Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-12, 16:10
  #493
Medlem
Tripportreats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Choiis
Jag kan väl säga som så,

Under alla trippar jag har haft så pendlar tillståndet ofta rätt mycket. Först är allt superbra, euforiskt, lyckligt, kanon, men sen kan det vända neråt i en stund om man kommer över en "dålig tanke". I alla fall för mig (vilket jag antar är standard) så kan man börja gräva ner sig i en tanke oerhört mycket och har man något som tynger en... Ja jag kan bara tänka mig hur hemskt det kan vara.

Och saken med LSD är att när du känner att "nu orkar jag inte mer, nu har jag redan undersökt varenda mikroskopisk liten möjlighet" så finner du plötsligt en ny dimension och tankarna skeneskalerar. Det gäller att kunna slappna av, finna mystiken, inte få panik, och det är ju inte så lätt om man fastnar i sina livssorger?

För att återknyta till första stycket så brukar jag ha kanontrippar, men mitt psyke är helt intakt och även under "snedtrippar" då LSDt visar sin obehagliga sida och skapar visuella otäckheter så håller jag mig lugn och är medveten om att "det är bara en drog". Men även mina kanontrippar brukar ha fragment av "nu svänger det åt det sämre" och kan man inte balansera upp detta med gott humör så tror jag man kan fara djupt ner i avgrunden.

Psykedeliska droger är för lyckliga människor. Vill du nå total eufori så borde du satsa på MDMA istället!

Håller med dig i det mesta du säger, mina trippar tenderar att vandra på liknande vis.

Det jag vill tillägga är väl att man inte behöver vara absolut lycklig, men man ska känna sig trygg i det känslotillstånd man befinner sig i innan man väljer att ta en tripp.

//Tripportreat
__________________
Senast redigerad av Tripportreat 2016-09-12 kl. 16:13.
Citera
2016-09-30, 21:46
  #494
Medlem
Jag har bestämt mig för att testa LSD. Jag har koll på set och setting och sånt (har tagit svamp) dock är ju lite orolig över att min säljare kallar LSDn för "Glitter" är det samma som LSD?

Jag undviker gärna experimentdroger och dylikt. Vill bara ha LSD och inget annat.
Citera
2016-09-30, 22:00
  #495
Medlem
Bluepants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tripportreat
Håller med dig i det mesta du säger, mina trippar tenderar att vandra på liknande vis.

Det jag vill tillägga är väl att man inte behöver vara absolut lycklig, men man ska känna sig trygg i det känslotillstånd man befinner sig i innan man väljer att ta en tripp.

//Tripportreat

Tycker dock att dessa tankar är lättare att snurra iväg i på svamp. Detta då svampen ofta saknar den stabila MDMA-lika känslan som grund, som man annars kan fokusera på. Dvs, även när det går lite sämre på LSD och man börjar hamna på ett konstigt spår mår man ändå ganska bra rusmässigt, medan svampen ibland kan sakna denna känsla helt och hållet. Tankarna går ner för mörka banor, men i ditt övriga välmående mår du precis som vanligt.

Det kan därför bli svårare att "hitta tillbaka" på det rätta spåret enligt mig. Å andra sidan finns det betydligt mer tid för LSD:t att gå fel. På svamp kan man vanligen trösta sig med att "detta extremtrippiga kommer vara borta om 1-2timmar" medan på LSD kan man bli förskräckt av bara tanken om att det är 6 timmar kvar av intensiv trippighet även fast man kanske precis är i början på trippen.
Citera
2017-01-07, 17:40
  #496
Medlem
vegeges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emsoha
Jag läste tidigare att man borde äta innan, för att man inte kommer äta under trippen.

Efter egna erfarenheter kan jag väl säga att det är från person till person, då jag inte kunde sluta äta och hela tiden var jag ändå hungrig. Efter en och en halv limpa bröd gav jag upp.

Fick samma, skitirriterande. Dos: 120ug.

Blev också jävligt röksugen, ännu värre.
Citera
2017-04-18, 19:03
  #497
Avstängd
allwaysmisbehavins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lowban
För att vara på den säkra sidan så bör du undvika droger i det stora hela. Jag kan inte rekommendera någon att ta LSD eller andra hallucinogener utan rätt set & setting (där set är det du själv tar med i trippen).

Det är långt ifrån självklart att du kommer få en jobbig upplevelse, det kan till och med bli en helt underbar upplevelse - den starkaste du någonsin haft. Å andra sidan så kan det bli det värsta du varit med om så det är en gamble och inget du bör utsätta ditt psyke för om du vet med dig att det inte är starkt nog.

Men även vid riktigt starkt cb så har man ju rätt så fucked upp psykoaktiva tankar, hur skiljer det sig? vid cb bruk som håller på gå snett så kan man ju ända ha nån slags diskussion med en själv.. går det att ha denna diskussion med Syra...

Fick några riktigt fina cookies av min danska flickvän för några veckor sen som var bakade i belgien, och då var jag så jävla borta i nästan 5 timmar... är det jämförbart med syra eller??
Citera
2017-04-19, 11:34
  #498
Medlem
Man skulle kunna säga att trippa hårt på cb är jämförbart med en ganska låg dos syra/svamp.

LSD kan nå extremt djupt inom dig på ett sätt som inte cb ensamt kan drömma om.
Citera
2017-04-20, 00:30
  #499
Medlem
Drumedarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lowban
Man skulle kunna säga att trippa hårt på cb är jämförbart med en ganska låg dos syra/svamp.

LSD kan nå extremt djupt inom dig på ett sätt som inte cb ensamt kan drömma om.

Är det verkligen sant att man kan nå samma tillstånd som på lågdos svamp efter en rejäl holk?
Citera
2017-04-20, 00:38
  #500
Medlem
hobby_smokers avatar
min uppfattning efter egen användning 3 ggr, inte i närheten av shrooms o röka. Lsd är något helt annat i sin egna kategori. skulle inte kalla Lsd en drog. utan ett uppvaknande
Citera
2017-04-20, 17:44
  #501
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drumedaren
Är det verkligen sant att man kan nå samma tillstånd som på lågdos svamp efter en rejäl holk?
Enligt egna erfarenheter så har det krävts ganska stora mängder ätbart för det men är man extra känslig är det inte omöjligt att känna sig riktigt trippad på röka.
Citera
2017-08-14, 16:14
  #502
Medlem
ahwlhs avatar
Jag tog 50mg 4-AcO-MET i fredags och den där känslan man får i kroppen höll sig runt mitt hjärta enbart. Någon som varit med om det? Jag är lite rädd för att släppa fokus från mitt hjärta, jag tycker det blir obehagligt så jag antar att tryptaminen förstärkte den känslan.
Citera
2017-10-14, 22:48
  #503
Medlem
Ettrosatangentbords avatar
Fan, beställde precis LSD och har aldrig ens varit i närheten av det. Ångrar mig lite nu efter att ha läst om alla bieffekter. Borde ha läst om det innan men jag är ganska full och samtidigt väldig nyfiken på drogen. Är dock EXTREMT rädd för att trippa eller att något värre ska hända.

Går det inte att klippa av en väldigt liten bit så det knappt känns? Vet inte ens hur man intar "blotters"
Citera
2017-10-18, 10:50
  #504
Medlem
cocaineducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ettrosatangentbord
Fan, beställde precis LSD och har aldrig ens varit i närheten av det. Ångrar mig lite nu efter att ha läst om alla bieffekter. Borde ha läst om det innan men jag är ganska full och samtidigt väldig nyfiken på drogen. Är dock EXTREMT rädd för att trippa eller att något värre ska hända.

Går det inte att klippa av en väldigt liten bit så det knappt känns? Vet inte ens hur man intar "blotters"

Bieffekter är jävligt ovanliga, men man ser ju mycket av det man letar efter, precis som när man letar sjukdomssymptom på internet så har man ju alltid cancer..

Men ja du kan dela blottern, är heller ingen vetenskap att ta den. Bara ha den i munnen och naffsa lite tills den börjar lösa upp och sedan svälj när det börjar bli jobbigt med papper i munnen. 😊

Jag trappade själv upp dosen 40/80/120/160 och till 200ug nu senast för att hålla mig bekväm hela vägen, men vid 200 träffade jag någon exponentiell kurva och förberedelsen innan var till liten nytta kan jag säga. 😅

Inte otrevligt, bara jävligt omvälvande och mäktigt.

Det det hjälper en med främst är att bli bekväm med uppresan som kan vara läskig i början, och tar man en ordentlig dos direkt kan jag tänka mig att det kan orsaka ett negativt/obekvämt mindset som kan fucka trippen i stort.

Hur som helst upplever jag aldrig att jag inte kan kontrollera mig själv under trippen. Har själv tom lite problem med ångest i allmänhet som kan visa sig ibland med negativa spiraler men allt jag behöver göra är att resa mig och traska runt lite och orientera mig i verkligheten igen så är det lugnt.

LSD låter jävligt mycket läskigare när man läser om det då man använder ett nyktert sinne för att tolka vad någon annan upplevde med ett påverkat. Ämnet hjälper dig hantera och smälta det du upplever på det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback