Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-20, 21:43
  #445
Medlem
havregransgrats avatar
Ben i kväll där knäböjen avslutades med en stabil 3:a på 160.

Många reps och att ben körs 2 ggr i veckan nu när armen inte funkar gjorde att det enbart blev knäböj i dag också.

Nöjd med det trots ett riktigt slarvande med kosten i helgen.
Skärpte upp kosthållningen i dag.
Citera
2017-02-23, 19:25
  #446
Medlem
havregransgrats avatar
Inte mycket till uppdatering nu men kör inte överkropp alls för tillfället. Hellre ett uppehåll på 2-3-4 veckor än kanske ett halvår eller längre.

Så det blir väl ett benpass i morgon fredag.

Annars känns allt tipp topp i kropp och själ.
Har heller inte haft de där riktiga dipparna jag brukar få av decan. Kör ju inte så stor dos deca heller och ett ganska så stort dosövertag på testot.

Var lite jobbigt i början men tycker det har rättat till sig efter hand denna gång.
Citera
2017-02-26, 22:36
  #447
Medlem
havregransgrats avatar
Ett lättare bröstpass genomfördes i kväll med gott resultat.

Ville testa och se om armen började stråla någon smärta vid lättare belastning.
Det gick över förväntan och även nu i skrivande stund flera timmar efter träningen känner jag så gott som ingenting i armen.

Så det går nog att köra igång så smått igen.
Citera
2017-03-01, 18:33
  #448
Medlem
havregransgrats avatar
Benpass i går.

Knäböj där avslut blev en stabil 4:a på 160.

Benpress på det med lite olika bredd på fotställning.

Benspark som avslut.
Citera
2017-03-02, 21:11
  #449
Medlem
havregransgrats avatar
Den sista veckan har jag mått riktigt dåligt och varit i en allt annan än bra form. Kroppen har skakat, huvudet har känns som om det har befunnit sig i en tryckkammare.

I dag när jag åt middag så gick det inte att få någon fason på armar och händer. Det var ryckigt och skakigt och maten hamnade utanför tallriken allt som oftast.

Har högt blodtryck sedan födseln genetiskt så jag tar medicin varje dag mot det. Var rätt så säker på att det var trycket som spökade så i kväll tänkte jag mig att ta en extra tablett. Ryckte till mig asken och genom en händelse så kikade jag på namnet på medicinen. NAPROXEN, vad i helvete, ätit inflammatoriskt i en vecka mot blodtrycket.

Jag och frugan var på apoteket samtidigt och hon skulle ha naproxen och jag bisoprolol. Askarna var i sort sett identiska och blev mixade i våra respektive lådor.

Tar dom alltid på morgonen när man är som tröttast och river upp sin låda och per automatik tar den ask man vet hur den ser ut. Ja ja man lär så länge man lever.
Citera
2017-03-04, 22:53
  #450
Medlem
havregransgrats avatar
Ja, då var man igång igen. Ett bröstpass genomfördes i dag. Blev klart nöjd med passet som blev medeltungt. Armen utan smärta och blodtrycket stabiliserat. Nu leker livet och vi kan gå på ganska bra igen.

Har slarvat lite med maten under det ofrivilliga uppehållet.Gått upp några kilon och det är inga kvalitetskilon vi pratar om.

Brukar dock kunna vända en negativ utveckling ganska lätt.
Citera
2017-03-05, 22:27
  #451
Medlem
havregransgrats avatar
Rygg i kväll.

Latsdrag som supersettades med kabelrodd.

Hantelrodd, superset med stångrodd.

2 olika maskinroddar.
Citera
2017-03-07, 18:26
  #452
Medlem
havregransgrats avatar
I går blev det ett biceps pass. Ligger lite efter med den muskelgruppen. Kan inte köra hantlar än på grund av armen men ez stång går bra. Varierade med lite sittande och stående, supersetade med negativa om vartannat.

Fick i alla fall till en härlig pump, så någon nytta gjorde det nog hoppas jag.
Citera
2017-03-09, 21:33
  #453
Medlem
havregransgrats avatar
Bröst i går kväll.

Hantlar flat bänk. Vila 20 sek, 12 reps på varje. 17 kg upp till 35. Riktigt lätta allihopa men ville inte provocera armen i onödan nu när den är på väg att bli bra.

Snedbänk i smithmaskinen som supersettades med flyes i maskin.

Hanteldrag över huvudet och avslut med kabeldrag.
Citera
2017-03-09, 21:35
  #454
Medlem
havregransgrats avatar
I kväll blev det axlar.

Sittande militärpress som supersettades med stående militärpress.

Hantelpress på det.

Kabeldrag till hakan.
Citera
2017-03-12, 21:31
  #455
Medlem
havregransgrats avatar
Var meningen att det skulle varit ett ryggpass i fredags men var helt energilös på kvällen efter jobbet så det fick vara.

Ryggpasset gick av stapeln idag i stället och blev ett riktigt bra pass med diverse roddövningar.

Känner mig i stort sett återställd i axlar och underarm nu så hoppas verkligen att det blir lite kontiunitet i träningen nu.

Ligger på 92 kg för tillfället vilket är lite för mycket även om det är bulk.
Gissar på att min vikt som hård landar på 77 kg någonstans.
Citera
2017-03-13, 21:06
  #456
Medlem
havregransgrats avatar
Bicepspass i kväll. Skulle egentligen varit ben men sträckte bakre hamstring i vänsterbenet denna gång.

Vart lite störd under bicepspasset med då jag klämde ett finger rätt så rejält på jobbet idag. Men men passet genomfördes med hyfsat pump i biceps, så får ändå vara nöjd.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback