Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-06, 03:19
  #517
Medlem
yungyeeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenkWeeder
grattis, du fick äran att äta den finaste lsd-25 som cirkulerar omkring på gator, torg och internet.
Eftersom du var tydlig med "illuminati" så kan jag klargöra att det är så de allra flesta av deras (gamma goblin) blotters ser ut, men det är alltid på baksidan. Framsidan är som ofta alldeles obegripligt! 150ug och var den fräsch och hel dvs inga fingrar på och varsamt hanterad OCH förvarad så håller jag med om energin, euforin och som ett brev på posten - smältande tillvaro och total härdsmälta! Jag lägger mina kort på "teachers gaze" eftersom det är energi och starka hallisar jag 10/10 gånger upplever på den "kristallen".

Mvh

(alltså, det kan ju vara någon annan tillverkare och blotter du menar, MEN eftersom GG är större än någonsin och det är sjukt bra och ren syra och folk köper laster av den tydligen så är risken stor att du fick just den fantastiska upplevelsen av gg kemister)

jag var en kran så jag hade massor av den men hade ingen anning att den var så potent, men jag avstår alla som ska testa lsd är att inte vlanda med andra droger, peciellt inte kokain å lsd... sent svar men har legat borta ett tag
Citera
2018-10-10, 09:02
  #518
Avstängd
Plaguetongues avatar
ta 2mg sen kan du roa dig med att vara avdäckad en hel dag
Citera
2018-11-05, 01:04
  #519
Medlem
Barathrum50s avatar
Tjenare,

Skulle ni rekommendera mig att testa syra? Har som plan att trippa med en kompis på landet, kommer vara lugnt och fridfullt och han har testat ett par gånger innan.

Detta är jag:
Rökt mycket gräs, dragit mycket kola och gått mycket på tramadol genom åren. Just nu självmedicinerar jag också tramadol mot ångest (ca 200-300 mg om dagen). Kokain och gräs har jag inte rört på säkert två år med vissa få undantag, men dessa undantag skedde för väldigt länge sen.

Äter ssri sen 2-3 år tillbaka för ångest och panikattacker.
Jag röker typ aldrig gräs längre pga att det enbart gör mig stressad numera. Har inte haft en panikattack på år men får fortfarande ångest emellanåt.

Är det värt för mig att testa LSD eller är mina ”förutsättningar” för dåliga?
Citera
2018-11-05, 08:38
  #520
Medlem
nutkjells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barathrum50
Tjenare,

Skulle ni rekommendera mig att testa syra? Har som plan att trippa med en kompis på landet, kommer vara lugnt och fridfullt och han har testat ett par gånger innan.

Detta är jag:
Rökt mycket gräs, dragit mycket kola och gått mycket på tramadol genom åren. Just nu självmedicinerar jag också tramadol mot ångest (ca 200-300 mg om dagen). Kokain och gräs har jag inte rört på säkert två år med vissa få undantag, men dessa undantag skedde för väldigt länge sen.

Äter ssri sen 2-3 år tillbaka för ångest och panikattacker.
Jag röker typ aldrig gräs längre pga att det enbart gör mig stressad numera. Har inte haft en panikattack på år men får fortfarande ångest emellanåt.

Är det värt för mig att testa LSD eller är mina ”förutsättningar” för dåliga?

I och med att du käkar opioder och verkar lida av ångest (+använder ssri) verkar lsd vara ett bra upplägg för en riktigt rejäl mardrömsupplevelse. Å andra sidan kanske det resulterar i en djup och meningsfull upplevelse som till viss del kanske kan mildra eller råda bot på ångesten och opiodätatandet, i form av diverse insikter. Går såklart inte att säga bara sådär rakt upp och ned. Alla reagerar olika, varje tripp är unik och det är så många interna och externa faktorer som spelar in.

Men om du bestämmer dig för att testa, kom ihåg att skippa antideppen minst en vecka i förväg, gärna längre om du kan och kom ihåg att testa din syra.
Citera
2018-11-05, 13:16
  #521
Medlem
Stressoraklets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barathrum50
Tjenare,

Skulle ni rekommendera mig att testa syra? Har som plan att trippa med en kompis på landet, kommer vara lugnt och fridfullt och han har testat ett par gånger innan.

Detta är jag:
Rökt mycket gräs, dragit mycket kola och gått mycket på tramadol genom åren. Just nu självmedicinerar jag också tramadol mot ångest (ca 200-300 mg om dagen). Kokain och gräs har jag inte rört på säkert två år med vissa få undantag, men dessa undantag skedde för väldigt länge sen.

Äter ssri sen 2-3 år tillbaka för ångest och panikattacker.
Jag röker typ aldrig gräs längre pga att det enbart gör mig stressad numera. Har inte haft en panikattack på år men får fortfarande ångest emellanåt.

Är det värt för mig att testa LSD eller är mina ”förutsättningar” för dåliga?
Sorry för OT, men tramadol+ssri är väl farligt? Risk för serotonergt syndrom? Visst att fatta dumma beslut när man är väck, men varje dag? Moraliserar inte, bara dubbelkollar så du är medveten om riskerna.
Citera
2018-11-10, 03:33
  #522
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barathrum50
Tjenare,

Skulle ni rekommendera mig att testa syra? Har som plan att trippa med en kompis på landet, kommer vara lugnt och fridfullt och han har testat ett par gånger innan.

Detta är jag:
Rökt mycket gräs, dragit mycket kola och gått mycket på tramadol genom åren. Just nu självmedicinerar jag också tramadol mot ångest (ca 200-300 mg om dagen). Kokain och gräs har jag inte rört på säkert två år med vissa få undantag, men dessa undantag skedde för väldigt länge sen.

Äter ssri sen 2-3 år tillbaka för ångest och panikattacker.
Jag röker typ aldrig gräs längre pga att det enbart gör mig stressad numera. Har inte haft en panikattack på år men får fortfarande ångest emellanåt.

Är det värt för mig att testa LSD eller är mina ”förutsättningar” för dåliga?

Jag har trippat på syra 6 gånger och svamp 1 gång. Har själv depression och rätt alvarlig ångest och har klarat det. Det är bra att du har mycket erfarnhet med cannabis även om starkare psykadeliska droger som 2Cb, Svamp, LSD är mycket annorlunda än gräs finns det ändå likeheter. Och tror aldrig jag hade klarat av att trippa om det inte vore för att jag var erfarhen med cb.

Paranoian som du upplever på CB kan du uppleva på syra osv. Dock är själva headspace mycket annorlunda än cb. Så kommer vara något du inte riktigt kan jämföra någonting annat med.

Däremot får du inte ta tramadol tsm med syra det är farligt och kan leda till serotonin syndrom. Antidepressiva och psykadeliska droger är heller inte så bra blanding men oftast inte lika farligt och har trippat trots jag står på mirtazapin utan problem.

Går bra att trippa både själv och med kompis. Men se alltid till att ha någon kompis som känner till att du trippar som du kan ringa upp om du trippar själv.
Citera
2018-11-10, 04:05
  #523
Medlem
Trilskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klos_
Lägger till några punkter:
  • Du kommer att se saker i ögonvrån, din kompis kan komma att se ut som ett monster. Bli inte rädd, det är alltid så. Saker i ögonvrån förvrängs.
  • Skratta så mycket du kan, även om du ser något som du finner läskigt försök att skratta åt det och tänk "Fan va sjuk ".
  • Din tidsuppfattning kommer vara värdelös, 5 minuter kan kännas som 4 timmar eller 2 sekunder.
  • Fråga inte din kamrat "Ser du också draken? ". Du formar då omedvetet dennes tripp på ett kanske icke önskvärt sätt.
  • Prata om vad ni ser, men som jag skrev i föregående punk : Fråga in om ni ser samma sak!
  • Försök inte ta på väggen om den blir helt sjukt spejsad, då kommer den "synen" försvinna och du kan få en chock eller så.
  • Ska ni gå ut? Bind fast nycklarna i byxorna.
  • Bra musik, här gäller inte Abba eller Carola. Psy-Trance är det som gäller.
  • DRICK MYCKET INNAN! Du kommer glömma bort allt som har med mat och dricka å göra
  • Inga vassa föremål i närheten
  • Ha penna och papper nära tillhands.
  • Bekväma sängar och stolar
  • dra igen persienner om det passerar mycket folk utanför.
  • VA ALLTID MEDVETEN!! Om att det är en kemisk substans som påverkar dig, inget av det läskiga och äckliga du kan komma att se är riktigt
  • Innan du tar lappen ska du inte vara tveksam, du ska vara riktigt peppad och glad och sprudla! Detta påverkar mycket.

Ja, det blev en del.. Har bara trippat en gång, men det var dessa saker jag "lärde" mig under den trippen.


Men vad är egentligen det positiva med denna drog? En lång lista med läskiga upplevelser. Det verkar ju som att frivilligt utsätta sig för en schizofrens värld. Det låter inte lockande precis.
Citera
2018-11-10, 12:40
  #524
Medlem
Livshacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trilskan
Men vad är egentligen det positiva med denna drog? En lång lista med läskiga upplevelser. Det verkar ju som att frivilligt utsätta sig för en schizofrens värld. Det låter inte lockande precis.
Det förstärker ju dina känslor så om du är i ett bra mindset kommer du känna extrem eufori. Det jag gillar med psykedelier är att de ger dig en upplevelse, inte ett rus eller en känsla. Trippen blir vad du gör av den och är som ett äventyr, inte bara en "må-bra känsla per automatik".
Citera
2018-11-10, 13:33
  #525
Medlem
Trilskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livshack
Det förstärker ju dina känslor så om du är i ett bra mindset kommer du känna extrem eufori. Det jag gillar med psykedelier är att de ger dig en upplevelse, inte ett rus eller en känsla. Trippen blir vad du gör av den och är som ett äventyr, inte bara en "må-bra känsla per automatik".

Jaha. Fast göm undan alla knivar och vassa saker, utifrån du bli galen? Det verkar väldigt riskabelt det där. Är det verkligen värt det? Jag moralpredikar inte, även om det kan verka så. Min fråga är ärlig ställd.
Citera
2018-11-10, 13:42
  #526
Medlem
Trilskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livshack
Det förstärker ju dina känslor så om du är i ett bra mindset kommer du känna extrem eufori. Det jag gillar med psykedelier är att de ger dig en upplevelse, inte ett rus eller en känsla. Trippen blir vad du gör av den och är som ett äventyr, inte bara en "må-bra känsla per automatik".

En fråga till. Eftersom det var en frågetråd. Om jag är hemma och spelar musik och samtidigt målar en tavla, läggs den euforin i tavlan då? Det hade ju varit lite spännande att se hur resultatet hade blivit då.
Citera
2018-11-10, 15:27
  #527
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trilskan
Men vad är egentligen det positiva med denna drog? En lång lista med läskiga upplevelser. Det verkar ju som att frivilligt utsätta sig för en schizofrens värld. Det låter inte lockande precis.
Psykedelia är en väldigt missförstådd grupp av substanser. Vad man upplever som positivt varierar beroende på vad man har för syfte. En del ser de euforiska upplevelserna och "hallucinationerna" (klassisk psykedelia orsakar sällan regelrätta hallucinationer) som målet, men många använder dessa substanser av andliga skäl, för att förstå sig själva bättre och/eller för att bearbeta psykisk problematik. Modern forskning har uppvisat allt mer stöd för att psykedelia kan ha anmärkningsvärda, långvariga positiva effekter, exempelvis mot depression och posttraumatiskt stressyndrom.

Att till fullo beskriva det psykedeliska tillståndet är i princip omöjligt, då det kombinerar (mer eller mindre surrealistiska) visioner med känslor, insikter och personlig symbolik. Jag skulle definiera det som något slags blandning mellan djup meditation och klardrömmande, men jag har uteslutande använt det för att utforska mig själv - bearbeta trauman, få en större förståelse för varför jag agerar och reagerar som jag gör, förändra min självbild till det bättre osv, men även för vad som kan ses som ren mysticism. Hur personer som använder det på t ex festivaler upplever det behöver inte överensstämma med mina egna upplevelser, men det kan jag inte uttrycka mig om.

Tänk också på att personen du citerade hade använt psykedelia en gång, vilket sällan är tillräckligt för att kunna bilda sig en god uppfattning om vad detta handlar om. Flera av punkterna ställer jag mig tveksam till.


Citat:
Ursprungligen postat av Trilskan
Jaha. Fast göm undan alla knivar och vassa saker, utifrån du bli galen? Det verkar väldigt riskabelt det där. Är det verkligen värt det? Jag moralpredikar inte, även om det kan verka så. Min fråga är ärlig ställd.
Klassisk psykedelia (jag tänker inte uttrycka mig om labbtillverkade RC-droger) orsakar mycket sällan allvarliga tillbud. Flertalet forskare har klassat substanser som LSD och psilocybin (som finns i en del svampar) som bland de säkraste drogerna vi har i vårt samhälle. Däremot är det viktigt att tänka på "set & setting", det vill säga i vilken miljö man intar de här substanserna och hur man själv mår vid tillfället. Visst finns det de som spårar ur och beter sig idiotiskt, men överlag är det trots allt sällsynt - många, många miljoner människor använder sig av psykedelia varje år.

Eftersom moralistisk ideologi trumfar evidensbaserad forskning, så har emellanåt helt bisarra påståenden om psykedelia spridits. Man ska vara väldigt källkritisk när man försöker bilda sig en uppfattning om vad det hela handlar om. Dessutom har vi i väst, trots den religionsfrihet som mer eller mindre råder, en i vissa fall ganska skev uppfattning av vad som utgör en "psykos". Dr Stanislav Grof, en legendar inom området, har påpekat att den västerländska psykiatrin i mångt och mycket endast har en diagnos tillgänglig för omtumlande andliga/religiösa upplevelser: "psykos". Vi kommer helt enkelt in på ett område som den västerländska medicinen har svårt att relatera till.


Citat:
Ursprungligen postat av Trilskan
En fråga till. Eftersom det var en frågetråd. Om jag är hemma och spelar musik och samtidigt målar en tavla, läggs den euforin i tavlan då? Det hade ju varit lite spännande att se hur resultatet hade blivit då.
Det beror väl på vad man menar med "eufori". Om man upplever en euforisk egoupplösning, så kan man förmodligen inte göra speciellt mycket alls. De illusioner man ofta upplever på psykedelia, där saker tycks ändra skepnad, smälta in i varandra, färger förstärks, mönster uppstår etc kan nog ofta vara lite knepiga att kombinera med målande.

Ser man på den mer långvariga effekten, så har forskning bland annat vid Johns Hopkins University rapporterat om hur personer kan uppvisa bland annat ökad kreativitet i över ett år efter senaste intaget.
__________________
Senast redigerad av mand71 2018-11-10 kl. 15:29.
Citera
2018-11-10, 16:38
  #528
Medlem
Livshacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trilskan
Jaha. Fast göm undan alla knivar och vassa saker, utifrån du bli galen? Det verkar väldigt riskabelt det där. Är det verkligen värt det? Jag moralpredikar inte, även om det kan verka så. Min fråga är ärlig ställd.

Du kommer inte bli galen om du inte redan har anlag eller tendenser. Jag anser att det är värt det. En upplevelse mer iaf.

Citat:
Ursprungligen postat av Trilskan
En fråga till. Eftersom det var en frågetråd. Om jag är hemma och spelar musik och samtidigt målar en tavla, läggs den euforin i tavlan då? Det hade ju varit lite spännande att se hur resultatet hade blivit då.

Kanske, aldrig provat att måla under en tripp men vet att det är populärt. Du kan lättare förmedla känslor och tankar via ord när du trippar. Så samma borde väl gälla för konst.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback