2011-01-04, 16:37
Medlem
Hej!
Idag när jag kom hem och startade datorn och skrev in mitt lösenord så stod datorn och tuggade i all oändlighet utan att den kom någon värt.
Så jag testade starta om datorn och testade logga in igen men datorn vägrar låta mig komma vidare.
Testade nyss göra en systemåterställning men den misslyckades av någon anledning. Så jag tänkte välja en tidigare men en sådan fanns inte...

Har aldrig varigt med om detta problem förut så jag undrar om någon har någon aning om hur man kan lösa detta?
Kör NOD32 som antivirus program, är duktig när det gäller vad jag trycker på. Installerar inte en massa skit osv.

Sitter just nu i felsäker läge och skriver detta.

Tack!

EDIT: Glömde tillägga att jag kör 64 bits operativsystem och det var för runt 4 månader sedan jag installerade om datorn.

EDIT2:
Lyckades logga in nu efter jag har stängt av flera autostart i msconfig samt satt på en tjänst.
Tror problemet uppstod för att tjänsten "LogMeIN Hamachi 2.0 Tunneling Engine" var avstängd.
Men förstår inte hur den kan påverka själva inloggningen på Windows. (Stängde av den för 8 dagar sedan och först nu fick jag problem)
Senast redigerad av Zuzyk 2011-01-04 kl. 17:05.
Citera
2011-01-04, 17:08
Medlem
Nisse321s avatar
Jag fick samma fel idag. Jag startar datorn och den vill logga in men sedan står det "utforskaren har slutat att fungera", sedan har jag två alternativ:
  • 1 starta om utforskaren.
  • 2 leta efter problemlösningar online och starta om utforskaren.
Inget av dessa funkar, allting repeteras om till rutan "utforskaren har slutat fungera".

Jag kan i samband med felet få upp denna felloggen:
Citat:
Problemsignatur:
Problemhändelsens namn: InPageError
Statuskod för fel: c000009c
Felaktig medietyp: 00000003
OS-version: 6.1.7600.2.0.0.768.3
Språkvariant-ID: 1053
Ytterligare information 1: 52b2
Ytterligare information 2: 52b2f0635e472e8edaaf565281f11a8c
Ytterligare information 3: af6e
Ytterligare information 4: af6e362e24b8253f1c2c800f2975049d

Läs vår sekretesspolicy online:
http://go.microsoft.com/fwlink/?link...8&clcid=0x041d

Om sekretesspolicyn online inte är tillgänglig kan du läsa vår sekretesspolicy offline:
C:\Windows\system32\sv-SE\erofflps.txt

Jag sitter på Windows 7 Home premium, även jag har felsäkert läge uppe för tillfället.

Det jag har testat är:
  • Damma av datorn
  • Systemåterställning
  • Stänga av alla autostart program
Senast redigerad av Nisse321 2011-01-04 kl. 17:29.
Citera
2011-01-04, 17:10
Medlem
Nisse321s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zuzyk
EDIT2:
Lyckades logga in nu efter jag har stängt av flera autostart i msconfig samt satt på en tjänst.
Tror problemet uppstod för att tjänsten "LogMeIN Hamachi 2.0 Tunneling Engine" var avstängd.
Men förstår inte hur den kan påverka själva inloggningen på Windows. (Stängde av den för 8 dagar sedan och först nu fick jag problem)

Jag kör också det programmet, vart stängde du av detta? Här i felsäkert läge inne i programmet eller när du kunde logga in i "Aktivitetshanteraren"?
Citera
2011-01-04, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nisse321
Jag kör också det programmet, vart stängde du av detta? Här i felsäkert läge inne i programmet eller när du kunde logga in i "Aktivitetshanteraren"?
Jag stängde inte av det utan jag satt igång tjänsten igen.
Felsäkert läge > "Kör" (Windows tagenten + r) > msconfig > Tjänster > Där kryssade jag i den igen så den skulle startas igen.

Men vet fortfarande inte om det beror på Hamachi.
Citera
2011-01-04, 17:51
Medlem
Nisse321s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zuzyk
Jag stängde inte av det utan jag satt igång tjänsten igen.
Felsäkert läge > "Kör" (Windows tagenten + r) > msconfig > Tjänster > Där kryssade jag i den igen så den skulle startas igen.

Men vet fortfarande inte om det beror på Hamachi.

Testat detta med ett flertal program med Hamachi inkluderat, funderar på att starta en egen tråd då vi inte verkar ha liknande problem.
Citera
2011-01-04, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nisse321
Testat detta med ett flertal program med Hamachi inkluderat, funderar på att starta en egen tråd då vi inte verkar ha liknande problem.
Yes, gör så!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in