Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2004-08-03, 19:57
  #1
Medlem
Baskis avatar
Kan man få nån slant för den första agent x9 med RIP KIRBY i bra kvalite?
Citera
2004-08-03, 20:05
  #2
Medlem
Tippi Hedrens avatar
Kolla med någon affär som handlar med serier. Det brukar finnas flera i större städer. Det första nummret med Modestyu Blaise går väl på ett par hundra spänn skulle jag kunna tänka mig.
Citera
2004-08-04, 17:47
  #3
Medlem
Baskis avatar
Det finns ingen hemsidan jag kan kolla med då?!?
Bor i östersund och östersund klassas inte som en storstand om jag säger så
Citera
2004-08-05, 00:11
  #4
Medlem
Mr Radarkontakts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baski
Kan man få nån slant för den första agent x9 med RIP KIRBY i bra kvalite?

Jag vill inte leka hobbymoderator här, men det låter lite som att du försöker sälja tidningen här. Visst Tippi brydde sig inte, men en omformulering kanske inte skulle skada.


//Mr Radarkontakt
Citera
2004-08-05, 09:57
  #5
Medlem
Baskis avatar
Jasså...Näe inte försöker jag sälja min tidning jag vill bara veta om den har nått värde,Tänkte bara att det skulle va roligt att veta om den är värt nått!
Och när jag säger hemsida så efterlyser jag ett forum eller något i den vägen bara till för serie-tidningar.

Har för mig att det skafinnas en hemsida som är till för värderingar av tidningar och dylikt!
Citera
2017-12-06, 20:09
  #6
Medlem
WolframTungstens avatar
Jag har inte aktivt samlat sedan 80-talet, med undantag av ett nummer jag köpte för ett par år sedan. Dock har jag några högar med just Agent X9, fast sist jag kollade hittade jag inte första hundrasidiga numret, tyvärr. Det är ju den enda som är värd något. Den köpte jag i Stockholm och året bör ha varit 85, tror jag då pröjsade 150 kronor. Tror jag har de flesta från 70-talet. Jag tror inte jag kommer att sälja dem, jag hoppas syrrans grabb vill ha dem.
Citera
2017-12-06, 20:15
  #7
Medlem
Tagelbergs avatar
Sådana där katalogpriser är vad man får betala till en handlare. Man får hemskt mycket mindre när man säljer. Dessutom så brukar icke-samlare underskatta skickets betydelse.
Citera
2017-12-14, 02:19
  #8
Medlem
Domyojis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tagelberg
Sådana där katalogpriser är vad man får betala till en handlare. Man får hemskt mycket mindre när man säljer. Dessutom så brukar icke-samlare underskatta skickets betydelse.

Minns att jag brukade farglagga morsans nae jag var en kid. Har flyttat massa sa den skiten ar borta, men dum unge man var back in the days, suck.
Citera
2017-12-15, 08:20
  #9
Medlem
mishimas avatar
Rätt imponerad över att den här tidningen kan överleva genom att köra runt samma grejer hela tiden.

Hur många gånger har de repriserat Modesty Blaise?
__________________
Senast redigerad av mishima 2017-12-15 kl. 08:24.
Citera
2018-02-04, 13:17
  #10
Medlem
Tagelbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Rätt imponerad över att den här tidningen kan överleva genom att köra runt samma grejer hela tiden.

Hur många gånger har de repriserat Modesty Blaise?

Många gånger. Men i mycket bättre återgivning varje gång.

Tyvärr eller möjligen lyckligtvis så får man inte producera nya.
Citera
2018-02-06, 21:37
  #11
Medlem
WolframTungstens avatar
Kommer ni ihåg "Detektivinspektör S" som var på baksidan av tidningen? En gång var han ombord ett tåg och en brottsling förklädd till muselman beställde en skinksmörgås i restaurangvagnen. Då fick han en smäll i ansiktet av herr S och hans planer omintetgjordes. Måste ha varit svårt att komma på nya historier och klämma in dem i ett fåtal rutor. Hur många gånger dök denne S upp i tidningen?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback