Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-10, 17:12
  #529
Medlem
Detevigaavigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livshack
Du kommer inte bli galen om du inte redan har anlag eller tendenser. Jag anser att det är värt det. En upplevelse mer iaf.



Kanske, aldrig provat att måla under en tripp men vet att det är populärt. Du kan lättare förmedla känslor och tankar via ord när du trippar. Så samma borde väl gälla för konst.
ja har målat på lsd. Jo visst är du duktig kan säkert det bli lite euforisk känsla. Men ja tror framförallt att det är dagarna efter och perioden efter man kan hitta intressant delar att vilja måla. Förutsatt att man har lite talang annars ser det bara skit ut. Som kladd.
Citera
2018-11-10, 17:31
  #530
Medlem
Trilskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livshack
Du kommer inte bli galen om du inte redan har anlag eller tendenser. Jag anser att det är värt det. En upplevelse mer iaf.




Definiera galen. Vad är galen för för dig? Är det normalstörd galenskap som alla har, eller är det galenskap på riktig? Tex schizofreni. Det sistnämnda lider jag inte av. Jag är endast "normalstörd" som dom flesta andra. Och dom som är "perfekta" är dom som vi har mest problem med inom psykiatrin.

Kanske, aldrig provat att måla under en tripp men vet att det är populärt. Du kan lättare förmedla känslor och tankar via ord när du trippar. Så samma borde väl gälla för konst.

Jag vill prova detta. Hur löser jag det??
Citera
2018-11-10, 17:36
  #531
Medlem
Trilskans avatar
Men vad fan... min kommentar bakades in i din. Jag är inget flashback proffs som ni ser. Här kommer min kommentar igen.


Definiera galen. Vad är galen för för dig? Är det normalstörd galenskap som alla har, eller är det galenskap på riktig? Tex schizofreni. Det sistnämnda lider jag inte av. Jag är endast "normalstörd" som dom flesta andra. Och dom som är "perfekta" är dom som vi har mest problem med inom psykiatrin.
Citera
2018-11-10, 17:41
  #532
Medlem
Trilskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detevigaaviga
ja har målat på lsd. Jo visst är du duktig kan säkert det bli lite euforisk känsla. Men ja tror framförallt att det är dagarna efter och perioden efter man kan hitta intressant delar att vilja måla. Förutsatt att man har lite talang annars ser det bara skit ut. Som kladd.

Faktum är att jag är yrkesverksam konstnär sedan väldig många år. Min konst behöver nog inte LSD. Men jag behöver prova allt, eftersom jag just nu vill göra allt man inte får. Och jag har rätt till det. Ingen drabbas av mina beslut i dagens läge. Jag har rätt att prova allting som alla andra.
Citera
2018-11-10, 17:45
  #533
Medlem
Detevigaavigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trilskan
Faktum är att jag är yrkesverksam konstnär sedan väldig många år. Min konst behöver nog inte LSD. Men jag behöver prova allt, eftersom jag just nu vill göra allt man inte får. Och jag har rätt till det. Ingen drabbas av mina beslut i dagens läge. Jag har rätt att prova allting som alla andra.
jag bryr mig inte om vad du gör. klart du ska få ta LSD, kolla på reddit. Finns ganska många där som brukar rita/måla/kladda under deras rus.

bara säger att det jag sett, så ser det oftast skit ut när dom målat under ruset. men kan tänka mig att man kan få ganska starka visioner som man senare vill försöka gestalta! Och är du yrkesverksam konstnär så kan du säkert få inspiration

https://www.reddit.com/r/LSD/
Citera
2018-11-10, 17:46
  #534
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trilskan
Men vad fan... min kommentar bakades in i din. Jag är inget flashback proffs som ni ser. Här kommer min kommentar igen.


Definiera galen. Vad är galen för för dig? Är det normalstörd galenskap som alla har, eller är det galenskap på riktig? Tex schizofreni. Det sistnämnda lider jag inte av. Jag är endast "normalstörd" som dom flesta andra. Och dom som är "perfekta" är dom som vi har mest problem med inom psykiatrin.
Jag ska inte säga något definitivt när det gäller LSD, men när det handlar om psilocybin/psilocin (svamp) så finns det inget vetenskapligt stöd för att det någonsin har gjort någon "galen". Med det menar jag inte att det är uteslutet att det någonsin skulle kunna ha hänt, utan att det i så fall är så pass sällsynt att vetenskapen inte har stött på något sådant fall. Däremot så bör man ha tillfälliga effekter i åtanke, i synnerhet om det finns en underliggande psykisk problematik som t ex schizofreni. James Fadiman, en av de mer kända forskarna inom fältet, berörde det här med schizofrena som tar LSD i en av sina böcker, men avrådde inte dessa från att ta LSD utan betonade istället vikten att ha någon nykter person närvarande som har god erfarenhet av den här typen av sjukdomar. Detta alltså för att minska risken att en farlig situation uppstår under själva "berusningen" (en term jag egentligen ogillar i sammanhanget).
Citera
2018-11-10, 18:22
  #535
Medlem
Livshacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trilskan
Definiera galen. Vad är galen för för dig? Är det normalstörd galenskap som alla har, eller är det galenskap på riktig? Tex schizofreni. Det sistnämnda lider jag inte av. Jag är endast "normalstörd" som dom flesta andra. Och dom som är "perfekta" är dom som vi har mest problem med inom psykiatrin.
Med galen syftar jag väl på psykos/vanföreställningar främst även om jag vet att det är ett brett begrepp. Om du är normalstörd är det bara att köra på tycker jag.
Citera
2018-11-26, 22:59
  #536
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nutkjell
I och med att du käkar opioder och verkar lida av ångest (+använder ssri) verkar lsd vara ett bra upplägg för en riktigt rejäl mardrömsupplevelse. Å andra sidan kanske det resulterar i en djup och meningsfull upplevelse som till viss del kanske kan mildra eller råda bot på ångesten och opiodätatandet, i form av diverse insikter. Går såklart inte att säga bara sådär rakt upp och ned. Alla reagerar olika, varje tripp är unik och det är så många interna och externa faktorer som spelar in.

Men om du bestämmer dig för att testa, kom ihåg att skippa antideppen minst en vecka i förväg, gärna längre om du kan och kom ihåg att testa din syra.

Detta med att man ska undvika att trippa för att man har ångest behöver inte stämma. Jag lider av stark ångest men kan trippa utan problem. Har betydligt mer noja och skit på cannabis än på psykedelia.

Dock har jag gått terapi och grejer och vet hur jag ska tackla ångesten om den kommer genom avslappningsövningar osv. Får således ångest ibland när jag trippar men kan lätt komma ur det och må lika bra som andra, och det leder därför inte heller till några snedtrippar. Kan också säga att min senaste tripp redda ut hela min nuvarande livssituation. Var fast i ett negativt tankemönster med depression som följd, och efter trippen (som var svår men ingen snedtripp) ser jag livet på ett helt annat sätt.

Ska ta snart igen, nu med förhoppning och tro om en roligare tripp då så mycket skit blev löst av den förra
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback