Äru dum eller?
Kolla in på sveas året runt butiker, dom säljer alltid smällare, be morsan läsa bättre åt dig.
Idiot...
Citera
2011-01-05, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrSvensson
Äru dum eller?
Kolla in på sveas året runt butiker, dom säljer alltid smällare, be morsan läsa bättre åt dig.

Nej, du är dum och borde få hjälp om någon.

Smällare har varit förbjudet sedan år 2002. Nej du kan inte köpa det.
Citera
2011-01-05, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mo
Det finns INGA lagliga butiker som säljer SMÄLLARE varken före eller efter nyår!! Smällare har varit förbjudet i flera år och det borde väl du veta som är så smällarkåt!?

För fyrverkerier finns det hur många som helst om du t.ex kollar på leverantörernas hemsidor, Svea stores var ett bra förslag som du redan fått. Hoppas din mamma ställer upp på att handla ut till dig.

När jag säger smällare menar jag saker som smäller och lyser och grejer. Det finns att köpa.
Det finns ingen anledning att hetsa upp sig så mycket som du gör, jag ställde en fråga som jag sökte svar på, om det irriterar dig så mycket som det verkar ha gjort, så för all del, förlåt mig.
Jag har naturligtvis redan kollat på sveas hemsida, och eftersom jag bor på söder så var det ingen av deras butiker som låg i närheten.
Senast redigerad av williamwilliam 2011-01-05 kl. 13:35.
Citera
2011-01-05, 19:17
Medlem
GalFisks avatar
När vi som levde på den gamla goda tiden säger smällare, menar vi stubinförsedda papphylsor fyllda med svartkrut eller blixtljuspulver - inget annat.
Att kalla alla fyrverkerier som säger pang för smällare, är som att (som Aftonbladet) kalla alla fyrverkerier som flyger för raketer.
Citera
2011-01-05, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreakPlay.Kimpo
Annars får du vänta te påsk! de brukar alltid sälja smällare te påsk av någon anledning, iaf i småland där ja bor (y)
i jönköping???????
Citera
2011-01-06, 16:40
Medlem
Jag frågade inte frågan för att folk skulle märka ord, jag ville ha hjälp att hitta någon affär som fortfarande säljer fyrverkerier och dylikt. Jag gick förbi cykelringen och frågade om de hade kvar, och det hade dom. Så nu är problemet löst. Dock märkte jag när jag kom hem att de hade sålt en attrapp till mig. Får lov att åka tillbaka imorgon och byta.
Citera
2011-01-07, 20:46
Medlem
Wunderbaum91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av williamwilliam
Jag frågade inte frågan för att folk skulle märka ord, jag ville ha hjälp att hitta någon affär som fortfarande säljer fyrverkerier och dylikt. Jag gick förbi cykelringen och frågade om de hade kvar, och det hade dom. Så nu är problemet löst. Dock märkte jag när jag kom hem att de hade sålt en attrapp till mig. Får lov att åka tillbaka imorgon och byta.
Vilken åkte du till? Såg dom ut att ha kvar lite grejer? Även jag är jävligt sugen på o köpa lite till påsk osv.
Citera
2011-01-07, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wunderbaum91
Vilken åkte du till? Såg dom ut att ha kvar lite grejer? Även jag är jävligt sugen på o köpa lite till påsk osv.

Cykelringen på Renstiernas gata, de såg ut att ha rätt så mycket kvar
Citera
2011-01-07, 22:10
Medlem
Wunderbaum91s avatar
Citat:
Cykelringen på Renstiernas gata, de såg ut att ha rätt så mycket kvar
Okej, det tackar vi för, ska kollas in imorgon
Citera
2011-01-07, 23:47
Medlem
Wunderbaum91s avatar
Citat:
Oj! Snabbt svar.

Aa, det skulle ju kunna gå. Har kollat in Svea fyrverkeriers hemsida och upptäckte att de har året om-butiker. Problemet är att den närmaste ligger i solna, och dit orkar jag ju inte släpa mig...
Tänkte ifall det skulle vara slut på cykelringen, vet nån statusen på dom där återförsäljarna, om dom fortfarande gäller dvs. En kompis till mig sa att han va och kolla hos 2 av dom på sveas året runt-lista (vet ej vilka), men dom sålde inte längre sa dom.
Nån som har varit i butiken i Solna t.ex dom senaste månaderna?
Citera
2011-01-08, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wunderbaum91
Tänkte ifall det skulle vara slut på cykelringen, vet nån statusen på dom där återförsäljarna, om dom fortfarande gäller dvs. En kompis till mig sa att han va och kolla hos 2 av dom på sveas året runt-lista (vet ej vilka), men dom sålde inte längre sa dom.
Nån som har varit i butiken i Solna t.ex dom senaste månaderna?

Jag tror inte att de har slut, jag var där igår igen, och då hade de kvar rätt så mycket såg det ut som.
Däremot beror det förstås på vad du vill ha också. Du kan ju alltid ringa till butikerna och fråga, telnr står ju på alla butiker.
Citera
2011-01-08, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mojotojo
Är ganska säker på att det har ändrats som man kan få sälja året om. Har i alla fall en butik i närheten som säljer året om.
När skulle det ha ändrats? 80-90 när jag krängde fyrverkerier i cykelbutik var det som gällde att man sökte, (och fick) tillstånd för försäljning på årsbasis. Att man valde att bara sälja veckan före nyår har med andra faktorer att göra. Utrymmet som krävs för skyltmaterial, effekten på övrig försäljning, osv.

B!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in