2011-01-04, 19:11
Medlem
Någon som vet hur de ligger till om man knegar lite nu i vinter med snö skottning och man tjänat kanske 10-15 lappar cirkus,Kommer soc judarna att se det nästa år på deklarationen??Har hört så många olika varianter nu så frågar här och hoppas någon vet exakt..Kan man inte tjäna runt 18500 eller nåt utan att man skattar för dom..??Då borde man ju fortfarande vara nollad på deklarationen...ELLER?

MVH
Citera
2011-01-04, 19:14
Medlem
stilltons avatar
grundskatteavdraget är i år 23 500kr. blir dina totala inkomster under det i år så betalar du ingen skatt
Citera
2011-01-04, 19:15
Medlem
skaffa ett ordentligt jobb och sluta klaga. vad fan ska jag försörja dig också. skatten e hög som den redan är. ta ansvar för ditt liv.
Citera
2011-01-04, 19:15
Medlem
gTab2s avatar
Självklart så kommer din inkomst att stå på deklarationen, vad tror du själv egentligen?
Citera
2011-01-04, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krossa11
Någon som vet hur de ligger till om man knegar lite nu i vinter med snö skottning och man tjänat kanske 10-15 lappar cirkus,Kommer soc judarna att se det nästa år på deklarationen??Har hört så många olika varianter nu så frågar här och hoppas någon vet exakt..Kan man inte tjäna runt 18500 eller nåt utan att man skattar för dom..??Då borde man ju fortfarande vara nollad på deklarationen...ELLER?

MVH

Japp, din inkomst kommer att synas i deklarationen. Det du tjänat 2010 syns 2011 och det du tjänar 2011 syns 2012.

Av ren nyfikenhet kan jag inte låta bli att fråga vad du tjänar? Det var ju trots allt ett gäng förra året som slet för 16kr/timme och man hör ju diverse historier, inte minst här på Flashback, om löner på 300kr/h. Nu är det takskottning jag tänker på ska kanske tilläggas, du kanske pysslar med något annat?

Ska kanske tillägga att jag vet att "schyssta" firmor betalar lite knappt 150kr/h.
Citera
2011-01-04, 19:31
Medlem
Ok då vet jag...16 kr i timmen grym lön haha..runt 150
Citera
2011-01-04, 19:46
Medlem
stilltons avatar
så du tänker alltså avstå att jobba (även om du inte behöver skatta en spänn) för att du då får lägre bidrag?
Citera
2011-01-04, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stillton
så du tänker alltså avstå att jobba (även om du inte behöver skatta en spänn) för att du då får lägre bidrag?

Förhoppningsvis kommer inte vintern hålla i sig för evigt och om Ts har svårigheter med att skaffa jobb och därmed är beroende av "bidrag" verkar det väl korkat att genom arbete tjäna några kronor om det innebär att man med det riskerar att sabba sin försörjning?

Men det är klart... Du kanske är villig att anlita honom som snöskottare i sommar?
Citera
2011-01-04, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Förhoppningsvis kommer inte vintern hålla i sig för evigt och om Ts har svårigheter med att skaffa jobb och därmed är beroende av "bidrag" verkar det väl korkat att genom arbete tjäna några kronor om det innebär att man med det riskerar att sabba sin försörjning?

Men det är klart... Du kanske är villig att anlita honom som snöskottare i sommar?

Exakt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in